Strona 1 z 3

Szarpie silnikiem przy gwałtownym puszczeniu/wciśnięciu gazu

: pt cze 06, 2008 21:48
autor: kgregory
VW Bora 1,9 TDI 90 KM, rok 1999.

Nie wiem gdzie mam szukać przyczyny ... :grrr:
Tak jak w tytule, szarpie mi przy puszczeniu gazu w czasie jazdy bądź przy nagłym wciśnięciu. Najbardziej jest to odczuwalne na niższych biegach, na wyższych proporcjonalnie mniej. Przy odpowiednim trzymaniu wyższych obrotów silnika szarpanie nie występuje.
Wykluczyłem:

√ poduszki silnika. Najbardziej stawiałem na poduszkę łączącą silnik z karoserią (centralnie pod silnikiem). Inne poduszki też są OK. Sprawdzałem tylko obserwując ruszanie się silnika przy ruszaniem autem.

√ wykluczyłem nastawnik na pompie. Wypiąłem kostkę ze skrzyni biegów - bez zmian.

Czy pozostaje mi do wymiany sprzęgło ? Nie widze za bardzo zależności takiego zachowania w stosunku do sprzęgła. Miałem kiedyś z VW Polo doświadczenie z szarpaniem przy ruszaniu (trzęsło całym autem). Jeśli ktoś tak ma to ma spalony docisk. W obecnym przypadku sprzęgło działa bardzo dobrze.

Jakie mogą być inne powody takiego zachowania auta ? A może coś z elementów napędu ? Bez obciążenia, tzn. na podnośniku zjawisko jest niezauważalne.

Proszę Was o pomoc. Nie chciałbym, aby mechanicy wymieniali po kolei kolejne elementy, które nic nie zmienią.

Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc.
GK

: sob cze 07, 2008 00:38
autor: bora gdz
może coś z układem zasilania paliwa,,,
sprawdzałeś kąt wtrysku??

a wogóle to najlepiej podłącz pod VAGA..
PZDR

: sob cze 07, 2008 13:26
autor: Balugass
wydaje mi sie ze to przeguby w moim jest to samo mam wymienione wszystkie poduszki i sprzegło i dalej to jest:/ale juz nauczylem sie z tym jezdzic :)

: sob cze 07, 2008 14:40
autor: kgregory
No właśnie nie wiem...
Cały czas chodzę i myślę co to może być. Wyczytałem wcześniej, że może być uszkodzony docisk. Ale tak głębiej się zastanawiając - przecież sprzęgło nie rozłącza się po zdjęciu nogi z gazu. Więc nie ma możliwości, że jest to wina sprzęgła.
Myślę raczej w kierunku właśnie dawki paliwa. Gdyby samochód dawał dużo paliwa przy gwałtownym wciśnięciu gazu oraz natychmiast je ograniczał tylko do utrzymania wolnych obrotów to objaw byłby prawdopodobnie jaki jaki jest. Czy za to odpowiada kąt wtrysku ?
Gdzie można podpiąć się do VAGA ? U mnie w mieście nie ma serwisu VW... :(

Pozdrawiam,
GK

: śr cze 11, 2008 22:16
autor: bora gdz
to dowiedz sie gdzie maja vag w najblizszym wiekszym miescie i jedz :bigok:
koszt samej diagnozy powinien wynieść ok 50PLN

: czw cze 12, 2008 10:21
autor: EnJoy
poszukałbym troche info o dwumasie.. mysle ze to moga byc rowniez objawy kończącego sie POWOLI dwumasu. podaj jeszcze kod silnika jaki masz bo z tego co wiem to w AGR-ach był jednomas.. jesli dobrze pamietam

: ndz cze 15, 2008 18:02
autor: bora gdz
enjoy pisze:bo z tego co wiem to w AGR-ach był jednomas.. jesli dobrze pamietam
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=171385

: pn cze 16, 2008 13:23
autor: beler
siema i jak z tym szarpaniem ?? co to było??
u mnie jest to samo przy malych obrotach szarpie

: czw sty 15, 2009 15:43
autor: moontower
Witam. Też mnie interesuje rozwiązanie tego problemu szarpania bo mam identyczny. Proszę o jakiś informacje.
Pozdr.

: czw sty 15, 2009 15:46
autor: wolfzan
Ja mam to samo. Akurat nie mam silnika Diesel'a, ale obstawiam, że docisk sprzęgła jest walnięty. Poza tym sprzęgło też już mam do wymiany.

: pn cze 22, 2009 20:25
autor: slawek317
Witam Was, odnowie troszkę temat odnośnie tego szarpania autem: filtr i poduszki dobre.
Ostatnio gadałem z kolegą, powiedział po prostu zatkany jest już katalizator i jakoś cofają się spaliny i dlatego tak szarpie. Czy zatkany katalizator może być przyczyna szarpania?
U mnie czuć to najbardziej chyba na 4.

: pn cze 22, 2009 20:32
autor: antojuja
ja niemam kata i tez lubi szarpnac i wydaje mi sie ze to dwumas

: śr sie 26, 2009 19:45
autor: hijacker4
kgregory, czy rozwiazales problem ? bo u mnie tez to występuje powoli

: śr sie 26, 2009 22:43
autor: arwam
kgregory,

może być uszkodzony tłumik drgań skrętnych w tarczy lub dwumasa.
Przy gaszeniu silnika nic nie stuka?