1Z szarpie i porady z forum nie pomagają
: pn cze 30, 2008 18:43
To mój 1 post, więc Witam Wszystkich,
Przeszukałem forum na temat szarpania w 1Z i porady jakie znalazłem nie pomagają. A zaczęło się od tego, że auto podczas jazdy auto zaczęło się dławić. Szarpać, kichać, prychać. Brak mocy, problemy żeby wkręcić na obroty, bo im więcej gazu tym bardziej szarpie. Chwilę przed tym zawracałem dość gwałtownie, więc pomyślałem, że może zaciągnęło powietrza bo miałem już rezerwę. Dolałem paliwa i nic, to samo. Odpala bez problemu, na zimno i ciepło, nie dymi w żaden podejrzany sposób, żadnych podejrzanych dżwięków. Wogóle silnik pracował bez zastrzeżeń, do tego czasu...
Dodam tylko, że na zimnym silniku jedzie normalnie, jak się rozgrzeje po 10-15 km zaczyna szarpać. Jak już zacznie, to szarpie na każdym biegu, także na luzie. Mam wrażenie jakby mu brakło paliwa!
Próbowałem już:
1. odpięcia czujnika od skrzyni - nie pomogło, więc chyba nie nastawnik
2. pukania we wtrysk sterujący przy 3000 rpm (na zimnym silniku)- nie przerywa wtedy
3. w przewodach paliwowych nie widać powietrza
4. filtr paliwa, powietrza wymienione miesiąc temu
Czy TDI się odpowietrza? Czytałem, że odpowietrzają się same, ale już mi brakuje pomysłów!
Czy to objawy padającej pompy wtryskowej? W grudniu mechanik stwierdził, że zaczyna się "pocić" i szykuje się uszczelnienie pompy. Czy te objawy pasują?
Auto to 1994 1,9 TDI 1Z 90 km, przebieg według licznika 216000
Będę wdzięczny za pomoc w rozpoznaniu usterki, lub podsunięcie warsztatu w Poznaniu lub okolicach, jeśli to będzie potrzebne.
Hm.. a może się na mnie pogniewał, bo go sprzedać chciałem...
Przeszukałem forum na temat szarpania w 1Z i porady jakie znalazłem nie pomagają. A zaczęło się od tego, że auto podczas jazdy auto zaczęło się dławić. Szarpać, kichać, prychać. Brak mocy, problemy żeby wkręcić na obroty, bo im więcej gazu tym bardziej szarpie. Chwilę przed tym zawracałem dość gwałtownie, więc pomyślałem, że może zaciągnęło powietrza bo miałem już rezerwę. Dolałem paliwa i nic, to samo. Odpala bez problemu, na zimno i ciepło, nie dymi w żaden podejrzany sposób, żadnych podejrzanych dżwięków. Wogóle silnik pracował bez zastrzeżeń, do tego czasu...
Dodam tylko, że na zimnym silniku jedzie normalnie, jak się rozgrzeje po 10-15 km zaczyna szarpać. Jak już zacznie, to szarpie na każdym biegu, także na luzie. Mam wrażenie jakby mu brakło paliwa!
Próbowałem już:
1. odpięcia czujnika od skrzyni - nie pomogło, więc chyba nie nastawnik
2. pukania we wtrysk sterujący przy 3000 rpm (na zimnym silniku)- nie przerywa wtedy
3. w przewodach paliwowych nie widać powietrza
4. filtr paliwa, powietrza wymienione miesiąc temu
Czy TDI się odpowietrza? Czytałem, że odpowietrzają się same, ale już mi brakuje pomysłów!
Czy to objawy padającej pompy wtryskowej? W grudniu mechanik stwierdził, że zaczyna się "pocić" i szykuje się uszczelnienie pompy. Czy te objawy pasują?
Auto to 1994 1,9 TDI 1Z 90 km, przebieg według licznika 216000
Będę wdzięczny za pomoc w rozpoznaniu usterki, lub podsunięcie warsztatu w Poznaniu lub okolicach, jeśli to będzie potrzebne.
Hm.. a może się na mnie pogniewał, bo go sprzedać chciałem...