Strona 1 z 1

Zamulony 1.6 Td SB

: wt lip 01, 2008 21:44
autor: karol26
Ostanio jezdzilem passatem ojca(silnik 1.6 td SB) i niestety okazalo sie że coś jest niedobrego z silnikiem.Zaczelo sie od trudności z zapalaniem gdy jest ciepły,(wymienione filtry paliwa i powietrze) póżniej doszedł brak mocy ,nie wkręca sie na obroty tak jak powinien tylko z opóżnieniem , zauwazyłem też ze po zapaleniu z dawka silnik pracuje równo ,ale po wyłączeniu dawki spadaja lekko obroty i praca silnika jest nierówna .Turbo OK sprawdzone ciśnienie na dolocie 0.65 bar.
Podejrzewam ze cos jest nie tak z pompą albo z wtryskami ( ojciec sporo jezdzi na opale :))
Jeśli ktoś ma jakies pomysły chetnie wysłucham
pozdr.

: wt lip 01, 2008 22:55
autor: vwlubek
sprawa poruszana niejednokrotnie na forum-proponuje zacząć od sprawdzenia i wyregulowania kąta wtrysku u dobrego pompiarza...mam golfa z silnikiem SB i przebiegiem 412tyś...przerabiałem kąt wtrysku u siebie, dlatego piszę,że warto. Ostatnio zatankowałem bioestra na bliskiej w proporcji ok 50% bioester do 50%ON i układ wtryskowy chyba się przeczyścił, bo lepiej odpala i jedzie:)ciekawe tylko czy ten efekt pozostanie jak zatankuję czystego paliwa...co do opału to nie masz się czym przejmować:]

: wt lip 01, 2008 23:05
autor: karol26
Rozumiem ale czy to możliwe zeby kat wtrysku sie przestawił sam z siebie? Bo przecierz nic nei było ruszane przy pompie .

Ktoś zna może dobrego pompiarza w świetokrzyskim?

: wt lip 01, 2008 23:16
autor: vwlubek
starczy,że pasek rozrządu był wymieniany i już trzeba ustawiać kąt, nawet jeśli w czasie eksploatacji pasek się trochę ułoży to już może się pozmieniać...jeśli faktycznie turbo ok i ciśnienie w garach ma to można jeszcze potraktować go środkiem do czyszczenia układu wtryskowego...(LM diesel spullung)

: śr lip 02, 2008 11:42
autor: karol26
Aha dzieki za info, teraz musze jeszcze ojca zmobilizować bo gdy widze jak sie tn sb marnuje to aż mi sie serce kraje :D heheheh

: śr lip 02, 2008 12:50
autor: grandi
Może być tak że problemy z odpaleniem na cieplym sa spowodowane końcżącą si ę pompą paliwa szczególnie jak na opale się jezdzi , dzieje sie to przy 260 tys mniej wioęcej i pompa do regeneracji

: śr lip 02, 2008 19:07
autor: karol26
hmm przebieg ma ok 260 tys - no ale i tak po regeneracji pompy trzeba kąt wyprzedzenia regulować :) .dzieki za pomoc

[ Dodano: 09 Lip 2008 10:25 ]
Jak się okazało winna jest pompa-niestety druga jaką mam tez jest w nienajlepszej kondycji, a za regeneracje powiedzieli ojcu 1300 PLN :shock: powiedzieli ze jest do wymiany jakas głowiczka czy cos takiego i to cos kosztuje tyle kasy, czy nie da sie tego narawić taniej? czy moze kupic inna pompę od 1.6 TD

: ndz lip 13, 2008 21:29
autor: jakubek
Poszukaj lepiej drugiej pompy z grzybkiem ;) tak bedzie chyba najlepiej, Zaoszczedzisz sporo kasy ;)