Strona 1 z 4

Wyciek z Turbiny?

: pt lip 11, 2008 21:39
autor: losdamianos
Panowie , chyba mam mały wyciek ale czy to z turbiny?? Martwić się tym??

: pt lip 11, 2008 22:00
autor: golfmaniac22
kolego to niejest turbina to jest zawor egr

: pt lip 11, 2008 22:01
autor: losdamianos
No właśnie... co z nim? Jest na nim dość dużo oleju..

: pt lip 11, 2008 22:03
autor: golfmaniac22
uzyj wyszukiwarki wpisz wyciek z zaworu egr i poczytaj masz tam dorzo informacji od fachowcow i ludzi co juz to przerabiali u mnie terz widac olej ale bardzo malo

: pt lip 11, 2008 22:06
autor: Pruszkowiak
golfmaniac22, najlepiej EGR wymontować wraz z kolektorem i porządnie wyczyścić a i nowe uszczelki pod EGR założyć(koszt 20zł z kawałkiem).EGR to często zasyfiony jest dlatego warto go od czasu do czasu obadać :bigok:

: pt lip 11, 2008 22:07
autor: losdamianos
Pruszkowiaku czyli rozumiem ,że nie jest to powód do paniki?

: pt lip 11, 2008 22:20
autor: Sztomel
losdamianos pisze:Pruszkowiaku czyli rozumiem ,że nie jest to powód do paniki?
chyba nie do końca brak powodu - przynajmniej do zaniepokojenia,
przecież skąd się w zaworze bierze olej - ani nie z kolektora ssącego ani nie z kolektora wydechowego tylko z rury idącej od turbiny przez intercooler.
proponuję zdjąć gumowy wąż idący od EGR w stronę intercoolera i zobaczyć ile tam się nazbierało na jego ściankach (tego węża) oleju, zdjąć wąż łączący intercooler z plastikową profilowaną puchą idącą od strony turbiny i zobaczyć ile się z niego wyleje oleju (duże ilości oleju to sprawa niepokojąca) a następnie zdjąć rurę karbowaną idącą od przepływki przy filtrze powietrza do plastiku doprowadzającego powietrze do turbiny i zobaczyć czy wali olej do tej rury z odmy i w jakich ilościach - jeśli z odmy wali sporo opar oleju do sprężarki turbiny to można odetchnąć z ulgą ale jeśli odma jest w miarę sucha to jest powód do niepokoju o przepuszczającą olej turbinę z jej wałka. Wolał bym się mylić.

: pt lip 11, 2008 22:46
autor: losdamianos
Sztomel , jutro planuje jechac nad morze 450 km w jedną stronę. Czy uważasz ,że powinienem sobie darować??

: pt lip 11, 2008 23:25
autor: Sztomel
losdamianos aż tak drastycznych kroków z odwołaniem wyjazdu na Twoim miejscu bym nie robił, może się przecież okazać, że to olej z odmy czyli przez wężyk gumowy z pokrywy zaworów idący do węża doprowadzającego powietrze z filtra powietrza do turbosprężarki dostaje się do części zimnej turbiny skąd następnie jest przepychany dalej wężami wraz ze sprężonym powietrzem do intercoolera a następnie przez zawór EGR do kolektora ssącego i spalany w cylindrach,
dla świętego spokoju możesz bezpośrednio przed wyjazdem zdjąć metalową sprężystą opaskę z węża przed intercoolerem u dołu za przednim prawym kołem i wylać z niego olej (jeśli się w tym wężu znajduje), założyć ponownie wąż i śmigać nad morze. Skontroluj jeszcze poziom oleju w silniku - jeśli będzie za mało to dolewka i w drogę !

: sob lip 12, 2008 09:13
autor: losdamianos
Dziękuje przyjacielu :bajer:

: sob lip 12, 2008 09:17
autor: Sztomel
:pub:

: pn lip 14, 2008 13:56
autor: Maras0803
mam ten sam problem i mechanik wycenil mi naprawe na 600zl moim zdaniem to duzo ale nie jestem mechanikiem wiec nie wiem co o tym sadzicie?

2 pytanie czy sa jakies klopoty z wymontowaniem tego zaworu ?

i ostatnie czy wystarczy wymienic uszczelke i wyczyscic zawor zeby przestal cieknac?

: pn lip 14, 2008 23:08
autor: Sztomel
Maras0803 pisze:mam ten sam problem i mechanik wycenil mi naprawe na 600zl moim zdaniem to duzo
jeśli masz tylko z niego wyciek tak jak losdamianos to duuuużo za dużo sobie mechanik ceni,
Maras0803 pisze:2 pytanie czy sa jakies klopoty z wymontowaniem tego zaworu ?
żadnych, niektórzy (i słusznie) celowo je usuwają - znajdziesz na ten temat dużo postów jak to zrobić na tym forum,
Maras0803 pisze:czy wystarczy wymienic uszczelke i wyczyscic zawor zeby przestal cieknac?
to nie rozwiąże problemu - należy zlikwidować wyciek od strony turbosprężarki a konkretnie najprawdopodobniej z odmy tak jak na fotce
Obrazek
tym wężem walą opary oleju do części zimnej turbiny a z niej wraz ze sprężonym powietrzem przez intercooler i zawór EGR do kolektora ssącego.

[ Dodano: 15 Lip 2008 09:33 ]
a tak to wygląda po zdjęciu rury idącej od filtra powietrza (olej cieknie po kolektorze ssącym i dalej w dół a w dolocie do turbiny film olejowy na ściankach i więcej na dnie dolotu
Obrazek
a tu widać po zamoczeniu palca w dolocie
Obrazek
wyciek powinien też się pokazać (ale nie zawsze) przy połączeniu węża idącego do inetrcoolera (na tym zdjęciu akurat nie ma wycieku ale uwidacznia się w tym miejscu gdzie widać przyschnięte błoto tylko od dołu
Obrazek
potem wychodzi czasem przy zaworze EGR jak widać na fotce losdamianosa

: sob lip 19, 2008 08:54
autor: sebah2o
mój znajomy ma podobny problem w skodzie fabia 1,4 TDI oznaczenie silnika BNM.
cały intercooler jest zalany olejem i tego naprawdę dużo jest do tego stopnia,że aż spływa i zderzak jest mokry. taka sama przyczyna może być??