EGR? proszę o poradę

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

grruberr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt cze 27, 2008 18:37
Lokalizacja: Sanok

EGR? proszę o poradę

Post autor: grruberr » pt cze 27, 2008 19:03

Witam!

Mój pierwszy post, kłaniam się całemu gronu posiadaczy VW Golfów :)

Mam kłopot, mam nadzieję, że ktoś powie, że mały.. Otóż zaraz po zapaleniu silnika (ASZ) włącza się dziwne buczenie, i odnoszę wrażenie, że to ten element zaznaczony na zdjęciu. Czy to jakiś czujnik przepustnicy? Powiedziano mi że kupię wyłącznie całą przepustnicę, i to spory wydatek. Proszę autorytety o poradę - czy ten element da się wymienić..



Obrazek
Ostatnio zmieniony sob cze 28, 2008 13:31 przez grruberr, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt cze 27, 2008 21:42

to jest klapa gasząca ...



grruberr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt cze 27, 2008 18:37
Lokalizacja: Sanok

Post autor: grruberr » pt cze 27, 2008 21:47

dziękuję. czy można wymienić ten element? czy to całość?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt cze 27, 2008 21:52

grruberr pisze:dziękuję. czy można wymienić ten element? czy to całość?
na pewno on Ci brzęczy :?: po zgaszeniu silnika powinien "pyknąć"

Obrazek



grruberr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt cze 27, 2008 18:37
Lokalizacja: Sanok

Post autor: grruberr » pt cze 27, 2008 21:55

tak wygląda, na zapalonym silniku wyraźnie od niego słychać dźwięk, czuć po przyłożeniu palca wibracje. przy naciskaniu gazu bardziej...

to EGR, tak? pewnie się nie da nic zrobić..
Ostatnio zmieniony pt cze 27, 2008 21:58 przez grruberr, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt cze 27, 2008 21:58

szczerze nie wiem czy to powinno buczeć ... poczekaj na użytkownika silnika posiadającego tą klapę
jeżeli chcesz zawsze możesz to wyjąć , sprawdzić jak wygląda wewnątrz, przeczyścić ... jest to połączone razem z EGR



grruberr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt cze 27, 2008 18:37
Lokalizacja: Sanok

Post autor: grruberr » pt cze 27, 2008 22:01

widzę że EGR kosztuje ze 6 stów.. niefajnie.. może ktoś zna jakąś receptę? :)



Maicroft
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 12:47
Lokalizacja: Bielsko-Biała (SB)
Kontakt:

Post autor: Maicroft » pt cze 27, 2008 22:12

Odlaczyc wtyczke i mozna jezdzic bez niego :) Silnik bedzie troche inaczej sie gasil, ale poza tym wszystko bedzie ok.



grruberr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt cze 27, 2008 18:37
Lokalizacja: Sanok

Post autor: grruberr » pt cze 27, 2008 22:18

naprawdę? żadnego zagrożenia? nie chciałbym potem wywalać grubej kasy ;)



Maicroft
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 12:47
Lokalizacja: Bielsko-Biała (SB)
Kontakt:

Post autor: Maicroft » pt cze 27, 2008 22:21

Przeciez ten zaworek tylko odpowiada za gaszenie silnika. Inaczej silnik gasnie bo braknie mu paliwa po odcieciu na pompie. Popros kogos zeby zgasil silnik, bedzie widac jak ten zaworek pracuje o ile jeszcze pracuje.


Kolega ma staly blad wlasnie tego zaworka, chyba na to oznaczenie N279 czy jakos tak i jezdzi juz dlugo

Nowy w ASO powiedzieli mu okolo 700zl, wiec taniej i tez skutecznie jest szukac kompletnej przepustnicy EGR z klapka gaszaca na Allegro.



grruberr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt cze 27, 2008 18:37
Lokalizacja: Sanok

Post autor: grruberr » pt cze 27, 2008 22:26

widziałem jakieś zamienniki, piszą że do ASZ.. na forum czytałem o zaślepianiu EGR lub programowym wyłączaniu.. ma ktoś doświadczenie z tym?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt cze 27, 2008 22:27

Maicroft pisze:Inaczej silnik gasnie bo braknie mu paliwa
powietrza :bajer: ta klapa odpowiada za odcinanie powietrza
jak już to lepiej zaślepić wężyk od elektrozaworu sterującego klapą niż go odłączać
poza tym ja proponuję wyjąć i przeczyścić ... rozruszać
Ostatnio zmieniony pt cze 27, 2008 22:28 przez damcio151, łącznie zmieniany 2 razy.



grruberr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt cze 27, 2008 18:37
Lokalizacja: Sanok

Post autor: grruberr » pt cze 27, 2008 22:44

..czyli nie jest to część, która powinna mnie szczególnie stresować :)



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pt cze 27, 2008 23:14

grruberr pisze:czyli nie jest to część, która powinna mnie szczególnie stresować
raczej nie, ten element nie ma bezposrednio wpływu na prace silnika a tylko zamyka dopływ powietrza przy gaszeniu .

Ogólnie spoko i bez stresu , to taka popierdółka która niczego złego Ci nie zrobi , no chyba że w czasie pracy silnika klapa (przepustnica) blokuje sie w pozycji "nieotwarta" , sprawdź to .


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 110 gości