czujnik temp
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
czujnik temp
witam , czy czujnik od temperatury w mk3 1Y ten z przodu co siedzi w plastikowym kruccu od weza jest wykrecany czy musze cały ten kruciec odkrecac i razem z nim to wymienic?
Z zakładaniem czujnika nie powinno być problemów.piter13 pisze:no jest tam takie zabezpieczenie własnie , czyli najpierw je a pozniej czujnik, a jak jest z wsadzeniem tego ustrojstwa pozniej ? drogi taki czujnik i czy on moze odpowiadac za słabe odpalanie na goracym silniku? z gory dzieki
Koszt nowego czujnika to ok. 30 zł. Jeśli masz prawidłowe wskazania temperatury na zegarach, świece żarowe przy zimnym silniku grzeją, przy rozgrzanym nie załączają się, to czujnik jest w porządku i nie ma sensu go wymieniać bo to nic nie da.
Każdy wolnossący diesel na rozgrzanym silniku kiedy świece są wyłączone odpala trochę gorzej. Pytanie tylko jak to wygląda u ciebie, tzn jak długo kręcisz rozrusznikiem , czy odpala równomiernie na wszystkie cylindry itd.
Pozdrawiam!
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6612
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
kolego auto zimne pali od strzała a gorace potrafie krecic z 6 razy i kupa dymu za mna, gdzies czytałem na forum ze to ten czujnik własnie moze byclimal pisze:Każdy wolnossący diesel na rozgrzanym silniku kiedy świece są wyłączone odpala trochę gorzej. Pytanie tylko jak to wygląda u ciebie, tzn jak długo kręcisz rozrusznikiem , czy odpala równomiernie na wszystkie cylindry itd.
W nowoczesnych silnikach diesla którymi steruje komputer, czujnik temperataury jest bardzo ważnym elementem i jego niesprawność może powodować nieprawidłową pracę.
W twoim samochodzie czujnik temperatury cieczy służy tylko i wyłącznie dwóm celom.
1) Sterowanie pracą świec żarowych ( zimny silnik świece grzeją ,gorący są wyłączone. Z twojego postu wnioskuję że jest wszystko ok.)
2) Wskaźnik temperatury w zegarach ( Nie napisałeś o żadnych nieprawidłowościach, więc rozumiem że też jest ok.)
Nie wymieniaj czujnika bo nic to nie pomoże.
Problemu raczej upatrywałbym w samym silniku. Przyczyn może być wiele. np. słaba kompresja, zła regulacja itp.
Pozdrawiam!
W twoim samochodzie czujnik temperatury cieczy służy tylko i wyłącznie dwóm celom.
1) Sterowanie pracą świec żarowych ( zimny silnik świece grzeją ,gorący są wyłączone. Z twojego postu wnioskuję że jest wszystko ok.)
2) Wskaźnik temperatury w zegarach ( Nie napisałeś o żadnych nieprawidłowościach, więc rozumiem że też jest ok.)
Nie wymieniaj czujnika bo nic to nie pomoże.
Problemu raczej upatrywałbym w samym silniku. Przyczyn może być wiele. np. słaba kompresja, zła regulacja itp.
Pozdrawiam!
nie kolego niestety jestes w błedzie bo auto ma dopiero 100 tys przebiegu a mamy go prawie od nowosci i rzadko co sie nim jezdziło , takze silnik i osprzet jest wszystko w porzadku , swiece maja dwa lata boscha , aku ok , ale ja ten czujnik odłanczam to bardzo dobrze odpala , tylko temp nie pokazuje wtedy , chyba ze moze to cos z katem wtryskusouler pisze:zostaw ten czujnik. pompa ma juz swoje lata i do regeneracji sie nadaje.
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
piter13 pisze:nie kolego niestety jestes w błedzie bo auto ma dopiero 100 tys przebiegu a mamy go prawie od nowosci i rzadko co sie nim jezdziło , takze silnik i osprzet jest wszystko w porzadku , swiece maja dwa lata boscha , aku ok , ale ja ten czujnik odłanczam to bardzo dobrze odpala , tylko temp nie pokazuje wtedy , chyba ze moze to cos z katem wtryskusouler pisze:zostaw ten czujnik. pompa ma juz swoje lata i do regeneracji sie nadaje.
to ci podpowiem, ze w na cieplym w zasadzie swiece nie grzeja, wiec gdzie tu wina czujnika? polej pompe woda i sprobuj wtedy odpalic. jesli odpali na dotyk to regeneracja, a przebieg w tym przypadku o niczym nie swiadczy, bo polskie paliwo to syf. druga sprawa tak maly przebieg w starym aucie tez zle, bo auto bylo malo jezdzone, a samochody tego nie lubia. kat wtrysku tez mozesz sprawdzic.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
Czujnik zmienia swoją rezystancję w zależności od temperatury, im mniejsza tym rezystancja większa. A więc po zdjęciu wtyczki czujnika, przekźnik świec żarowych otrzymuje sygnał że silnik jest zimny i załącza grzanie świec i auto odpala lepiej. U mnie po przekroczeniu temperatury ok.70 stopni świece już się nie załączają. Spróbuj sprawdzić przy jakiej temp. u ciebie grzanie świec się już nie załącza.
Nie podejmuję się stwiedzić z jakiego powodu u ciebie tak ciężko odpala przy gorącym silniku, jednak z pewnością nie jest to wina czujnika.
Pozdrawiam!
Nie podejmuję się stwiedzić z jakiego powodu u ciebie tak ciężko odpala przy gorącym silniku, jednak z pewnością nie jest to wina czujnika.
Pozdrawiam!
no wlasnie wiem ze nie grzeja tylko jak odłacze ten czujnik pokaze sie kontrolka ze swiece grzeja i pali od strzała a tak z tym czujnikem to lipa trzeba krecic silnikiem a siece nie pokazuje ze grzeja, a moze cos z rozrzadem nie tak?souler pisze:to ci podpowiem, ze w na cieplym w zasadzie swiece nie grzeja, wiec gdzie tu wina czujnika?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 134 gości