Strona 1 z 1

Czy jest gdzie instrukcja wymiany paska rozrzadu w TDI

: sob lip 12, 2008 17:09
autor: cordoba_2004
Witam

Mam wakacje i duzo odziedziczonego sprzetu mechanicznego
niestety mizerną praktykę bo wymienialem sam tylko łożyska, tarcze, klocki, tlumik, sonde lambda, a teraz mam ogromną wole wymienic pasek rozrzadu w golfie tdi 99rok 100koni AGF.

Chciał bym to zrobic sam nawet kosztem 2 tygodni pracy, czytam o tym wszystkim prawie wszystko co jest w necie polskim i zagranicznym ale chciałem sie was zapytać, czy nie macie gdzies w pamięci lub w ulubionych instrukcji wymiany paska rozrzadu w tdi, ale szukam jakiegos fotostory albo filmu nie ma gdzies czegoś takiego w necie?

Serdeczne dzieki z góry

: sob lip 12, 2008 17:34
autor: kaczy
może Ci cos to pomoże ..

Obrazek Obrazek

: sob lip 12, 2008 18:10
autor: cordoba_2004
troche pommoglo bo tego nie miałem
DZiekuje Ci serdecznie

Re: Czy jest gdzie instrukcja wymiany paska rozrzadu w TDI

: ndz lip 13, 2008 10:14
autor: figurel
cordoba_2004 pisze: w golfie tdi 99rok 100koni AGF
Jeśli 100 koni, to ATD jeśli AGR to 90 kucyków, silnika o oznaczeniu AGF nie ma.
Wymiana rozrządu w AGR krok po kroku: http://figurel.w.interia.p/10-13-15-17- ... _10.97.pdf

: ndz lip 13, 2008 10:57
autor: kaczy
100 konny silnik ma dwa oznaczenia .. ATD i AXR a różniły się tylko datą produkcji
ATD 02/00 - 06/06 , AXR 05/01 - 06/06

[ Dodano: 13 Lip 2008 11:00 ]
a silnik 90 ma tez oznaczenia ALH i ANU

: ndz lip 13, 2008 11:17
autor: cordoba_2004
Dzieki serdeczne kolego !!
Zycie mi ratujesz !!

Dziekuje tym którzy storzyli to forum i sie nim opiekują !

[ Dodano: 15 Lip 2008 20:40 ]
no wy tu gadu gadu a ja wlasnie po 2 dniach pracy skończyłęm rozrząd w moim TDI 99 rok tak jak pisałem na początku postu.

Pozwole sobie na kilka przemyśleń.

1. Nie trzeba było żadnych blokad serwisowych, specjalnych .

2. Pompę wtryskową zablokowałem wiertłem fi 6,5 mm.

3. Koło rozrządu zablokowałęm kołkiem drewnianym wbijając go między nie a obudowę plastikową.

3 Na koło zębate korbowodu zrobiłem sobie blokadę w postaci blaszki w której przewierciłem 3 otwory i wkręciłem 3 śruby, dwie oryginalne z tego koła a jedna do zewnętrznej obudowy.

4. Przeliczyłem, że miedzy środkowymi zębami oznaczonym farbą - czyli zębatym rozrządu i zębatym pompy wtryskowej jest 24 ząbki paska i na nowym pasku też tyle miałem.

5 Miałem dużo problem z podparciem tego silnika i wykręceniem uchwytu podtrzymującego go w poduszce - mało tam miejsca jest - ale wybrnąłem z tego odpowiednio opuszczając samochód ( na zdjętym kole prawym i podnoszac.

6 Najwięcej problemów miałem z tym napinaczen półautomatycznym napinającym koło napędowe pompy próżniowej i alternatora, strasznie dużo się orobiłem zanim wpadłem jak to działa.

7 Bardzo dużo problemów było z rolką samonapinającą pasek rozrządu, musiałem sobie dorobić klucz pseudoserwisowy w postaci blahy i dwóch wypustów 3 mm , coś jak klucz do tarczy do małej szlifierki kątowej.
Dopiero tym kluczem można było tą rokę poluźnić, a potem ponownie zacisnąć, zgodnie z instrukcją o 20st.

Wnioski

1.5 dnia pracy dwóch osób amatorów mechaników.
Auto chodzi cichutko pięknie pali od razu, sprawdzono vagiem
kąt wtrysku - wynik książkowy.

[ Dodano: 15 Lip 2008 21:04 ]
Obrazek Obrazek