Strona 1 z 2

Olej na bloku silnika od strony kabiny

: wt cze 10, 2008 20:00
autor: jawors
Witam,

zauwazyłem olej na bloku silnika od strony kabiny?
Zajrzałem pod silnik i było delikatnie mokro na osłonie silnika. Po wejściu na kanał okazuje się że olej cieknie gdzieś z góry - spływa po bloku sielnika na dół.
Skąd może być ten wyciek??

: wt cze 10, 2008 20:04
autor: boria
A nie cieknie przypadkiem gdzies z turbinki? Nie kopci Ci białym dymkiem na niskich obrotach? Jeżeli tak to niestety turbo już moze zaciagac olej :( U mnie jak padlo to caly silnik był zarzygany od strony kabiny...

: wt cze 10, 2008 20:27
autor: Kulon
zawór EGR, zdejmij plastikową pokrywe silnika, później gąbke i po lewej stronie na górze zobaczysz wyciek z dziurki wielkości łebka od zapałki, wpisz w "szukajce" egr to będziesz wiedział o co chodzi

: śr cze 11, 2008 01:49
autor: Sztomel
jawors pisze:Skąd może być ten wyciek??
tak na pałę to możemy gdybać i gdybać,
musisz zdjąć górną plastikową pokrywę silnika i wtedy zobaczysz skąd cieknie.

: śr cze 11, 2008 10:36
autor: Cinek
jawors pisze:Skąd może być ten wyciek??
EGR, kolektor ssący, kolektor wydechowy, uszczelka pod głowicą, uszczelka pod deklem zaworót, turbina, zasilanie turbiny, korek oleju, pękniety blok, pęknięta głowica-to tak z niektórych....możliwości jest dużo jak widzisz. zdejmij pokrywe i oglądaj

: wt cze 17, 2008 19:30
autor: jawors
kulon-x pisze:zawór EGR, zdejmij plastikową pokrywe silnika, później gąbke i po lewej stronie na górze zobaczysz wyciek z dziurki wielkości łebka od zapałki, wpisz w "szukajce" egr to będziesz wiedział o co chodzi
po zdjęciu pokryy i wyjęciu gąbki, okazuje się że z otworu po lewej stronie to wyciek jest minimalny. Wyciek jest bardziej po prawej stronie, jakby pod dolotem.
Nie moge zobaczyć dokładniej gdzie jest źródł tego wycieku, patrząc od spodu okazuje się że jest to wysoko.
Jeżdzę tym autem od 3 miesięcy i jeszcze jedna rzecz mi do głowy przychodzi, a mianowicie, że podczas wlewania oleju mógł ktoś wylać poza korek wlewu trochę oleju.

: czw cze 19, 2008 14:31
autor: lebiodek
Witam,
miałem podobny wyciek i okazało się że to korek wlewu oleju, dokładnie uszczelka wlotu w pokrywie zaworów. Uszczelka bezpośrednio pod korkiem była OK! Można spróbować ją odwrócić, ale najlepiej wymienić. Pozdrawiam

: czw cze 19, 2008 20:30
autor: bogdan pirat
zobacz kolego czy czasami nie cieknie z simeringa wałka rozrządu :bigok:

: czw cze 19, 2008 22:41
autor: Kulon
lebiodek pisze:okazało się że to korek wlewu oleju
o to też bardzo prawdopodobne, u mnie też się pociło w tych okolicach po wymianie korka brak pocenia, suchutko

: pt cze 20, 2008 09:01
autor: maryjan
Ostatnio wymieniłem uszczelkę pod pokrywą oraz przy łączniku pokrywy korka wraz z pokrywą zaworów.
Przyczyna - niby minimalny wyciek (na około 1cm), a zarzygał cały silnik, turbinę, ptzewody na rurze wydechowej kończąc...
Koszt wymiany to - uszczelka oryginał 50 PLN, robocizna - 0 PLN (sam zdziełałem)

: pt cze 20, 2008 09:25
autor: Gebi
Witam wszytkich :bajer:
Ja tez mam podobne objawy, silnik zarzygany od strony kabiny. Sugestie z uszczelką pokrywy zaworów oraz korka to strzał w 10-kę- pewnie u mnie to jest do wymiany, natomiast u mnie jest jeszcze mokro przy odmie (tej u góry i skierowanej tuż za filtrem do dolotu) moje pytanie jest takie czy przy okazji nie skończyły się uszczelniacze zaworów, bo tego oleju tak czy siak to chyba za dużo jest tam na górze???

: pn sty 11, 2010 02:20
autor: tobi1111
mam te sam silnik co ty AXR i wyciek na silniku od strony kabiny,napisz mi jak poradziłeś sobie z tym problemem

pozdrawiam robert

: pn sty 11, 2010 17:16
autor: maryjan
tobi1111, lol temat sprzed dwóch lat a jeszcze żyje...

Może opowiem jak ja do tego doszłem.

Poczekałem na wiosne i umyłem silnik specjalnym specyfikiem dodawanym do karchera. Po umyciu DOKŁADNIE wyczyściłem do sucha cały silnik od strony kabiny.

Po około 20-25 minutach nałożyłem wilgotny ręcznik kuchenny tuż pod pokrywą zaworów i turbinką. Czekamy na wyschnięcie (papier skleił się do bloku).

Odpalamy i po 5 góra 10 minutach wszystko widać jak na dłoni.

Pomysł może szalony ale zapożyczony z warsztatu kumpla i jak na razie sprawdza się w każdym przypadku.

Uwaga - dość czasochłonne zajęcie więc 4 browary to takie minimum...

: pn sty 11, 2010 20:02
autor: tobi1111
skąd u ciebie ciekło ? u mnie chyba z EGR ale nie jestem pewien jak dużo ci ubywało oleju ?
trochę mnie to denerwuje bo mam dość mocno brudny blok koło turbo
robert