Strona 1 z 2

Strzal w 1Z przy ok 4tys obr na biegach 1 - 3

: pt cze 13, 2008 17:55
autor: mivhal_f
Witam
Co moze byc przyczyna takowych zachowan?Czytam na forum ze trzymacie czasami dalej na obrotach a u mnie przy ok 4000 obr zostawiam zasłone dymna za sobą.Co moze byc przyczyna?
Pozdrawiam

: pt cze 13, 2008 19:04
autor: AndrzejP4
Musisz zrobić logi VAG'iem.
Wtedy zapraszam po poradę.

Ciężko będąc w Polsce powiedzieć, na co choruje murzyn w Afryce.

: pt cze 13, 2008 20:36
autor: mivhal_f
masz na mysli dynamiczne tak??a jakie grupy muszą byc??

: pt cze 13, 2008 21:47
autor: AndrzejP4
Tak, musisz zrobić logi dynamiczne grupy 003, 008 i 011.

Na 4 biegu przy 1500rpm wciskasz gaz w podłogę i nie popuszczasz aż do 4200RPM.

Dodatkowo zrób oddzielnie grupę 004 (dla sprawdzenia kąta wtrysku) - również log dynam.

: pt cze 13, 2008 22:36
autor: damcio151
co to znaczy strzał :?: opisz dokładniej co się dzieje z silnikiem

: sob cze 14, 2008 02:32
autor: mivhal_f
wygląda to tak że biorę rozpęd,przód idzie lekko w dol a potem z tylu pojawia się czarny gesty dym i nic nie widać.według mechanika to jest normalne bo nie powinienem go kręcić do takich obrotów,logi będą dopiero za tydzień bo wtedy będę miał laptopa by to zrobić.

: sob cze 14, 2008 08:43
autor: Adamm
mivhal_f, zmien mechanika :P ja swojego krece do 4,5 :P

: sob cze 14, 2008 10:49
autor: damcio151
jeżeli w pracy silnika nic się złego nie dzieje , tzn. nie chodzi na 3 gary , to hmm .... strzał i czarny dym z tyłu wygląda na nieszczelność , spadnięcie rury itd , ale wtedy kopciłby cały czas ...

: sob cze 14, 2008 21:48
autor: mivhal_f
Adamm a czy TY wiesz w jakich obrotach masz najwiekszą moc lub moment??ja mam odpowiednio ok 3900 i 1900 wiec po co mi go krecic do 4,5??

: sob cze 14, 2008 22:17
autor: Grześko
Podejrzewam zawór bezpieczeństwa w pompie oleju. :bajer:
Za duże ciśnienie i podstawiają się zawory.
Dzieje się to na zimnym silniku czy na zagrzanym też?
Na jakim oleju jeździsz?

: ndz cze 15, 2008 11:44
autor: mivhal_f
na zimnym nie kręce go tak wysoko więc nie wiem.a jeżdżę niestety na mineralnym bo nie wiedziałem jaki był wcześniej i zalalem mineralny.a co to za zawór jest?i co on robi dokładniej?

: ndz cze 15, 2008 13:09
autor: Grześko
mivhal_f pisze:a co to za zawór jest?i co on robi dokładniej?
Jest to zawór który zbija ciśnienie oleju w układzie jeśli wzrasta ono powyżej 6-7bar.
Czasami lubi się przycinać i szczególnie na zimnym lub ciepłym silniku, gdy olej jeszcze nie jest rozgrzany do 90 stopni (ma dużą lepkość, czy jakoś tak) ciśnienie w układzie jest wyższe niż przy dobrze zagrzanym oleju.
Dam ci przykład bo mam u siebie wskaźnik ciśnienia oleju.
Mam olej Castrol Magnatec Diesel 5W-40. Na zimnym po nocy silniku na wolnych obrotach mam około 5 bar i wystarczą obroty około 2000 żeby w układzie zrobiło się 7 bar i już zawór upuszcza ciśnienie.
A gdy temp oleju jest około 90 stopni to ciśnienie w układzie wynosi około 0,4-0,5 bara, czyli jest 10 razy mniejsze, i nawet 4000-4500 obrotów nie spowoduje zwiększenia ciśnienia do wartości 7 bar.
Przy oleju mineralnym będą to wartości inne (wyższe), bo olej mineralny jest o wiele gęstszy niż syntetyk.
A jeśli ciśnienie w układzie wzrośnie powyżej 7 bar to wystarczy to na podstawienie zaworów i na uchylonych zaworach jest NIERÓWNA praca i kupa czarnego dymu.
Jeśli nie ma tego na 4 biegu gdzie obroty wzrastają na tyle wolno, że zawór zdąży upuścić ciśnienie to będzie to.
U mnie zdażyło mi się to na postoju podczas przygazówki i na 1 biegu gdzie obroty rosną momentalnie.

[ Dodano: 15 Cze 2008 13:11 ]
Podobno zawór jest niewymienialny i trzeba wymieniać całą pompę oleju, ale polak potrafi i ktoś twierdził że da się go jakoś wymienić. :bigok:

[ Dodano: 15 Cze 2008 13:14 ]
mivhal_f pisze:a jeżdżę niestety na mineralnym bo nie wiedziałem jaki był wcześniej
Ile kilometrów zrobiłeś od wymiany oleju?
Bierze olej pomiędzy wymianami?
Jak długo jeździsz na mineralnym?

: ndz cze 15, 2008 14:02
autor: mivhal_f
przejechalem juz ok 30 kkm(oczywiscie to juz 3 wymiana), nie zauwazylem brania oleju.

: ndz cze 15, 2008 15:02
autor: Grześko
Jeśli naprawdę nie dolewasz nic a nic to zmień jak najszybciej na półsyntetyk.
Ja zmieniłbym na półsyntetyk, a jeśli dalej nie brałby oleju zmieniłbym na systetyk.
W AUDI B4 zalałem od razu po kupnie syntetyk no i musiałem wymienić uszczelniacze na zaworach, ale po wymianie nie bierze nic.
W golfie byłem troszkę ostrożniejszy i na początek zalałem półsyntetyk, a gdy zobaczyłam że nie bierze nic, to bez wahania zalałem pełny syntetyk.

[ Dodano: 15 Cze 2008 15:03 ]
Turbinka bardzo nie lubi minerala. :helm: