Strona 1 z 2

Kilka pytań odnośnie pierwszego rozruchu po wypadku

: wt lip 01, 2008 20:57
autor: Neoarti
Kupiłem wczoraj golfa 4 Tdi (115 KM) na pompowtryskach (auto sprowadzone )
samochód jest uszkodzony między innymi miał walniętą chłodnice cieczy wiec przy zakupie nie bardzo można było go na dłuższy czas odpalać
dziś zamontowałem nową chłodnicę i wzmocnienie czołowe auto pali od kopa chodzi cicho i równo ale mam kilka pytań
komputer przy pracy na wolnych obrotach pokazuje spalanie na poziomie ok 50 Litrów
przejechałem się tylko ok 500m bo auto ma uszkodzony drążek kierowniczy i wolałem nie ryzykować w tym czasie spalanie spadło do ok 35Litrów czy to normalne że pokazuje takie duże ilości paliwa ??
kiedy silnik się rozgrzał odkręciłem korek wlewu oleju i zauważyłem że auto ma lekkie przedmuchy tzn widać wydostający się dym usłyszałem też klekotanie prawdopodbnie pracujących pompowtryskiwaczy po wyjęciu bagnetu również widać bardzo delikatny dymek czy to oznacza że mogę być już zużyte pierścienie tłokowe ??
podczas wypadku nie wystrzeliły poduszki lecz na desce świeci się kontrolka poduszek i komputer pisze Air bag Disable czy da się ten błąd usunąć zwykłym Vagiem podłączonym do laptopa ?

: wt lip 01, 2008 21:07
autor: bora gdz
Neoarti pisze:kiedy silnik się rozgrzał odkręciłem korek wlewu oleju i zauważyłem że auto ma lekkie przedmuchy tzn widać wydostający się dym usłyszałem też klekotanie prawdopodbnie pracujących pompowtryskiwaczy po wyjęciu bagnetu również widać bardzo delikatny dymek czy to oznacza że mogę być już zużyte pierścienie tłokowe ??
no niestety jak dmucha z bagnetu ta raczej pierścienie...
Neoarti pisze:komputer pisze Air bag Disable czy da się ten błąd usunąć zwykłym Vagiem podłączonym do laptopa ?


powinno sie dac..
Neoarti pisze:czy to normalne że pokazuje takie duże ilości paliwa ??
pokazuje takie spalanie ale chwilowe czy średnie??

: wt lip 01, 2008 21:12
autor: Neoarti
z badnetu to nie dmucha wygląda to raczej tak jak lekkie opary gorącego oleju

nie wiem czy to chwilowe czy średnie zuzycie

: wt lip 01, 2008 21:24
autor: leo...
bora gdz pisze:komputer pisze Air bag Disable czy da się ten błąd usunąć zwykłym Vagiem podłączonym do laptopa ?
tak da sie - chyba ze w ECU zapisany jest blad po wystrzale poduch - w takim przypadku wyzerujesz komputer za posrednictwem interfejsu crashdata

spalaniem sie nie martw - pewnie nie wszystkie czujniki sa podpiete - sprawdz go vag'iem i zobacz ktore czujniki nie zostaly podpiete ...

: wt lip 01, 2008 21:29
autor: Neoarti
z tego co widziałem wszystkie czujniki sa podłączone auto stało ponad pół roku i może coś z elektryką poszalało nie przecież nie ma opcji zeby tyle palił bardziej przejnyję się tym dmuchaniem z korka ale czytałem na necie że większość TDi delikatnie dmucha i poci się pod korkiem oleju wiec tym się pocieszam

: wt lip 01, 2008 21:42
autor: Neoarti
Dzięki jeden problem z głowy co do tych przedmuchów moze to od tego że tyle stał
kurcze to 2000 r niby ma 160 tyś ale niech ma i z 200 tyś pali na dotyk nie dymi nawet na wysokich obrotach gdyby kończyły się pierscienie to chyba by dymił na niebiesko a tu nic nawt jak mu ostro wcisnę to dyma nie puszcza no może lekko ciemy ale to normalne jak dostanie takich obrotów poza tym dmuchał by do turbiny i była by obstana olejem a tu nic suchutko

: wt lip 01, 2008 21:59
autor: Neoarti
Nie no pewnie że nie ma co szukac dziury w całym ale w moim Mk3 nic z niczego nie dymi więc z tąd moje obawy :)

: śr lip 02, 2008 11:56
autor: xplo
Akurat to samo mnie trapiło, z tym podmuchem z wlewu oleju. Jak byłem w warsztacie gość powiedział, że to normalne w tdi. Znajomy mechanik/blacharz też powiedział, że to normalne. Trzeci znajomy też powiedział, że to normalne.
U mnie też nie kopci, nie śmierdzi olejem z wydechu. Jednakże po zrobieniu 2.5 tyś km od wymiany oleju z filtrem (knecht) spalił mi trochę oleju. Nie wiem czy jest to związane z tym, że trochę go przyciskałem na autostradach.


Aha jeszcze znalazłem więc nie mamy się co martwić google nam pomogło :helm:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53541

: śr lip 02, 2008 14:28
autor: Cinek
co do spalania tak ma być
co do dymienia jak silnik chodzi i odkręcisz korek oleju ale zostawisz żeby leżał a nie spadnie to też tak ma być
co do dymienia z bagnetu jak rozgrzejesz silnik wyjmiesz bagnet i zgasisz silnik a bedzie dymił znaczy że to para i też tak ma być
na moje oko wszystko jest w porządku
co do poduszki, może pasażera jest wyłączona i dlatego tak pisze ? ale na tym akurat sie nie znam

: śr lip 02, 2008 18:13
autor: Neoarti
sprawdzałem w innym samochodzie i jest podobnie na dodatek jak odkręce u kolegi korek wleu to pryska olejem silnik jets taki sam
u siebie sprawdziłem czy filty powietrza nie jest zasyfiony olejem (jak by miał przemuchy to by walił do filtra olej) i wszystko czyste wiec jest OK jak odkręce korek to lekko dmucha ale jak wprowadze auto na wysokie obroty dym znika takl jak by wciągał go do srodka
jak sprawdzić czy poduszka pasażera jest odłączona ??

: śr lip 02, 2008 20:30
autor: Cinek
kluczyk chyba powinien być gdzieć od tej poduszki. albo vag

: śr lip 02, 2008 23:16
autor: leo...
Neoarti pisze:jak sprawdzić czy poduszka pasażera jest odłączona ??
bez rozkrecenia nie sprawdzisz ... wystarczy maly opornik zebys myslal ze poducha jest :helm:

BTW - byc moze po unfalu masz blad napinaczy pasow bezpieczenstwa - stad swiecaca kontrolka airbagow ...