Strona 1 z 2

Kupiłem zegar doładowania i mam tutaj trzy kabelki

: czw lip 03, 2008 16:47
autor: piotrekgal
Czesc
Kupilem w sobote zegar doladowania i dzis mi dotarl do domu :) oto on http://www.allegro.pl/show_item.php?item=390660289 i mam tutaj trzy kable jeden to plus, drugi masa a trzeci od wyzwalania podświetleniem- tak twierdzi jeden kolega z forum , na GG. bylem teraz w samochodzie, wzialem czarny i czerwony przewod, podlaczylem pod diode od nawiewow i zegar zaswiecil sie, teraz dla testy wzialem podlaczylem rurke do zegara a w druga koncowke dmuchalem i zegar drgnal.. w takim razie powiedzcie mi co mam zrobic z przewodem koloru POMARANCZOWEGO ? skoro taoretycznie juz nie jest mi przydatny, zegar dzialalby po podlaczeniu do przewodu idacego miedzy turbem a pompa a w srodku bylby podswietlony? Moze tutaj ze schematu ktory dostalem w paczce napisze jak oni te przewody oznaczyli, moze komus to cos rozjasni:

RED- 12v ignition switch ( + )
ORANGE- connect to 12v lighting
BLACK- connect to good ground

: czw lip 03, 2008 18:07
autor: damcio151
czerwony do plusa , pomarańczowy do oświetlenia , a czarny do masy ...podłącz jak piszą

: czw lip 03, 2008 18:20
autor: piotrekgal
Tak, zdjalem zaspeke od zawiewow, tam do wtyczki podlaczylem czerwony i czarny przewod- zegar się świeci i "szafa gra" takze co z tym pomaranczowym moglbym zrobic? Bo ja tam nie wiem jak znalezc mam plus, mase i pod oswietlenie, zrobilem tak jak napisalem i zadzialalo ale chyba tego jednego przewodu niedobrze tak pozostawic?

: czw lip 03, 2008 18:34
autor: damcio151
+ podłaczył bym do jakiegoś bezpiecznika w skrzynce bezpieczników , oświetlenie pod instalacje oświetlenia , a masę pod masę :P
Tak jak masz podłączone to zegar świeci i wszystko działa :?:

[ Dodano: Czw Lip 03, 2008 18:35 ]
najlepiej podłączyć według instrukcji , ale jak tak działa wszystko dobrze to zostaw ten pomarańczowy nie podłączony

: czw lip 03, 2008 18:36
autor: piotrekgal
A jak znajde mase?:) kazdy mozliwy czarny przewod?:) a jak podlacze sie potem pod skrzynke to bez roznicy do jakiego bezpiecznika?
Tak jak podlaczylem to wszystko dziala, zegar elegancko oswietlony, wskazowka, wszystko w przewod "podmuchalem" to i wskazowka sie ruszyla.. i wlasnie zaczal mnie zastanawiac skad ten pomaranczowy przewod sie wzial, gdzie go umiescic i do czym on mial by sluzyc

: czw lip 03, 2008 18:38
autor: damcio151
piotrekgal pisze:A jak znajde mase?:)
no masa to masa :P minus :P masz ją nawet na zawiasach drzwi
Tak jak podlaczylem to wszystko dziala, zegar elegancko oswietlony, wskazowka, wszystko w przewod "podmuchalem" to i wskazowka sie ruszyla.. i wlasnie zaczal mnie zastanawiac skad ten pomaranczowy przewod sie wzial, gdzie go umiescic i do czym on mial by sluzyc
jak działa to zostaw

[ Dodano: Czw Lip 03, 2008 18:38 ]
jak chcesz to podłącz pomarańczowy pod plus i zobacz co będzie

piotrekgal pisze:kazdy mozliwy czarny przewod?:)
teoretycznie tak , ale najlepiej sprawdzić miernikiem/testerem
piotrekgal pisze:a jak podlacze sie potem pod skrzynke to bez roznicy do jakiego bezpiecznika?
sprawdź gdzie pojawia się napięcie po włączeniu zapłonu

: czw lip 03, 2008 18:43
autor: piotrekgal
No ten pomarancz to bym pod cos podlaczyl, a gdzie znajde plus?:) czas cos z tej elektryki zrozumiec.. :), a tak pod zawias drzwi mase chyba niebardzo podlacze, kabel do metalu :) a na przyszlosc jak moglbym ją odroznic np w elektryce? jest cos charakterystycznego?

Bo jesli nic nie zdzialam to zostawie jak jest, no chyba, ze podlaczenie wszystkich przewodow mialoby odpowiadac za intensywnosc oswietlenia zegarow ale ten co mam to po moim podlaczeniu swieci ladnie


miernik, tester mialby wskazywac "zero" ? no i nie mam pojecia jak sprawdzic to gdzie pojawia sie isktra w bezpiecznkach przy wlaczeniu zaplanow


ja bym sie wkurzyl przy tylu pytaniach co zadalem w tym poscie, a Ty ? ;)

: czw lip 03, 2008 18:45
autor: damcio151
piotrekgal pisze:a gdzie znajde plus?:)
to jak nie wiesz jak szukać plusa to wybacz :P masz miernik :?:
piotrekgal pisze:a tak pod zawias drzwi mase chyba niebardzo podlacze, kabel do metalu
to był przykład ... przecież masę masz na całej karoserii , silniku
piotrekgal pisze:a na przyszlosc jak moglbym ją odroznic np w elektryce? jest cos charakterystycznego?
miernikiem :P a tak to kabel czarny , brązowy

: czw lip 03, 2008 18:48
autor: piotrekgal
miernika nie mam ale moge od kogos zawsze pozyczyc

co do masy to zawsze mi sie wydawalo, ze ten kabel mimo wszystko ma gdzies swoje podlaczenie w instalacji... ale zeby go lutowac np gdzies do karoseri.. :)

: czw lip 03, 2008 18:49
autor: damcio151
piotrekgal pisze:miernik, tester mialby wskazywac "zero"
podłączasz jeden przewód miernika pod plus , a drugim patrzysz gdzie jest masa ( na mierniku ma być wskazane napięcie , gdy znajdziesz masę i + )
piotrekgal pisze:no i nie mam pojecia jak sprawdzic to gdzie pojawia sie isktra w bezpiecznkach przy wlaczeniu zaplanow
jaka iskra :?: przecież to miernikiem sprawdzasz ... jeden przewód do masy , i drugim jedziesz po bezpecznikach na wyłączonym zapłonie .... nie ma napięcia , włączasz zapłon i się pojawia

[ Dodano: Czw Lip 03, 2008 18:50 ]
poza tym są testery z diodami , kebelek z krokodylkiem podłaczasz pod masę , a końcem testera jedziesz po kablach i sprawdzasz czy diody się świecą
piotrekgal pisze:co do masy to zawsze mi sie wydawalo, ze ten kabel mimo wszystko ma gdzies swoje podlaczenie w instalacji... ale zeby go lutowac np gdzies do karoseri..
:P

: czw lip 03, 2008 18:52
autor: piotrekgal
Juz co nieco wiem dzieki kilku Twoim postom, danke schon !
Takze jesli chodzi o podlaczenie zegara to zrobie tak jak zrobilem czerwony i czarny do diod przy kratkach wentylara no ewentualnie pobawie sie tak jak Ty mowisz choc nie wiem czy jest sens jesli mialbym zyskac to samo, no ale dla ciekawosci.. dzieki raz jeszcze

: czw lip 03, 2008 18:55
autor: damcio151
piotrekgal pisze:Takze jesli chodzi o podlaczenie zegara to zrobie tak jak zrobilem czerwony i czarny do diod przy kratkach wentylara
no i zostaw jak jest ...

: czw lip 03, 2008 18:57
autor: piotrekgal
ja amatorszczyzna wpadlem na taki pomysl, ze tak podlaczenie mozna zostawic a konstruktorzy chyba tego nie przewidzieli i chcieli utrudnic zycie potencjalnym klientom, monterom eh eh eh ;-)

: czw lip 03, 2008 19:44
autor: Lukassso
piotrekgal pisze:mam tutaj trzy kable jeden to plus, drugi masa a trzeci od wyzwalania podświetleniem- tak twierdzi jeden kolega z forum , na GG.
Owszem ja tak twierdze i dalej utrzymuję w tym przekonaniu, że:

* czerwony [12v ignition switch ( + )] - podłączasz pod plus pojawiający się po przekręceniu kluczyka [ignition - zapłon]
* czarny [connect to good ground] - podłączasz pod minus (jakiś z łatwo dostępnych)
* pomarańczowy [connect to 12v lighting] - podłączasz pod plus, który pojawia się po włączeniu oświetlenia kokpitu

Instrukcja zaleca podłączenie w taki sposób ponieważ Twój wskaźnik jest niewidoczny bez podświetlenia. Dochodzące napięcie do czerwonego kabla powoduje aktywację oświetlenia w/w wskaźnika bez potrzeby włączania świateł (już mało znacząca funkcja bo i tak na światłach trzeba jeździć 24h/dobę przez cały rok). Następnie gdy jedziemy nocą maksymalne oświetlenie wskaźnika mogłoby z lekka nas denerwować, dlatego napięcie dochodzące do kabla pomarańczowego gdy się zmniejsza powoduje minimalizowanie oświetlenia naszego wskaźnika.