Arl z hybryda gt17/gt20

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ornos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pt paź 19, 2007 09:12
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Arl z hybryda gt17/gt20

Post autor: ornos » wt cze 24, 2008 12:33

Witam,

Dostalem turbine od karambola przerobiona na hbryde gt17/gt20. Zamontowalem ja w autku po awarii oryginalnej.
Na poczatku po odpaleniu jeszcze chyba dopalal resztki oleju bo strasznie kopcil na bialo-niebiesko. Pozezdzilem troche nie katujac go i dymienie ustalo, ale rano dzisiaj przy odpalaniu puscil chmure solidna. Moze jeszcze cos tam zostalo. Caly uklad byl wyczyszczony i przeplukany. Po zalozeniu turbiny wyraznie lepiej auto chodzi ale jak daje gaz do opru to wydaje mi sie ze silnik glosniej chodzi. Nie wiem moze to tylko wrazenie bo jezdzilem ostatni tydzien innym samochodem... Raz mi przeszedl w tryb awaryjny ale zadnego bledu vagiem nie wykrylem. Rozchodzi sie? Program byl wgrany na jakies 180-185 koni ale przy seryjnej turbinie. Teraz auto chodzi inaczej, Jest zwawsze w sumie ale calkiem inaczej rozwija moc. Ciagnie od dolu i wraz ze wzrostem obrotow przyspiesza coraz mocniej. Jezdzi ktos moze na takiej hybrydzie? Ponoc moga sie zdarzac overboosty - moze mialem juz jeden - z tad tryb awaryjny? ale zadnego bledu na vagu... Dzisiaj pojezdze po pracy troche zobacze co sie bedzie dzialo. Czy na tych hybrydach trzeba jezdzic inaczec niz na zwyklej? np unikac niskich obrotow zeby dwumasowka nie padla?
Prosze o jakies sugestie.

Pozdrawiam



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Arl z hybryda gt17/gt20

Post autor: mirass » wt cze 24, 2008 13:07

cześć
opisz autko i zakres modyfikacji - to pomoże w udzieleniu odpowiedzi co może się dziać..no i czy soft był konkretnie pod furę czy z serii "wgraliśmy" i jest szmoc

zrób jeszcze logi 011


www.vagtune.pl tel. 502730289

ornos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pt paź 19, 2007 09:12
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Post autor: ornos » wt cze 24, 2008 13:36

Golf iv 1.9 tdi arl. seria 150 koni. Program niby pod auto u goscia z tarnowa podgornego na 180-185 koni. na hamowni nie bylem. turbo teraz od karambola gt17/gt20. przyda sie poprawka softu? mam ochote mu dzisiaj troszke depnac ale nie wiem czy najpierw go nie posprawdzac zeby nie zajechac...


Aha jezeli chodzi o te logi 011 to moge zrobic po pracy ale eee nie bardzo wiem jak. Rozumiem ze vagiem. Mam na laptopie przez kabel usb. Ustawic na 011 (tam gdzie sa parametry pracy silnika) i podczas jazdy odczytywac wartosci?
Ostatnio zmieniony wt cze 24, 2008 13:45 przez ornos, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt cze 24, 2008 14:33

ornos pisze:Ustawic na 011 (tam gdzie sa parametry pracy silnika) i podczas jazdy odczytywac wartosci?
tak od 1500 do 4500 rpm z pedałem gazu w podłodze na 3 a najlepiej na 4 biegu

[ Dodano: Wto Cze 24, 2008 14:38 ]
ornos, hybrydę raczej na 90% trzeba przynajmniej sztangą podregulować, a najlepiej róznież w sofcie to uwzględnić

tym bardziej że jak napisałes stare turbo klękło , wiec może coś w sofcie za dużo dowalone ?



ornos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pt paź 19, 2007 09:12
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Post autor: ornos » wt cze 24, 2008 14:51

ok. to zrobie te logi i napisze co i jak...
dzieki za odpowiedzi

ok mam te logi - oczywiscie po tescie przeszedl w tryb awaryjny ale dopiero na vi biegu przy 230... to byl moment.


,Group A:,'011,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP,,,,,,,,,,
,TIME,2850-3150,2300-2600,2200-2800,35-80%,TIME,,,,,TIME,,,,
Marker,STAMP, /min, mbar,, %,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,99.70,1575,999.6,1170.0,31.5,,,,,,,,,,
,100.32,1554,999.6,1158.3,31.5,,,,,,,,,,
,100.95,1512,999.6,1146.6,31.1,,,,,,,,,,
,101.58,1449,1030.2,1146.6,31.1,,,,,,,,,,
,102.22,1428,1040.4,1146.6,31.1,,,,,,,,,,
,102.86,1386,1101.6,1146.6,30.7,,,,,,,,,,
,103.50,1365,1152.6,1170.0,28.7,,,,,,,,,,
,104.14,1386,1162.8,1193.4,28.7,,,,,,,,,,
,104.79,1407,1162.8,1216.8,29.1,,,,,,,,,,
,105.42,1407,1162.8,1216.8,29.9,,,,,,,,,,
1,106.06,1428,1162.8,1228.5,29.9,,,,,,,,,,
,106.70,1428,1162.8,1228.5,30.3,,,,,,,,,,
,107.32,1449,1234.2,1240.2,29.1,,,,,,,,,,
,107.97,1491,1234.2,1287.0,32.7,,,,,,,,,,
,108.61,1575,1978.8,1392.3,27.5,,,,,,,,,,
,109.25,1743,2172.6,1684.8,31.1,,,,,,,,,,
,109.90,1953,2366.4,2094.3,48.6,,,,,,,,,,
,110.55,2184,2448.0,2574.0,61.0,,,,,,,,,,
,111.19,2457,2488.8,2913.3,70.9,,,,,,,,,,
2,111.82,2730,2499.0,2983.5,78.9,,,,,,,,,,
,112.45,3003,2499.0,2889.9,81.3,,,,,,,,,,
,113.08,3234,2499.0,2433.6,73.3,,,,,,,,,,
,113.72,3465,2499.0,2410.2,74.1,,,,,,,,,,
,114.36,3696,2499.0,2468.7,76.1,,,,,,,,,,
3,115.01,3906,2468.4,2527.2,80.1,,,,,,,,,,
,115.65,4095,2417.4,2538.9,83.7,,,,,,,,,,
,116.29,4263,2356.2,2503.8,87.3,,,,,,,,,,
4,116.96,4431,2274.6,2457.0,89.3,,,,,,,,,,
,117.60,4578,2193.0,2410.2,84.5,,,,,,,,,,
,118.23,3486,1071.0,1544.4,47.4,,,,,,,,,,

To iv bieg...

Maxymalna wartosc przy okolo 2,5-3tys obrotow prawie 3000mbar...

Nie mam zielonego pojecia co to oznacza.

Auto zwija sie jak szalone, czasem pusci czarna chmurke ale nie kopci duzo - przez chwile po wcisnieciu gazu do oporu.

jak przeszedl w tryb awaryjny wyskoczyl blad numer 17965. nizej bylo oznaczenie p1557-35-00--

Pozniej go juz nie katowalem. Jak wygladaja te wartosci?

Dzisiaj rano przy odpaleniu zakopcil rowniez ale bardzo malo. Chyba jednak go przedmuchalem...
Jeszcze zwrocilem uwage ze temperatura plynu chlodzacego dochodzi do 94 stopni... wczesniej tego nie bylo. Na desce rozdzielczej ani drgnie ale na vagu oscyluje miedzy 90 a 93-94...


hmm... naczytalem sie na roznych forach ze to przeladowanie i ze wartosci w tych mbar'ach powiny byc rowne badz zblizone a u mnie jest roznica prawie 500mbar... Czyli pewnie trzeba ruszyc ta sztange w turbinie. Ale jak i w ktora strone krecic? A moze jeszcze sprobowac zamiany tego zaworu n75 z tym od egr???
Ostatnio zmieniony śr cze 25, 2008 08:58 przez ornos, łącznie zmieniany 4 razy.



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » śr cze 25, 2008 09:00

po logu widać że twój soft to magia allegro gdzie nie rusza się doładowania

w twoim przypadku należy napisać soft od początku bo inaczej zabijesz turbo i silnik, a regulacja sztangi nic tu nie da..3000mbar to granica pracy map sensora, czyli przekroczyłeś doładowanie rzędu 2 barów !!!

Skoro jesteś ze Szczecina to najbliżej masz chyba do Roba555

pozdr


www.vagtune.pl tel. 502730289

ornos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pt paź 19, 2007 09:12
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Post autor: ornos » śr cze 25, 2008 09:23

grrr... ok dzieki za odpowiedz... znowu wydatki. Ale mam jeszcze pytanie. To jak ten mosiek od tuningu podniosl mi moc w klekocie? sama dawka paliwa czy jak? Rozumiem ze autem lepiej nie jezdzic za duzo zanim nie zmienie tego programu? To juz wiem czemu oryginalne turbo padlo... Gosc dal mi niby gwarancje na modyfikacje ale jak sie w nia wczyac to nic ona nie obejmuje... No niestety za glupote sie placi...

Pozdro



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » śr cze 25, 2008 09:37

ornos pisze:grrr... ok dzieki za odpowiedz... znowu wydatki. Ale mam jeszcze pytanie. To jak ten mosiek od tuningu podniosl mi moc w klekocie? sama dawka paliwa czy jak? Rozumiem ze autem lepiej nie jezdzic za duzo zanim nie zmienie tego programu? To juz wiem czemu oryginalne turbo padlo... Gosc dal mi niby gwarancje na modyfikacje ale jak sie w nia wczyac to nic ona nie obejmuje... No niestety za glupote sie placi...

Pozdro
dowalił ci koksu i tyle, a turbo siadło od nie wyregulowania ciśnienia doładowania
noo a z twoją gwarancją jest jak mówisz...do :ass: bo niczego nie obejmuje
autem proponuje jeździć bez dociskania pedału gazu


www.vagtune.pl tel. 502730289

ornos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pt paź 19, 2007 09:12
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Post autor: ornos » śr cze 25, 2008 09:59

kurde najgorsze jest to ze mam jeszcze ibize zchipowana u tego samego typka... łojoj... a jeszcze koles ktory mi go polecil robil tam swojego golfa a inny audi S4... Ibize podlacze dzisiaj pod vaga i tez ja sprawdze ale pewnie bedzie to samo...
Ostatnio zmieniony śr cze 25, 2008 10:04 przez ornos, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr cze 25, 2008 11:19

mirass pisze:po logu widać że twój soft to magia allegro gdzie nie rusza się doładowania
no niestety tragedia :(
mirass pisze:Skoro jesteś ze Szczecina to najbliżej masz chyba do Roba555
w szczecinie jest user leo... który ogarnie Ci temat:

http://forum.vwgolf.pl/profile.php?mode ... ile&u=7103

póki co możesz spokojnie wydłuzyć sztange przy turbinie o 2 pełne obroty i zloguj ponownie 011



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr cze 25, 2008 11:31

ornos pisze:kurde najgorsze jest to ze mam jeszcze ibize zchipowana u tego samego typka... łojoj... a jeszcze koles ktory mi go polecil robil tam swojego golfa a inny audi S4... Ibize podlacze dzisiaj pod vaga i tez ja sprawdze ale pewnie bedzie to samo...

napisz kto to jest ku przestrodze innych


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

ornos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pt paź 19, 2007 09:12
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Post autor: ornos » śr cze 25, 2008 11:31

no napisalem juz do leo... na priva. czekam na odpowiedz. ale lipa wyszla nie powiem. wydluzyc sztange o 2 obroty. To zmniejszy max doladowanie? to chyba trzeba od spodu na podnosniku/kanale zrobic. Czyli wydluzyc znaczy wykrecic tak? wole sie upewnic zeby nic nie spaprac...

A tak wogule jakie rzedy cisnienia doladowania jest ten silnik w stanie wytrzymac? w serii jest chyba 1,5 bara...



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr cze 25, 2008 11:36

ornos pisze:A tak wogule jakie rzedy cisnienia doladowania jest ten silnik w stanie wytrzymac? w serii jest chyba 1,5 bara...
nic mu sie nie stało od tych chwilowych 2 barów nie pękaj
ornos pisze:Czyli wydluzyc znaczy wykrecic tak?
tak musisz kręcić śrubą rzymską żeby się wydłużało ciegno
ornos pisze:To zmniejszy max doladowanie?
zmniejszy overboost który masz obecnie
ornos pisze:napisalem juz do leo... na priva. czekam na odpowiedz
tu masz wykres seryjnego Leona po chipsie od Leo...

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=75



ornos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pt paź 19, 2007 09:12
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Post autor: ornos » śr cze 25, 2008 11:56

no wlasnie sie zgadalem z leo... pod koniec przyszlego tygodnia zrobi mi nowy program:)))

A Marka od Leona znam:) Ze tez o nim nie pomyslalem - swiat jest maly hehe:) kurde 206 koni niezle... Ja nie musze miec tyle. Mam najechane 160000 i chce jeszcze polatac troche. Takze nic nie ruszam w aucie do powrotu leo... a poki co noga z gazu - nie wiem jak to wytrzymam.

Dziekuje za odpowiedzi i pomoc.
Pozdrawiam

[ Dodano: 25 Cze 2008 12:24 ]
aha soft mi wgrywal typek Robikson Robert Skolarus z Tarnowa Podgórnego pod Poznaniem. Niby pod auto. Miał zgrać oryginalny soft wysłać go do Niemiec do jakiejs firmy tuningowej (niestety jej nazwy nie pamiętam) i niby oni podesłali dobrany soft do auta... Ponoc współpracuje z jakimiś serwisami na terenia Poznania i okolic ale teraz to juz mi sie nie chce wierzyć...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 210 gości