Skrzynia manualna zamiast automatu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Leonidas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt gru 18, 2007 17:16
Lokalizacja: twierdza nad Odrą

Skrzynia manualna zamiast automatu

Post autor: Leonidas » pt cze 13, 2008 21:52

Pytanko dla znawców :bajer:

Padła mi skrzynia automatyczna w dieselku i mam zamiar wrzucić dieslowską skrzynię manualną ... wiadomo dochodzi do tego wymiana kilku potrzebnych elementów i pytanko do tych co przerabiali tego typu modyfikację lub orientują się w temacie jakie niespodzianki czekają mnie w trakcie wymiany i podczas jazdy próbnej :smoke:


zobacz mój "turecki metalic" :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=162137

Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » pt cze 13, 2008 23:30

Niezbędne elementy:

1. skrzynia biegów, od diesla oczywiście :hmm: ( z czujnikiem wstecznego biegu i ślimakiem prędkościomierza)
2. koło zamachowe
3. tarcz sprzęgła
4. docisk + śruby mocujące go do koła zamachowego
5. pedały sprzęgła i hamulca
6. linka sprzęgła kompletna tzn. z tym zabespieczeniem mocującym jej koniec przy skrzyni
7. lewarek zmiany biegów z kompletem wodzików
8. półosie z przegubami wewnętrznymi ( automat ma inne przeguby wewnętrzne, a po ich zbiciu okazuje się że i frez na kórym są nabite jest inny niż przy przegubach od mechanicznej skrzyni)


To tyle z najważniejszyhz części, :bigok: a do przeróbki dochodzi jeszcze wyautowanie instalacji i kompa sterującego skrzynią automatyczną :jezor: oraz przerobienie instalacji rozrusznika. Chodzi mi że automat kręci tylko wtedy gdy dżwignia zmiany biegów jest w położeniu "P" a przy mechanicznej skrzyni trzeba to obejść, bo wcale nie będzie kręcił. :jezor:

TEN OPIS CHOĆ DOŚĆ POWIERZCHOWNY POCHODZI Z AUTOPSJI I JA TE ELEMENTY ZMIENIAŁEM :panna:


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
Leonidas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt gru 18, 2007 17:16
Lokalizacja: twierdza nad Odrą

Post autor: Leonidas » sob cze 14, 2008 00:43

dzięki mariusz-1975 :bajer: za konkretną odpowiedź bo przypuszczam że mógłby być "zonk" przy odpalaniu :rotfl:


zobacz mój "turecki metalic" :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=162137

Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » sob cze 14, 2008 16:28

Znalazłem jeszcze to :bigok:

http://www.vwgolf.pl/?page_id=168

Tu jest to dość dobrze i fachowo opisane. :hmm:


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości