Strona 1 z 3

Dziwne wskazania temperatury silnika

: wt lip 15, 2008 22:34
autor: Kedziab
Mam dziwną sytuację. Wskaźnik temperatury silnika na początku działa prawidłowo, tzn. temperatura rośnie aż osiągnie 90 st., ale po przejechaniu niewielkiego dystansu wskazówka nagle (w ciągu kilku sekund) opada do najniższego wskazania na skali. Zdarza się, że na chwilę wraca do 90 st., ale po chwili znów opada na sam dół. Przestraszyłem się i wracałem do domu na full ogrzewaniu. Ma ktoś pojęcie co to może być?

: śr lip 16, 2008 00:05
autor: jarorlit
Mialem dokladnie taki sam przypadek do wymiany jest czujnik temperatury plynu chlodzacego. To czesty przypadek

: śr lip 16, 2008 06:41
autor: Kedziab
jarorlit pisze:Mialem dokladnie taki sam przypadek do wymiany jest czujnik temperatury plynu chlodzacego. To czesty przypadek
Dzięki!

: śr lip 16, 2008 08:06
autor: Kulon
ja kupiłem od tego użytkowanika orginał za 30 zł, napisz do niego to Ci wystawi odpowidni i wyśle, kupuja od niego także filtry i ma w dobrych cenach
http://www.allegro.pl/item390659732_ory ... da_vw.html
pozdrawiam

: pn lip 21, 2008 16:12
autor: Kedziab
Witam!

Musiałem zająć się innymi sprawami i auto czeka w garażu na naprawę. Mam natomiast dodatkowe pytanie. Zakładając, że faktycznie padł czujnik płynu chłodzącego, czy jego wskazania mają znaczenie dla termostatu, tzn. czy defekt czujnika może spowodować, że silnik przestanie być chłodzony i się przegrzeje, czy może termostat działa niezależnie.

: pn lip 21, 2008 16:15
autor: Kulon
Kedziab pisze:Witam!

Musiałem zająć się innymi sprawami i auto czeka w garażu na naprawę. Mam natomiast dodatkowe pytanie. Zakładając, że faktycznie padł czujnik płynu chłodzącego, czy jego wskazania mają znaczenie dla termostatu, tzn. czy defekt czujnika może spowodować, że silnik przestanie być chłodzony i się przegrzeje, czy może termostat działa niezależnie.
czujnik ma wpływ na długość grzania świec; prace na tzw. ssaniu
ale silnik od tego Ci sie nie przegrzeje, termostat działa niezależnie od tego czujnika

: pn lip 21, 2008 22:18
autor: Kedziab
Mały update na temat problemu. Przy pomocy kolegi Kulon-x (jeszcze raz serdeczne dzięki) komputer został podłączony do VAGa. Jedyny błąd to 01314 49-10, czy Engine Control Module (ECM), natomiast nic bezpośrednio na temat czujnika temperatury cieczy.

Przejechałem dzisiaj specjalnie dynamicznie kilka kilometrów, rozgrzałem silnik aż wskazówka temperatury cieczy osiągnęła 90 st. Po pewnym czasie nagle (w ciągu 1-2 sek.) znowu opadła do zera (problem nie minął). Zatrzymałem się, otworzyłem klapę, wentylatory nie działały, przewód doprowadzającego ciecz do chłodnicy gorący, odprowadzający zimny (ręką nie wyczułem, żeby był chociaż ciepły). Czy mam rozumieć, że to termostat? Rozumiem, że w takim przypadku nie będzie żadnego komunikatu o błędzie na desce rozdzielczej? Tylko dlaczego ta wskazówka się tak zachowuje?

: pn lip 21, 2008 22:30
autor: damcio151
Kedziab pisze:01314
to w ABS :> ten błąd raczej nic nie mówi
Kedziab pisze:Przejechałem dzisiaj specjalnie dynamicznie kilka kilometrów, rozgrzałem silnik aż wskazówka temperatury cieczy osiągnęła 90 st. Po pewnym czasie nagle (w ciągu 1-2 sek.) znowu opadła do zera (problem nie minął). Zatrzymałem się, otworzyłem klapę, wentylatory nie działały, przewód doprowadzającego ciecz do chłodnicy gorący, odprowadzający zimny (ręką nie wyczułem, żeby był chociaż ciepły). Czy mam rozumieć, że to termostat? Rozumiem, że w takim przypadku nie będzie żadnego komunikatu o błędzie na desce rozdzielczej? Tylko dlaczego ta wskazówka się tak zachowuje?
a jaka temp. była wtedy na vagu ?? problem może być z samymi zegarami

: pn lip 21, 2008 22:45
autor: Kedziab
damcio151 pisze:a jaka temp. była wtedy na vagu ?? problem może być z samymi zegarami
Niestety nie był w tym czasie podłączony do VAGu.

: pn lip 21, 2008 22:49
autor: damcio151
Kedziab pisze:Niestety nie był w tym czasie podłączony do VAGu.
więc nie można stwierdzić , czy osiągnął temp. potrzebną do otwarcia się termostatu

: wt lip 22, 2008 08:17
autor: Kulon
damcio151, jedyne co mnie troche zdziwiło to jest to że po podpięciu do vaga vag wskazuje prawidłowe obroty czyli 903 a na zegarach bardziej wskazówka zbliżona jest do 993 obr/min, temperatura na zegarach była zbliżona do temp. na liczniku i z prędkością było było podobnie

: wt lip 22, 2008 11:02
autor: damcio151
kulon-x, to może podmieńcie na chwilę liczniki :chytry: coś mi się wydaje , że licznik wariuje

: wt lip 22, 2008 20:52
autor: Kulon
a więc tak zaraz po tym jak wsiadłem do samochodu podłączyłem vaga na vagu pokazywało:
Obrazek
a na liczniku

Obrazek
za chwile po przejechaniu około 2 kilometrów nawet nie zdążyliśmy zauważyć jak było:
Obrazek Obrazek
przy okazji zrobiłem logi dla kolegi
Obrazek
później podjechaliśmy na parking i staneliśmy na jałowym biegu i było tak
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
zrobiłem jeszcze fote kodu licznika z grupy 17

Obrazek

jak staneliśmy koło auta i po odpięciu vaga po chwili włączył się wentylator gdzieś tak na minute może i to na tyle z dzisiejszej przygody

: wt lip 22, 2008 21:00
autor: damcio151
kulon-x pisze:przy okazji zrobiłem logi dla kolegi
jak już robiłeś dynamiczne to mogłeś zamiast 007 dać 008 :)
ale licznika nie podmieniliście :chytry chyba , że macie immo :panna:
wychodzi na to , że czujnik jest ok , skoro wcześniej było tak samo , zostają albo zegary , albo kabelki