Strona 1 z 2
EGR? proszę o poradę
: pt cze 27, 2008 19:03
autor: grruberr
Witam!
Mój pierwszy post, kłaniam się całemu gronu posiadaczy VW Golfów
Mam kłopot, mam nadzieję, że ktoś powie, że mały.. Otóż zaraz po zapaleniu silnika (ASZ) włącza się dziwne buczenie, i odnoszę wrażenie, że to ten element zaznaczony na zdjęciu. Czy to jakiś czujnik przepustnicy? Powiedziano mi że kupię wyłącznie całą przepustnicę, i to spory wydatek. Proszę autorytety o poradę - czy ten element da się wymienić..

: pt cze 27, 2008 21:42
autor: damcio151
to jest klapa gasząca ...
: pt cze 27, 2008 21:47
autor: grruberr
dziękuję. czy można wymienić ten element? czy to całość?
: pt cze 27, 2008 21:52
autor: damcio151
grruberr pisze:dziękuję. czy można wymienić ten element? czy to całość?
na pewno on Ci brzęczy

po zgaszeniu silnika powinien "pyknąć"

: pt cze 27, 2008 21:55
autor: grruberr
tak wygląda, na zapalonym silniku wyraźnie od niego słychać dźwięk, czuć po przyłożeniu palca wibracje. przy naciskaniu gazu bardziej...
to EGR, tak? pewnie się nie da nic zrobić..
: pt cze 27, 2008 21:58
autor: damcio151
szczerze nie wiem czy to powinno buczeć ... poczekaj na użytkownika silnika posiadającego tą klapę
jeżeli chcesz zawsze możesz to wyjąć , sprawdzić jak wygląda wewnątrz, przeczyścić ... jest to połączone razem z EGR
: pt cze 27, 2008 22:01
autor: grruberr
widzę że EGR kosztuje ze 6 stów.. niefajnie.. może ktoś zna jakąś receptę?

: pt cze 27, 2008 22:12
autor: Maicroft
Odlaczyc wtyczke i mozna jezdzic bez niego

Silnik bedzie troche inaczej sie gasil, ale poza tym wszystko bedzie ok.
: pt cze 27, 2008 22:18
autor: grruberr
naprawdę? żadnego zagrożenia? nie chciałbym potem wywalać grubej kasy

: pt cze 27, 2008 22:21
autor: Maicroft
Przeciez ten zaworek tylko odpowiada za gaszenie silnika. Inaczej silnik gasnie bo braknie mu paliwa po odcieciu na pompie. Popros kogos zeby zgasil silnik, bedzie widac jak ten zaworek pracuje o ile jeszcze pracuje.
Kolega ma staly blad wlasnie tego zaworka, chyba na to oznaczenie N279 czy jakos tak i jezdzi juz dlugo
Nowy w ASO powiedzieli mu okolo 700zl, wiec taniej i tez skutecznie jest szukac kompletnej przepustnicy EGR z klapka gaszaca na Allegro.
: pt cze 27, 2008 22:26
autor: grruberr
widziałem jakieś zamienniki, piszą że do ASZ.. na forum czytałem o zaślepianiu EGR lub programowym wyłączaniu.. ma ktoś doświadczenie z tym?
: pt cze 27, 2008 22:27
autor: damcio151
Maicroft pisze:Inaczej silnik gasnie bo braknie mu paliwa
powietrza

ta klapa odpowiada za odcinanie powietrza
jak już to lepiej zaślepić wężyk od elektrozaworu sterującego klapą niż go odłączać
poza tym ja proponuję wyjąć i przeczyścić ... rozruszać
: pt cze 27, 2008 22:44
autor: grruberr
..czyli nie jest to część, która powinna mnie szczególnie stresować

: pt cze 27, 2008 23:14
autor: homsky
grruberr pisze:czyli nie jest to część, która powinna mnie szczególnie stresować
raczej nie, ten element nie ma bezposrednio wpływu na prace silnika a tylko zamyka dopływ powietrza przy gaszeniu .
Ogólnie spoko i bez stresu , to taka popierdółka która niczego złego Ci nie zrobi , no chyba że w czasie pracy silnika klapa (przepustnica) blokuje sie w pozycji "nieotwarta" , sprawdź to .