Strona 1 z 1

Tabliczka na turbinie

: wt cze 24, 2008 23:59
autor: piotrekgal
Czesc, dzis ustawilem sie przy prawym blotniku i gdzies tam w rurach turba z boku doszukalem sie malej tabliczki , wzialem lusterko i w odbiciu chcialem dostrzec jej oznaczenia i niestety jest zupelnie nieczytelna, czy jest zatem jakas inna metoda odczytania jej oznaczenia? W miare niedalekiej przyszlosci mam zamiar wrzucic boost pina i podkrecic cisnienie na turbawce ale zeby zrobic to z glowa to chcialbym to cisnienie dobrac do mozliwosci mojej turbiny a z tego co pamietam chyba sa trzy rodzaje w AAZ. Me vento pochodzi z rocznika 93, manualny przyspieszac/ ssanie, fabryczny brak EGR, ponoc w tych rocznikach nie wystepowala slabsza turbina o oznaczeniu K03 a wiec sam fakt ten mnie cieszy

: śr cze 25, 2008 00:24
autor: Lukas-182
Tabliczka znamionowa znajduje się po środku turbosprężarki, pomiędzy stroną sprężającą a napędzającą. Co do ciśnienia, jak będziesz miał wskaźnik doładowania to ustaw na 1,1 - 1,2 bara, takie ciśnienie to każda turbawka wytrzyma... :chytry:

: śr cze 25, 2008 10:13
autor: EasyRider
Prawdopodobnie masz K14. Ale w sumie nieważne jakie jest turbo, ważne żeby je podkręcić i śmigać:D Ja mam K03 i też daje rade w pasku chociaż na pewno większe byłoby mile widziane...

: śr cze 25, 2008 10:20
autor: To_mas
EasyRider pisze:Ale w sumie nieważne jakie jest turbo,
bez jaj :) bardzo ważne wg mnie :) bo od tego zalezy jak pompuje ile max i jak go mozesz podkręcić bo nie d okazdego 3a mieć MBC choć jest zalecane :)
piotrekgal pisze:Me vento pochodzi z rocznika 93, manualny przyspieszac/ ssanie, fabryczny brak EGR, ponoc w tych rocznikach nie wystepowala slabsza turbina o oznaczeniu K03 a wiec sam fakt ten mnie cieszy
Tak jak napisał EasyRider, będzie to prawdopodobnie k14 które było w starszych modelach a poźniej było juz k03

A na turbinie powinno być wytłoczone KKK lub Garrett (nie wiem czy Garrett'y T2 były w mk3 )

: śr cze 25, 2008 10:32
autor: EasyRider
To_mas pisze:EasyRider napisał/a:
Ale w sumie nieważne jakie jest turbo,
bez jaj :) bardzo ważne wg mnie :) bo od tego zalezy jak pompuje ile max i jak go mozesz podkręcić bo nie d okazdego 3a mieć MBC choć jest zalecane :)
Tak mi się powiedziało:D Chodziło mi o to, że najważniejsze że w ogóle jest to turbo. A to, że potrzeba większego to już druga sprawa :bigok: :bigok: :bigok: :bigok:

: śr cze 25, 2008 19:06
autor: To_mas
EasyRider, no to źle zrozumiałem :PP :pub:

piotrekgal, co masz wytłoczone na zimnej stronie turbiny ??

: śr cze 25, 2008 21:42
autor: piotrekgal
Dzis znow ta poprzeczna tabliczke miedzy "rurami" turba ogladalem, wyczyscilem i lusterko od spodu przylozylem, pewnie chodzi o ta tabliczke, wyglada ona tak, ze jest niebieska znajduje sie tam znaczek VW , pare oznaczen cyferowych wybitych na srebrnym polu i tam doszukalem sie oznaczenia K14