Strona 1 z 2

1Z Problem z moca wynikajacy z przekroczenia 4500obr....

: ndz cze 08, 2008 18:08
autor: olek256
pare dni temu przy wyprzedzaniu niestety przetrzymalem silnik z wlaczonym opornikiem w granicach 5000obr przez okolo sekunde.Pozniej nie zauwazylem zadnych problemow.Dopiero przedwczoraj zauwazylem ze na kazdym biegu bardzo szybko traci moc przy 3200obr. Nie ma juz tego "kopa"(zrywu) przy max Nm. na wskazniku turbo tak jakby pompowalo troszke szybciej niz przedtem i latwo osiaga swoje max. Mam ogolne wrazenie jakby sprzeglo sie juz konczylo....
Myslalem ze to bedzie N75 bo przy 110 na 5 biegu nei chce wogole isc... ale zaworek cyka.... wiem ze to nie jest wskaznik jego prawidlowego dzialania ale to byla moja pierwsza mysl.Wyraznie czuc ze jest slabszy powyzej 3000obr. nie mam katalizatora wiec zapchanie odpada.
aha, i spalanie wzroslo o okolo 2 litry ;( i czuje jakbym jezdzil czystym dieslem....
ma ktos jakies pomysly?prosze o pomoc.

: ndz cze 08, 2008 18:34
autor: damcio151
dawaj logi z diagnozy dynamicznej ...

: ndz cze 08, 2008 18:40
autor: olek256
damcio, dynamicznej juz dzis chyba nie zrobie bo nie mam z kim jechac...ale postaram sie cos zalatwic.
jak na razie mam tylko zczytane bledy jesli to pomoze : 01117, 00625, 00550, 65535.

: ndz cze 08, 2008 18:57
autor: figurel
01117 Sygnał ładowania generatora terminala DF
00625 Sygnał prędkości pojazdu
00550 Kontrola startu wtrysku
65535 P0603 Błąd jednostki kontrolnej lub modułu wewnętrznej kontroli. Błąd pamięci podtrzymującej (KAM) lub brak zasilania jednostki kontrolnej lub zły kontakt z uziemieniem lub nie zapisano żadnych usterek (jeśli MIL nie jest podświetlony)

Cokolwiek by to miało znaczyć....hihi

: ndz cze 08, 2008 19:02
autor: damcio151
olek256 pisze:01117
sprawdź przewody od altka do ECU i regulator napięcia - ten błąd nie ma wpływu na moc
olek256 pisze:00625
prędkość pojazdu ... też olej
olek256 pisze:00550
kąt wtrysku ... sprawdź rozrząd i sam kąt oraz czy napinacz paska rozrządu jest dobrze ustawiony
olek256 pisze:65535
też możesz olać .. częsty błąd w starych sterownikach , chyba , ze walnął Map sensor

: ndz cze 08, 2008 19:43
autor: olek256
3 bieg
Obrazek
4 bieg
Obrazek

: ndz cze 08, 2008 20:05
autor: Dario84
Zrob porzadnie log 1500-4500obr bez zdejmowania nogi z gazu

: ndz cze 08, 2008 20:10
autor: olek256
powyzej 3500 obr nie ma sensu bo sie boje ze mi zaraz auto sie zatrze.....takie mam wrazenie a po drugie juz dalej nie idzie... tzn jedzie ale baaaaaardzo wolno przyspiesza...

: ndz cze 08, 2008 22:34
autor: damcio151
sprawdź ten rozrząd i grupę 000 BS

: pn cze 09, 2008 09:20
autor: mirass
kręcenie TDików na pompie 5000obr/min i wyżej jest niebezpieczne (chodź sam mialem odcinkę na 5400 :satan: ). Grozi to uszkodzeniem walka rozrządu wiec proponuje zrzucić pokrywę i pooglądać krzywki.

: pn cze 09, 2008 19:11
autor: olek256
oto co dzis mi sie udalo wylapac odnosnie katu wtrysku

Obrazek

: pn cze 09, 2008 19:14
autor: Adamm
olek256, to wylap to samo ale w Basic settings

a do tego jeszcze grupa 004 w MB i BS

: pn cze 09, 2008 19:18
autor: olek256
c.d.

Obrazek

tamten timing oscyluje miedzy 28 a 36

Adamm, co to jest MB i BS ?

: pn cze 09, 2008 19:26
autor: Adamm
olek256,

MB - mess blocks
BS - basic settings