Strona 1 z 3

1Z Rano trudniejszy rozruch

: pn cze 16, 2008 10:24
autor: Razal
ile śmigacia na filtrze paliwa w TDI?

Ja mam zrobione na filtrze 45tys.km od ostatniej wymiany, która była jakieś 3 lata temu.

Mam ostatnio problem z porannym rozruchem, pali co prawda od pierwszego kręcenia, ale trzeba dłużej pokręcić - jak już odpali to przez chwilę nierówno pracuje i troszeczkę dymi. W ciągu dnia pali jak zegarek. Kąt wtrysku był ustawiany po wymianie rozrządu i jest ustawiony tak jak zaleca większość specy - nawet tu na forum :)

Może być przyczyna w filtrze paliwa ?

Pozdrooooo....

: pn cze 16, 2008 10:40
autor: Cinek
połowa za długo i świece do sprawdzenia przede wszystkim

Re

: pn cze 16, 2008 10:51
autor: Razal
Hmm dzisiaj wymienię filtr paliwa - jeśli jutro się powtórzy takie coś kuknę na świece...

Tylko czy teraz TDI korzysta ze świeczek?

Pozdrooo

: pn cze 16, 2008 10:52
autor: damcio151
układ paliwowy nie jest zapowietrzony :?:

Re

: pn cze 16, 2008 11:45
autor: Razal
Dzisiaj looknę na zapowietrzenie przy wymianie filtra paliwa. Z tymi świecami to mi coś nie pasuje bo słyszałem, że TDI w takiej temperaturze dodatniej jak jest teraz nie korzysta ze świeczek ? To jak to jest ?

[ Dodano: Pon Cze 16, 2008 11:48 ]
damcio151 pisze:układ paliwowy nie jest zapowietrzony :?:
Przy zapowietrzeniu chyba przy ciepłym też by było tak samo czy się mylę ?

: pn cze 16, 2008 11:53
autor: damcio151
Razal pisze:Przy zapowietrzeniu chyba przy ciepłym też by było tak samo czy się mylę ?
jak stoi to zdąży się zapowietrzyć ... jak jeździłeś i się rozgrzał to się odpowietrzył ...

Re

: pn cze 16, 2008 18:10
autor: Razal
Filterek wymieniony i efekty przyjdzie zobaczyć rano. Ale..... zrobiłem diagnozę VAG'iem imuszę przyznać, że jestem zaniepokojony. W kwietniu wymieniałem rozrząd i kąt wtrysku był ustawiony na ok. 50, dzisiaj jak załączyłem VAGa to się załamałem - oscyluje między 0 - 10 a w czasie jazdy dynamicznie to skacze jak szalony 0 - 140 - 16 - 9 itp....

Ktoś wie może o co tu chodzi ?

Pozdrooo

P.S. idę za chwilę oczyścić styki od akumulatora bo są oba zasniedziałe jak nie wiem co jakiś taki biało-zielony nalot się zrobił. Może to coś zakłuca...

: pn cze 16, 2008 18:28
autor: Adamm
Razal, moze kolo na wale daje juz ciala?

: pn cze 16, 2008 18:30
autor: Razal
No właśnie tak myślałem, zle nie pasuje mi to bo chodzi równiutko jak zegarek.

Przy wymianie rozrządu spec powiedział, że nie trzeba tego ruszać ....

A wogóle to auto nie straciło wogóle mocy - śmiga SUPER i nie daje znaku, że kąt wtrysku taki straszny...

A i przy logowaniu w grupie 000 po przygazowaniu lub w czasie jazdy wyświetla errory

: pn cze 16, 2008 19:35
autor: Adamm
A i przy logowaniu w grupie 000 po przygazowaniu lub w czasie jazdy wyświetla errory
prawidlowo
Razal pisze:No właśnie tak myślałem, zle nie pasuje mi to bo chodzi równiutko jak zegarek
moze chodzic rowno bo nie ma bicia na boki a jest ruch przod tyl

: pn cze 16, 2008 19:43
autor: scols11
Podepne sie pod temat, moje koło na waqle ma dolikatne bicie ale na biegu jałowym gdy doikatnie dodam gazu na 1200 obr/min kołko chodzi rowniutko. Sciagnołem je przy wymianie rozrzadu ale wydawalo mi sie wszytko ok skreciłem na nowej srubce i dalej pomykam. I tutaj pytanie czy to moze byc napinacz ?? Dodam jeszcze ze jak sciagne szajby od napedu alternatora i wspomagania to kolko zebate walu chodzi idealnie nawet na wolnych obrotach. Czy mam cos wymienic jak sadzicie???

Re

: pn cze 16, 2008 21:19
autor: Razal
Logowałem jeszcze raz i wygląda to tak,
jak loguję grupę 000 to 2 pozycja od lewej strony oscyluje między 10 - 16, natomiast jak wejdę do TDI-TIMING to pokazuje 0
Czy przy 0 kącie wtrysku silnik po rozgrzaniu pracował by normalnie?
Od 3 dni gorzej zapala tylko rano - później już hula OK.
Adamm dzięki za podpowiedzi...
Co w takiej sytuacji ? Co działać dalej, żeby nie 'przejeździć' .. ?
Gościu mi wymieniał rozrząd w kwietniu może coś się samo przestawiło? Jest taka opcja?

: wt cze 17, 2008 00:04
autor: Adamm
Razal, przede wszystkim do sprawdzenia jest ustawienie rozrzadu na fabryczne znaki, jesli bedzie rozjechany to odrazu zdejmuj kolo zebate i patrz co sie tam dzieje

Re

: wt cze 17, 2008 07:32
autor: Razal
Adamm pisze:Razal, przede wszystkim do sprawdzenia jest ustawienie rozrzadu na fabryczne znaki, jesli bedzie rozjechany to odrazu zdejmuj kolo zebate i patrz co sie tam dzieje
OK dzisiaj się umawiam z moim specem od rozrządów i jade do niego...

Mam nadzieję, że to nie to hmmm.

Adamm a jak się ma tak rozjechany kąt wtrysku do pracy motorka już po porannym odpaleniu? Bo u mnie w ciągu dnia auto śmiga jak nówka i nic nie odczówam, a kąt w okolicy 0 nie wpływa na późniejszą jazdę?

Pytam bo może siedzi coś co odpowiada za sterowanie tym kątem lub np. brudne paliwo? Ew. czujnik paliwa w pompie - i tu pytanie w jakiej grupie i której pozycji sprawdza się na VAGu temp. paliwa? w wydawało mi się, że na w basic settings pokazywało mi ok.50st a tam gdzie jest fuell temp. było ok. 150st. ale to jeszcze sprawdze....