Strona 1 z 2

AHU Gaśnie powyżej 100Km/h

: wt cze 24, 2008 22:09
autor: look4me
Co może być przyczyną gaśnięcia auta (silnik AHU) powyżej ok 100km/h. Auto nie dławi się tylko gaśnie a potem po odpaleniu znowu jedzie do ok. 100km/h.

Komputer nie pokazuje żadnych błędów.

: wt cze 24, 2008 23:10
autor: ajni
Hmm odepnij impulsator od skrzyni i się przejedź, się zobaczy czy komp go gasi po przekroczeniu pewnej prędkości czy coś innego.
Zrób diagnozę dynamiczną itp wtedy można coś powiedzieć.

: wt cze 24, 2008 23:28
autor: look4me
Powodem takiego działania może być katalizator, pompa paliwa, pompa wtryskowa ? (lub które z nich napewno nie będą powodem)

: wt cze 24, 2008 23:38
autor: ajni
Kat nie, gdyby się rozpadł to by go dławiło cały czas, pompa paliwa to część pompy wtryskowej.
Pompy wykluczyć się nie da, ale na oko to chłop w szpitalu umarł. Może być winny komp, może...
Zrób logi (właściwe) to coś powinno wyjść.
A zawsze przy przekraczaniu 100 gaśnie czy tylko czasem?

: wt cze 24, 2008 23:46
autor: look4me
W AHU nie ma pompy w zbiorniku paliwa ?

Zawsze po przekroczeniu 100-110Km/h gaśnie i trzeba ponownie zapalić i tak jakby się zapowietrzał bo trzeba chwilkę pokręcić.

: śr cze 25, 2008 00:37
autor: AndrzejP4
Kolego, filt paliwa do wymiany.

: śr cze 25, 2008 17:10
autor: elvisPSE
No właśnie kolego,filtr paliwa sprawdź.
Depnij mu trochę na 2 biegu, i pare sekund jedź na wysokich obrotach.

: śr cze 25, 2008 18:04
autor: look4me
Po dniu testów objawy są troszku inne auto traci moc a potem gaśnie po pewnym czasie jazdy. Tzn. 120 można jechać długo ale bez gazowania bo wystarczy dać but w podłogę na pewien czas, moc sie traci a potem gaśnie sam silnik.

Bez obciążenia auto może jechać bardzo długo ale pomimo to jest słabsze niż zwykle.

Dzisiaj sprawdziłem na trójce od 1tys obrotów z butem w podłodze auto idzie baaardzo wolno ale nie zgaśnie.
Auto wogóle nie dymi 0 dymu, nawet z butem w podłodze. Ogólnie auto cały czas jest dużo słabsze niż niż wcześniej.

Filtr paliwa nowy i sprawny, turbina pompuje prawidłowo, przepływka sprawna, nie ma błędów na komputerze.

Pompa wtryskowa czy może coś innego ?

: śr cze 25, 2008 20:39
autor: figurel
look4me pisze:nie ma błędów na komputerze.
Masz Vag-a jak widać, pełna diagnostyka potrzebna. Jak zmienia się kąt początku wtrysku, dawka paliwa, ciśnienie, masa powietrza a wtedy coś się wyduma.

: śr cze 25, 2008 20:47
autor: look4me
No właśnie niestety nie mogę podpiąć pod niego vag-a bo to auto znajomego a obecnie przebywa na 2 końcu polski...
Był na diagnostyce (pomiar dynamiczny podczas jazdy) i podobno wszystko jest ok. dawki, ciśnienie turbiny itd.

Podnieśli mu chwilowo dawkę paliwa (nie wiem po co...) i dało to tylko to że auto gaśnie szybciej (po krótszej jeździ) niż na standardowej.

Moja diagnoza jest taka że po dłuższej jeździe rośnie temp pompy wtryskowej i się rozszczelnia tylko że podobno nie ma żadnego wycieku, co o tym sądzicie ?

: śr cze 25, 2008 23:45
autor: EasyRider
Ja myśle tak jak koledzy powyżej. Że to wina filtra paliwa.

: czw cze 26, 2008 00:32
autor: look4me
Przecież napisałem że filtr paliwa jest nowy i był wymieniony na nowy dwukrotnie (Filtron i Knecht)

: czw cze 26, 2008 08:39
autor: EasyRider
look4me pisze:Przecież napisałem że filtr paliwa jest nowy i był wymieniony na nowy dwukrotnie (Filtron i Knecht)
Sorki, to mi umknęło :blush: :blush: :blush: Chyba pozostaje wizyta u pompiarza, skoro kat i filtry są w porządku

: czw cze 26, 2008 10:34
autor: leo...
czy to auto nie ma BOX'a przypadkiem ??