Strona 1 z 3

Problem z przekaznikiem prądu do swiec zarowych

: wt lip 01, 2008 21:25
autor: Steeflerowski
Jezdze Golfem II 1,6 TD, wsiadam pewnego ranka i patrze a tu nie pali sie dioda od swiec zarowych. Sholowalem go do mechanika, ktory wymienil swiece a tu dalej lipa, auto nie chce palic. Okazalo sie ze poszedl przekaznik pradu do swiec zarowych. Szukalem go po wszystkich sklepach i szrotach jakie sa w ololicy i nie ma. I tu moje pytanie do posiadaczy dieseków- jaki macie przekaznik. U mnie jest z 8 pinami i nigdzie takiego nie ma. W serwisie powiedzieli ze moga sprowadzic takowy za 600 zl!!! Moze ktos pomoze reaktywowac moje malenstwo...

: wt lip 01, 2008 23:51
autor: FoKa1988
Steeflerowski pisze:Okazalo sie ze poszedl przekaznik pradu do swiec zarowych.
czy aby napewno się spalił?? :goof: Mózliwe że wystarczy przeczyścić zaśniedziale styki i sprobować ponownie

: śr lip 02, 2008 00:03
autor: Steeflerowski
Sek w tym ze u mnie przekaznik ma 8 pinow. te ktore ogladalem na schematach maja po 7 i sa szersze. nie orientuje sie ktos czy jakbym zapodal przekaznik z 7 stykami to czy by dzialal?

: śr lip 02, 2008 00:15
autor: To_mas
Steeflerowski pisze:Jezdze Golfem II TDI
NIE MA TAKIEGO MODELU
więc kolego nawet nie wiesz czym jeździsz a mechanika to masz boskiego tylko nie dawaj mu auta kolejny raz .... ile zapłaciłeś za wymiene świec ?? :panna:

Jak 8 pinów ?? to jakie ma wejścia ??
czyżby w SB było inaczej niz w pozostałych TD...

: śr lip 02, 2008 00:34
autor: Steeflerowski
Tak wyglada ów przekaznik, stzralka zaznaczylem ten 8 pin ktory nie wiem do czego sluzy. sam przekaznik to :
VW Audi
Hella 12V
191 919 481
5DA 006 023-03
GZA
Steuergera(umlaut)t
Made In Germany, na górze jest cyfra 46

: śr lip 02, 2008 15:20
autor: BENITO
Sprawdź najpierw bezpiecznik od świec żarowych, zwykle przepala się tam blaszka. Bezpiecznik masz pod maską w komorze silnika od strony przedniej szyby, powinieneś zobaczyć czarne plastikowe pudełko z przezroczystą pokrywką

: pn lip 07, 2008 08:26
autor: dominik7
To_mas pisze:
Steeflerowski pisze:Jezdze Golfem II TDI
NIE MA TAKIEGO MODELU

Jak to nie ma takiego modelu???
A silnik SB, to co?O ile mi wiadomo TDI oznacza Turbo Diesel Intercooler.Silniki SB i RA maja wszystko co zawarte w tym skrócie.

: pn lip 07, 2008 08:58
autor: souler
dominik7 pisze:O ile mi wiadomo TDI oznacza Turbo Diesel Intercooler.
to sie doucz

: pn lip 07, 2008 09:56
autor: dominik7
souler pisze:
dominik7 pisze:O ile mi wiadomo TDI oznacza Turbo Diesel Intercooler.
to sie doucz
Juz.
z ang.Turbodiesel Direct Injection-roznia się wtryskiem-TDI maja bezposredni.Tak to...W sumie niczym jesli np. porownac budowe SB i 1Z.

: pn lip 07, 2008 10:02
autor: BENITO
Jest trochu więcej różnic, choćby większa ilość czujników i pompa starowana elektronicznie. Poza tym skrzynia i sprzęgło hydrauliczne.

: pn lip 07, 2008 10:17
autor: To_mas
dominik7,
souler pisze:to sie doucz
:bigok:
bo mnie rani jak ktoś nawet nie wie czym jeździ i upiera sie przy tym co znaczy TDI a pojęcia nie ma :P

: pn lip 07, 2008 15:58
autor: VW User
Steeflerowski pisze:Okazalo sie ze poszedl przekaznik pradu do swiec zarowych.
Warto sprawdzic czujnik temp wody....

: wt lip 08, 2008 08:00
autor: dominik7
Spoko,spoko...
Miałem na myśli silnik.Ja widać główną różnicą między nimi jest sposób zasilania, pojemność, no i moc oczywiście.Poza tym elektronika (na szczęście jeszcze nie tak zaawansowana jak dzisiejsza).Ja już teraz sobie postanowilem ze moje nastepne auto to MK3 1Z w kombi...