Strona 1 z 3

Bierze olej, miga kontrolka - turbo? ciśnienie? Coś innego?

: czw cze 12, 2008 20:54
autor: lowi85
Na trasie ok 1000km Golf przepalił mi cały olej :drinkers:. Zanim wyjechałem na bagnecie było lekko nad max'em. Wiedziałem o tym wcześniej, że auto bierze mi olej ale nie zdawałem sobie sprawy z tego, że aż tyle, utrzymywałem prędkość między 120-140km/h ale był też momenty, że przycisłem 160km/h - przy tej prędkości zauważyłem za sobą lekką zadymę więc zwolniłem. Po ok 950km olej sie wypalił - na bagnecie ani kropli - zagotowała się woda... :shock:. Dojechałem jakoś do zajazdu na A4 między Wrocławiem, a Gliwicami - kto tam jeździ wie, że to nie takie proste.
Od tego czasu samochód bardziej mi dymi - na czarno gdy wcisnę do ok 2200obr. Odpala bez problemu, zimny silnik zawsze odpalam na ręcznym "dopalaczu" - wtedy spaliny są lekko niebieskie, ale tylko przy rozruchu silnika, później kolor prawie się traci, ale nie całkiem - widać spaliny :)
Nie jestem do końca pewny co zrobić, a chciałbym zrobić to sobie sam - stawiam, że olej przepuszcza turbosprężarka, ściągałem węże z turbiny i na każdym z nich są ślady oleju - najwięcej chyba jest na tym przy wirniku (na samym dole).
Jeśli nie podałem jakiejś ważnej informacji to proszę pytać.
Pomóżcie jeśli możecie :)

pozdrawiam serdecznie

: czw cze 12, 2008 21:47
autor: Marcin_87
sprawdz kompresie pewnie pierscienie do wymiany ja tak miałem

: czw cze 12, 2008 21:56
autor: lowi85
Marcin_87 pisze:sprawdz kompresie pewnie pierscienie do wymiany ja tak miałem
Proszę napisać coś więcej :) jak to zrobić krok po kroku - o ile komuś się chce... :)

: czw cze 12, 2008 22:09
autor: Marcin_87
musisz miec przyrzad do mierzenia ciśnienia a sprawdza sie wykręcając wtrysk w miejsce jego wkrecasz miernik i obracasz silnikiem jezeli masz niskie ciśnienie to pierscienie do wymiany oby tylko pierscienie uzyj szukajki sporo o tym było

: czw cze 12, 2008 22:29
autor: Sztomel
Przede wszystkim sprawdź czy nie ma śladów wycieku oleju lub znacznego pocenia przy wężu, który idzie od pokrywy zaworów do węża od filtra powietrza, zdemontuj przewód ten pomiędzy filtrem a turbiną i zobacz czy jest w nim olej bo przypuszczam, że właśnie tym wężem turbina zaciąga olej z silnika, poza tym jak dawno sprawdzałeś filtr powietrza - jak jest zapchany to turbo równo zasysa opary razem z cząsteczkami oleju z odmy, ponadto :
lowi85 pisze:Po ok 950km olej sie wypalił - na bagnecie ani kropli - zagotowała się woda...

sprawdź czy w płynie chłodzącym masz masz ślady oleju bo może być walnięta uszczelka pod głowicą,
nie zauważyłeś żadnych wycieków oleju pod autem ? bo taka możliwość też jest prawdopodobna (bo strasznie dużo tego oleju ubywa).

: czw cze 12, 2008 23:17
autor: lowi85
Sztomel pisze:Przede wszystkim sprawdź czy nie ma śladów wycieku oleju lub znacznego pocenia przy wężu, który idzie od pokrywy zaworów do węża od filtra powietrza, zdemontuj przewód ten pomiędzy filtrem a turbiną i zobacz czy jest w nim olej bo przypuszczam, że właśnie tym wężem turbina zaciąga olej z silnika, poza tym jak dawno sprawdzałeś filtr powietrza - jak jest zapchany to turbo równo zasysa opary razem z cząsteczkami oleju z odmy, ponadto :
lowi85 pisze:Po ok 950km olej sie wypalił - na bagnecie ani kropli - zagotowała się woda...

sprawdź czy w płynie chłodzącym masz masz ślady oleju bo może być walnięta uszczelka pod głowicą,
nie zauważyłeś żadnych wycieków oleju pod autem ? bo taka możliwość też jest prawdopodobna (bo strasznie dużo tego oleju ubywa).

Na zewnątrz węża nie ma żadnych wycieków, ślady oleju są tak jak piszesz w środku węża. W płynie chłodzącym nie ma żadnych śladów oleju. Z auta też nic nie kapie - jestem tego pewny, nawet kiedyś rozłożyłem po autem białe prześcieradło na noc i rano nie było na nim ani jednej kropli... Sprawdzę ten filtr, ale jest możliwe, że to tylko przez filtr powietrza znika tyle oliwy?

: czw cze 12, 2008 23:48
autor: Sztomel
lowi85 pisze:ale jest możliwe, że to tylko przez filtr powietrza znika tyle oliwy?
nie !
napisałem o tym abyś wiedział, skąd się bieże m.in. olej po stronie zimnej turbiny, który stwierdziłeś po zdjęciu z niej węży.

: pt cze 13, 2008 15:29
autor: MaSa_Golf
pozdejmuj weze od dolotu i wyczysc z oleju. zaloz je spowrotem, ale oprocz odmy, i kolanka ktore jest miedzy turbina a kolektorem dolotowym. odpal silnik i obserwuj wylot powietrza z turbiny. przegazuj go pare razy, tylko nie za mocno. ja w ten sposob dowiedzialem sie ze turbo mi puszcza olej i to konkretnie :/ i przy okazji sprawdz luzy na wirniku.

: pt cze 13, 2008 15:40
autor: BENITO
Takie ilości to tylko turbina puszcza. Nagle wszystkie pierścienie się nie zjadą.

: pt cze 13, 2008 21:52
autor: Sztomel
MaSa_Golf dał dobrą radę na sprawdzenie turbiny, tylko trzeba pamiętać aby zaślepić w rurze od filtra powietrza do turbo otwór po wężu z odmy aby przypadkiem jakiegoś paprocha twardego nie zassało bo łopatki wirnika w turbinie może "przeszlifować" :wink:

: pn cze 16, 2008 10:03
autor: lowi85
MaSa_Golf pisze:pozdejmuj weze od dolotu i wyczysc z oleju. zaloz je spowrotem, ale oprocz odmy, i kolanka ktore jest miedzy turbina a kolektorem dolotowym. odpal silnik i obserwuj wylot powietrza z turbiny. przegazuj go pare razy, tylko nie za mocno. ja w ten sposob dowiedzialem sie ze turbo mi puszcza olej i to konkretnie :/ i przy okazji sprawdz luzy na wirniku.

hmmm... zrobiłem tak jak napisałeś. Odpaliłem auto bez odmy i kolanka między turbiną a kolektorem, obserwowałem wylot z turbiny ale olej się nie pokazał, przegazowałem silnik parę razy i też nic...
Jednak jak ściągałem kolanko to było całe upaprane z oleju... a z wylotu oliwa wyciekała.
Później założyłem odme, żeby sprawdzić czy teoria Sztomla się sprawdzi i też oleju ani śladu, więc nie wiem co jest grane, chyba że silnik miał pracować tak nieco dłużej? Po jakim czasie powinien pojawić się olej na wylocie turbiny jeśli jest z nią coś nie tak??
Jeśli gazuję auto to dymi na czarno bez dwóch zdań, turbo gwiżdże sobie jak powinno.

: pn cze 16, 2008 11:15
autor: BENITO
Tak sobie turbiny nie sprawdzisz należycie, trza by było pojeździć z odłączona turbiną jakiś czas i wtedy porównać zużycie oleju na podstawie tego, ile wycieknie z turbiny.

: pn cze 16, 2008 12:27
autor: lowi85
BENITO pisze:Tak sobie turbiny nie sprawdzisz należycie, trza by było pojeździć z odłączona turbiną jakiś czas i wtedy porównać zużycie oleju na podstawie tego, ile wycieknie z turbiny.
Czyli rozumię, że mogę ściagnąć te kolanko i tak jeździć? I jedyne miejsce w tym momeńcie gdzie może wyciekać olej to własnie wylot z turbosprężarki?

: pn cze 16, 2008 13:07
autor: BENITO
Połącz filtr powietrza bezpośrednio z dolotem, do wylotu turbiny daj jakiś peszel i jakiś zbiornik, co by miał się olej gdzieś zbierać. Pojedź tak ze 100 km i zobaczysz. Poza tym możesz sobie ręcznie sprawdzić luzy w wirniku turbiny i ja bym najpierw to zrobił:
pomacaj wirnik, jeśli są luzy wzdłuż ośki to turbo do wymiany/regeneracji. Luży pioprzeczne powinny być też minimalne.

Szczerze jednak w lewą turbinkę zaczynam powoli wątpić i żeby zobaczyć sytuacje konieczne będzie zdjęcie głowicy.