1Z Rano trudniejszy rozruch

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

1Z Rano trudniejszy rozruch

Post autor: Razal » pn cze 16, 2008 10:24

ile śmigacia na filtrze paliwa w TDI?

Ja mam zrobione na filtrze 45tys.km od ostatniej wymiany, która była jakieś 3 lata temu.

Mam ostatnio problem z porannym rozruchem, pali co prawda od pierwszego kręcenia, ale trzeba dłużej pokręcić - jak już odpali to przez chwilę nierówno pracuje i troszeczkę dymi. W ciągu dnia pali jak zegarek. Kąt wtrysku był ustawiany po wymianie rozrządu i jest ustawiony tak jak zaleca większość specy - nawet tu na forum :)

Może być przyczyna w filtrze paliwa ?

Pozdrooooo....


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pn cze 16, 2008 10:40

połowa za długo i świece do sprawdzenia przede wszystkim


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re

Post autor: Razal » pn cze 16, 2008 10:51

Hmm dzisiaj wymienię filtr paliwa - jeśli jutro się powtórzy takie coś kuknę na świece...

Tylko czy teraz TDI korzysta ze świeczek?

Pozdrooo


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn cze 16, 2008 10:52

układ paliwowy nie jest zapowietrzony :?:



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re

Post autor: Razal » pn cze 16, 2008 11:45

Dzisiaj looknę na zapowietrzenie przy wymianie filtra paliwa. Z tymi świecami to mi coś nie pasuje bo słyszałem, że TDI w takiej temperaturze dodatniej jak jest teraz nie korzysta ze świeczek ? To jak to jest ?

[ Dodano: Pon Cze 16, 2008 11:48 ]
damcio151 pisze:układ paliwowy nie jest zapowietrzony :?:
Przy zapowietrzeniu chyba przy ciepłym też by było tak samo czy się mylę ?


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn cze 16, 2008 11:53

Razal pisze:Przy zapowietrzeniu chyba przy ciepłym też by było tak samo czy się mylę ?
jak stoi to zdąży się zapowietrzyć ... jak jeździłeś i się rozgrzał to się odpowietrzył ...



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re

Post autor: Razal » pn cze 16, 2008 18:10

Filterek wymieniony i efekty przyjdzie zobaczyć rano. Ale..... zrobiłem diagnozę VAG'iem imuszę przyznać, że jestem zaniepokojony. W kwietniu wymieniałem rozrząd i kąt wtrysku był ustawiony na ok. 50, dzisiaj jak załączyłem VAGa to się załamałem - oscyluje między 0 - 10 a w czasie jazdy dynamicznie to skacze jak szalony 0 - 140 - 16 - 9 itp....

Ktoś wie może o co tu chodzi ?

Pozdrooo

P.S. idę za chwilę oczyścić styki od akumulatora bo są oba zasniedziałe jak nie wiem co jakiś taki biało-zielony nalot się zrobił. Może to coś zakłuca...


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn cze 16, 2008 18:28

Razal, moze kolo na wale daje juz ciala?


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » pn cze 16, 2008 18:30

No właśnie tak myślałem, zle nie pasuje mi to bo chodzi równiutko jak zegarek.

Przy wymianie rozrządu spec powiedział, że nie trzeba tego ruszać ....

A wogóle to auto nie straciło wogóle mocy - śmiga SUPER i nie daje znaku, że kąt wtrysku taki straszny...

A i przy logowaniu w grupie 000 po przygazowaniu lub w czasie jazdy wyświetla errory
Ostatnio zmieniony pn cze 16, 2008 18:32 przez Razal, łącznie zmieniany 1 raz.


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn cze 16, 2008 19:35

A i przy logowaniu w grupie 000 po przygazowaniu lub w czasie jazdy wyświetla errory
prawidlowo
Razal pisze:No właśnie tak myślałem, zle nie pasuje mi to bo chodzi równiutko jak zegarek
moze chodzic rowno bo nie ma bicia na boki a jest ruch przod tyl


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
scols11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 18:03
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: scols11 » pn cze 16, 2008 19:43

Podepne sie pod temat, moje koło na waqle ma dolikatne bicie ale na biegu jałowym gdy doikatnie dodam gazu na 1200 obr/min kołko chodzi rowniutko. Sciagnołem je przy wymianie rozrzadu ale wydawalo mi sie wszytko ok skreciłem na nowej srubce i dalej pomykam. I tutaj pytanie czy to moze byc napinacz ?? Dodam jeszcze ze jak sciagne szajby od napedu alternatora i wspomagania to kolko zebate walu chodzi idealnie nawet na wolnych obrotach. Czy mam cos wymienic jak sadzicie???


,,Kto się pyta jest głupcem przez chwilę, ten który się nie pyta jest głupcem przez całe życie."

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re

Post autor: Razal » pn cze 16, 2008 21:19

Logowałem jeszcze raz i wygląda to tak,
jak loguję grupę 000 to 2 pozycja od lewej strony oscyluje między 10 - 16, natomiast jak wejdę do TDI-TIMING to pokazuje 0
Czy przy 0 kącie wtrysku silnik po rozgrzaniu pracował by normalnie?
Od 3 dni gorzej zapala tylko rano - później już hula OK.
Adamm dzięki za podpowiedzi...
Co w takiej sytuacji ? Co działać dalej, żeby nie 'przejeździć' .. ?
Gościu mi wymieniał rozrząd w kwietniu może coś się samo przestawiło? Jest taka opcja?
Ostatnio zmieniony pn cze 16, 2008 21:22 przez Razal, łącznie zmieniany 3 razy.


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt cze 17, 2008 00:04

Razal, przede wszystkim do sprawdzenia jest ustawienie rozrzadu na fabryczne znaki, jesli bedzie rozjechany to odrazu zdejmuj kolo zebate i patrz co sie tam dzieje


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re

Post autor: Razal » wt cze 17, 2008 07:32

Adamm pisze:Razal, przede wszystkim do sprawdzenia jest ustawienie rozrzadu na fabryczne znaki, jesli bedzie rozjechany to odrazu zdejmuj kolo zebate i patrz co sie tam dzieje
OK dzisiaj się umawiam z moim specem od rozrządów i jade do niego...

Mam nadzieję, że to nie to hmmm.

Adamm a jak się ma tak rozjechany kąt wtrysku do pracy motorka już po porannym odpaleniu? Bo u mnie w ciągu dnia auto śmiga jak nówka i nic nie odczówam, a kąt w okolicy 0 nie wpływa na późniejszą jazdę?

Pytam bo może siedzi coś co odpowiada za sterowanie tym kątem lub np. brudne paliwo? Ew. czujnik paliwa w pompie - i tu pytanie w jakiej grupie i której pozycji sprawdza się na VAGu temp. paliwa? w wydawało mi się, że na w basic settings pokazywało mi ok.50st a tam gdzie jest fuell temp. było ok. 150st. ale to jeszcze sprawdze....
Ostatnio zmieniony wt cze 17, 2008 08:58 przez Razal, łącznie zmieniany 1 raz.


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 219 gości