Strona 1 z 1

Twardy waz od chlodnicy

: pt cze 06, 2008 17:28
autor: Feniks333
Witam

Dzisiaj zauważyłem taką rzecz w moim golfie 1.6.D
Jak silnik jest na wolnych obrotach to oba węże od chłodnicy są normalnie miękkie, ale jak mocno dodam gazy strasznie twardnieją i ten górny widocznie sie rozszerza...

Dodam że z silnikiem nie dzieje się nic złego, nie ubywa płynu, oleju też już nie ubywa, moc jest normalna.


Pytam bo słyszałem że jak wąż od chłodnicy jest twardy to może oznaczać uszczelkę pod głowicą i chcę się dowiedzieć, bo oprócz tego węża silnik nie wykazuje innych objaw zużytej uszczelki.

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

: sob cze 07, 2008 11:56
autor: agrala
zmierz cisnienie na tlokach

: sob cze 07, 2008 13:31
autor: MetfaN
Sprawdź czy nie masz oleju w płynie chłodniczym.

: sob cze 07, 2008 19:33
autor: AndrzejP4
Rozumiem, że jak dajesz więcej gazu to wąż twardnieje, a jak odpuszczasz, to mięknie?

Jeżeli tak, to na 100% masz zapchaną chłodnicę.

: sob cze 07, 2008 20:07
autor: Feniks333
AndrzejP4 pisze:Rozumiem, że jak dajesz więcej gazu to wąż twardnieje, a jak odpuszczasz, to mięknie?

Jeżeli tak, to na 100% masz zapchaną chłodnicę.
Dokładnie tak się dzieje. Czy zapchana chłodnica to bardzo poważna sprawa?? I jak z naprawą jej?? da się naprawić czy już tylko na nowa wymieniać??



O a płyn chłodniczy jest ok.

: sob cze 07, 2008 22:35
autor: AndrzejP4
Chłodnicy raczej się nie czyści, bo zwykle po wyczyszczeniu ujawniają się wszelkie nieszczelności.
Nowa chłodnica Valeo kosztuje mniej niż 200zł.

Dla pewności sprawdź, czy cieniutki wężyk idący od chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego jest drożny. Powinien z niego wypływać płyn do wnętrza zbior. , może nie na jałowych obrotach, ale po przegazowaniu musi z niego leciec.

: ndz cze 08, 2008 10:22
autor: Feniks333
Sprawdziłem

Ma jałowym z tego wężyka sączy sie płyn, a jak się doda gazu to leje się normalnie.

: ndz cze 08, 2008 15:44
autor: AndrzejP4
No to chłodnica jest zapchana.
wymiana to jedyne sensowne rozwiązanie.

Chłodnica ALLEGRO

Zmierz wymiary swojej - powinno być 525x322x35

Chociaż jest też opcja o długości 675mm, nie wiem która będzie OK, więc zmierz:)

: pn cze 09, 2008 16:32
autor: anaba255
AndrzejP4 pisze:No to chłodnica jest zapchana.
wymiana to jedyne sensowne rozwiązanie
Mozna sprubowac wyczyscic, sa do tego specjalne srodki, nie wiele kosztuje a jest o wiele tansze od zakupu nowej.

: pt cze 13, 2008 23:46
autor: sebastian1901
kolego to normalna kolej rzeczy ;) dodajesz gazu pompa wody szybciej tłoczy wodę i stąd wąż twardnieje po otwarciu termostatu :bigok:
puścisz gaz pompa chodzi wolniej, ciśnienie się zmniejsza, auto działa jak należy, nic bym z tym nie robił bo u mnie jest to samo, ewentualnie wymien korek od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego jak się już tak uparłeś na remonty ;) pozdro

: sob cze 14, 2008 00:14
autor: Lukas-182
A mi się wydaję, że wszystko jest normalnie !! Układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym, dlatego, że w wyższym ciśnieniu później wrze płyn chłodzący, w naszym przypadku coś około 120 st. C, ciśnienie musi być w układzie co widać właśnie po twardych wężach i dlatego należy uważać przy odkręcaniu korka na rozgrzanym silniku. Kolega sebastian1901, dobrze to opisał powyżej, jak już chcesz coś zrobić to zrób to co napisał kolega powyżej, czyli zmień korek na zbiorniczku wyrównawczym.

Pozdrawiam...