Strona 1 z 2

Delikatne szarpnięcia (jakby na moment zabraklo paliwa)

: pt cze 13, 2008 22:07
autor: VolksWariat
Witam!!
Od jakiegoś czasu zauważyłem u siebie w golfie dziwne zachowanie silnika. Mianowicie od czasu do czasu (raz na tydzień czasem częściej) występuje pojedyncze szarpniecie trwa ono może pół sekundy (sekundę) i wszystko wraca do normy silnik nie gaśnie. Wiecie co to może być mam jechać na komputer?? Silnik jak w profilu (niedawno wymienione wszystkie filtry)

: pt cze 13, 2008 23:43
autor: EnJoy
VAG prawde Ci powie :bigok: przyczyny moga byc rozne. ja bym na poczatek sprawdzil przeplywke

: sob cze 14, 2008 10:49
autor: tommy-cichy
Temat był niedawno poruszany,tylko nie wiem czy masz taki sam silnik,corvax napisał że to może być wina nastwanika prosiłem żeby napisał jak go sprawdzić vagiem ale nie odpisał,może ktoś kto wie jak to sprawdzić napisze co i jak....
Tu masz link do tego postu na ten sam temat:
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... c&start=15

: sob cze 14, 2008 11:05
autor: damcio151
tommy-cichy, nastawnik w PD :panna:

: sob cze 14, 2008 11:25
autor: Goofi
U siebie miewam to samo, pare miesiecy temu przy 120-130km/h zdazylo mu sie ze 2 razy zamulenie. Wczoraj mi sie to powtorzylo pare razy, ale przy dynamicznym ruszaniu na 2-3 biegu. Wina nastawnika?, tylko ja chyba nie mam PD... :P

: sob cze 14, 2008 11:28
autor: damcio151
Goofi pisze:U siebie miewam to samo, pare miesiecy temu przy 120-130km/h zdazylo mu sie ze 2 razy zamulenie
mulenie , czy szarpanie jakbyś w coś przywalił :?:
Goofi pisze:tylko ja chyba nie mam PD... :P
masz VP :P

[ Dodano: Sob Cze 14, 2008 11:37 ]
poza tym objawy zabrudzonego nastawnika występują najczęściej na 4-5 biegu

: sob cze 14, 2008 11:38
autor: tommy-cichy
tommy-cichy, nastawnik w PD
Damcio co to znaczy te PD???

: sob cze 14, 2008 11:42
autor: damcio151
tommy-cichy pisze:Damcio co to znaczy te PD???
silnik na pompowtryskach

: sob cze 14, 2008 11:46
autor: tommy-cichy
No czyli ja mam silnik VP,a wiesz może jak sprawdzić czy te przerywania są spowodowane nastawnikiem tak jak corvax napisał?

: sob cze 14, 2008 11:50
autor: damcio151
tommy-cichy pisze:No czyli ja mam silnik VP,a wiesz może jak sprawdzić czy te przerywania są spowodowane nastawnikiem tak jak corvax napisał?
przecież wszystko jest opisane na forum ... trzeba odpiąć impulsator na skrzyni biegów ( nie będziesz widział prędkości ) ... możesz też jeżeli to szarpanie nie jest częste ,a chcesz widzieć prędkość z jaką jedziesz , do sprawdzenie wypiąć lub przeciąć przewód niebiesko-biały od ECU ( pin 43 )

: sob cze 14, 2008 11:55
autor: tommy-cichy
To jak wypne ten przewód od ECUi objawy ustaną czyli mam nastawnik na wykończeniu?A jest możliwość sprawdzenia go vagiem?Jest to możliwe że te przerywania są dlatego bo nastawnik jest brudny?

: sob cze 14, 2008 12:06
autor: damcio151
tommy-cichy pisze:To jak wypne ten przewód od ECUi objawy ustaną czyli mam nastawnik na wykończeniu?
nie na wykończeniu , tylko zabrudzony
tommy-cichy pisze:A jest możliwość sprawdzenia go vagiem?
może obserwując bloki , ale prostsze i skuteczniejsze jest wypięcie impulsatora lub pinu w ECU
tommy-cichy pisze:Jest to możliwe że te przerywania są dlatego bo nastawnik jest brudny?
tak

: sob cze 14, 2008 12:09
autor: Goofi
damcio151 pisze:
Goofi pisze:U siebie miewam to samo, pare miesiecy temu przy 120-130km/h zdazylo mu sie ze 2 razy zamulenie
mulenie , czy szarpanie jakbyś w coś przywalił :?:
Szarpanie jak bym nagle odjal gazu a potem dodal
A jak to sie dzieje na 2-3 biegu przy ok 2-3 tys obrotow?
Ostatnio zalewam go tylko V-Powerem na Shellu, wiec w razie czego odpada zla jakosc paliwa ;)

: sob cze 14, 2008 12:10
autor: tommy-cichy
A wiesz Damcio które to są bloki?Jak sie nie myle to gdzieś była fotoporada jak czyścić nastawnik,może masz gdzieś taki link żebym nie musiał szukać?