Strona 1 z 3

wysokie spalanie

: pt cze 13, 2008 23:03
autor: adi87
JR spala ok 8 litrów na 100. Paliwko ze stacji nie żadne lewe, nowe przewody paliwowe, filtry, przewody przelewowe zero powietrza w paliwie, zero wycieków. Wszystko montowałem sam więc mam gwarancję że jest ok :helm: dawka ustawiona tak że nic nie dymi. wymieniony olej z filtrem, rozrząd wymieniony i ustawiony, kąt wtrysku również. odpala bez problemu czy zimny czy ciepły z tym że gdy jest zimny to przez chwilkę chodzi nierówno jakby przylewał wtrysk któryś natomiast jak się troche rozgrzeje to chodzi równiutko. Temperaturę roboczą łapie woooolno. Dzisiaj trochę jeździłem i tylko w mieście wskazówka się ruszyła do ok 1/4 skali... Ale na postoju, przy butowaniu (jak włożyłem silnik i go testowałem) to temp. złapał moment. ale przy spokojnej jeździe nie chce się zagrzać a do tego mam mniejszą chłodnicę z 1,8

: pt cze 13, 2008 23:39
autor: sebastian1901
spróbuj podmienić pompę, to ona steruje ilościa paliwa podawanego do silnika, szkoda kasy na co innego, a bedziesz pewny na 100% pozdrawiam.

: pt cze 13, 2008 23:43
autor: EasyRider
Może walnięty termostat i nie dogrzewa go? Ja w moim pasku AAZ miałem ostatnio spalanie 8. Zmieniłem filtr powietrza, bo stary miał 20 kkm i spalanie nawet przy butowaniu na trasie i troche w mieście zeszło do ok. 6,7 :bigok: :bigok: :bigok:
Może masz już lejące wtryski?

: pt cze 13, 2008 23:49
autor: adi87
problem nie leży w zbyt dużej dawce paliwa bo nic nie kopci

[ Dodano: 13 Cze 2008 23:49 ]
lejące wtryski?
ale wtedy by kopcił...

: pt cze 13, 2008 23:56
autor: EasyRider
A jakiekolwiek objawy niesprawności ma? Czy tylko spalanie duże? Styl jazdy spokojny? ;P
Termostat na pewno sprawny? Na niedogrzanym 8 l to norma. Mój AAZ po mieście jak niedogrzany jeździł po 4-5 km to spalanie 9 :O

: sob cze 14, 2008 00:03
autor: sebastian1901
Fakt termostat może być.
Odpal go i kontroluj węże chłodnicy. Ten dolny powienien być zimny do momentu kiedy wskazówka podniesie się w okolice połowy a po tym momencie powinien otworzyć termostat i wąż powinien wtedy zrobić się ciepły a później gorący.
Jak dolny wąż robi się od razu cieplejszy to termostat jest do :ass:

[ Dodano: 14 Cze 2008 00:04 ]
a drgawkami po odpaleniu zimnego sie nie przejmuj mój też tak ma a pali 5,7 l ;)

: sob cze 14, 2008 00:06
autor: Lukas-182
Ja bym stawiał na coś z układem chłodzenia, najprawdopodobniej termostat ciągle otwarty, pewnie się zablokował. 8 litrów jak na 1.6 TD to strasznie dużo, mój po modach pali średnio 6 litrów na setkę. A można wiedzieć jak jeździsz ?? tzn, butujesz autko czy raczej spokojnie ???

: sob cze 14, 2008 00:11
autor: EasyRider
No jak dla mnie to również termostat na 98%. Tak jak zasugerowałem na początku. To, że dobrze się zagrzewa na postoju nie ma akurat znaczenia :) Ważne jak jest podczas jazdy.

: sob cze 14, 2008 12:44
autor: adi87
jezdze spokojnie przynajmniej teraz kiedy tyle wciaga bo jak zejde ze spalaniem to but :D dzisiaj zamontowałem wskaznik boost i turbo mi dmucha tylko 0.7 bara a sruba na wg wkrecona tyle ze jest rowno z krawedzia gruchy... jest sens dalej wkrecac? bodajze k14...

: sob cze 14, 2008 12:47
autor: decker
mam 1.6 td i wskazówka temperatury zazwyczaj jest gdzieś w 1/3, spalanie mam 5.8, nie butuje go, rzadko zagrzewa mi sie tak żeby była w 1/2 wskazówka, chyba że stoję w korkach

: sob cze 14, 2008 12:52
autor: adi87
u mnie nie wychodzi z bialego pola wcale :P chyba ze go pocisne konktrenie to delikatnie sie podniesie:P

: sob cze 14, 2008 18:01
autor: EasyRider
decker pisze:mam 1.6 td i wskazówka temperatury zazwyczaj jest gdzieś w 1/3, spalanie mam 5.8, nie butuje go, rzadko zagrzewa mi sie tak żeby była w 1/2 wskazówka, chyba że stoję w korkach
Czy nikt nie umie określić ile to stopni? Mam zgadywać, że 1/3 to np 90? Kreski są od 70 do 110 co 10 stopni. To może watro kogoś informować ILE to STOPNI a nie ile kresek na skali.... Bo 1/3 albo 1/2 to mi akurat nic nie mówi.

: sob cze 14, 2008 18:06
autor: Lukas-182
1/2 skali to na moje oko będzie około 80-85 st C, prawidłowo silnik trzyma 87 st C, czyli wskazówka jest ciut wychylona ponad 1/2 skali, 1/3 to będzie około 75 st C. 3/4 około 100 tak mi sie wydaję...

: sob cze 14, 2008 22:52
autor: kuba2955
ja mam podobną sytuacje, moim zdaniem wina pompy. na poczatku auto sżło jak burza, zrobiłem w nim 95km i jak go nie oszczędzałem to średnio 7 palił, niby dużo, zmieniłem pompe, słabo jedzie a pali średnio 8,4 przy spokojniejszej jeździe