Strona 1 z 1

Cieknie z napinacza paska alternatora

: ndz cze 15, 2008 13:13
autor: marcin_krk
witam, to moj pierwszy post na tym Forum.

mam problem z moim autem, mianowicie zauwazylem wyciek oleju. nie znam sie na mechanice, jednak z tego co znalazlem w internecie, to olej cieknie z silownika napinacza paska alternatora. chodzi o ten element zaznaczony na czerwono:
Obrazek
poprawcie mnie jesli sie myle. :)
co ile km powinno sie wymieniac te czesc? czy moze ja sie wymienia razem z rozrzadem?
nie wiem jak dlugo ten olej wycieka, zadnych problemow nie zauwazylem, po prostu przypadkiem znajomy zauwazyl, ze jest tam olej a nie powinno go byc.
jakie moga byc tego konsekwencje i czy powinienem natychmiast oddac auto do mechanika?
ile moze kosztowac naprawa, bo sama czesc jest w okolicahc 200zl na allegro.

pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc.

marcin

: ndz cze 15, 2008 13:58
autor: Kulon
to jest teleskop (sprawia odpowiednie naciągnięcia paska wielorowkowego), ale że wycieka z niego olej to jestem zdziwiony, no ale trzeba wymienić

wymieni to każdy mechanik w 20 minut, konsekwencje: odpowiedzialne w jakieś części za prąd w aucie

: ndz cze 15, 2008 14:30
autor: marcin_krk
wyglada to mniej wiecej tak:
Obrazek

: ndz cze 15, 2008 17:32
autor: Kulon
ten teleskopik działa jak amortyzator w samochodzie olejowy no i jak juz jest zużyty i spadnie zaślepka gumwa którą masz na zdjęciu do powstaje wyciek
wymień i będzie po kłopocie, myślałem że w tym teleskopiku jest inne rozwiązanie niż w amortyzatorze
pozdrawiam

: sob cze 21, 2008 15:45
autor: marcin_krk
dzieki.
czy patrzec na producenta tego napinacza?
najtaniej na allegro znalazlem tutaj:
http://allegro.pl/item379863279_napinac ... 9_tdi.html

kupowac czy szukac czegos innego?

Pozdrawiam.

: sob cze 21, 2008 17:15
autor: Kulon
marcin_krk pisze:upowac czy szukac czegos innego?
dobra firma i dobra cena, ja bym brał

: pt lip 04, 2008 22:41
autor: marcin_krk
tak sie zastanawiam, czy wymienic ten napinacz to wielka filozofia? srednio rozgarnieta osoba wymieni to sama? :)
troche ciezki jest dostep ale poza tym to chyba kwestia odkrecenia i przykrecenia paru srubek, tak?
czy jeszcze trzeba cos regulowac?

: sob lip 05, 2008 12:02
autor: Kulon
marcin_krk, z tego co wiem to wykręcasz i wkręcasz, wkońcu to jest napicz więc sam się reguluje a wymiana u mechanika trwa 10 minut więc napewno nie jest to skomplikowane ale sam tego nie robiłem i nie powiem co i jak

[ Dodano: 05 Lip 2008 21:58 ]
tutaj masz podobny temat, popatrz poczytaj i sam wymienisz
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#1876468