Nietypowy problem z temperatura silnika.
: wt cze 03, 2008 22:31
Witam. Cala historia zaczela sie gdy wracaledm kilka dni temu z pracy, około poludnia, slonce grzalo niemilosiernie (wbrew pozorom to istotna informacja), po kolo 3 kilometrach zoriantowalem sie ze temp. mam na 2/3 skali, zatrzymalem sie, sprawdzilem weze od termostatu - dolny zimny, wiec wlaczylem ogrzewanie na max (temperatura przez pozostale 4 km drogi do domu ciagle na 3/4 skali, bez zmian) i na spokojnie dojechalem do domu, golf ostygl, wiec do sklepu, nowy termostat (wahler), wymiana niby wszystko ok. Na nastepny dzien, sytuacja ta sama, stanalem w tym samym miejscu, waz dolny zimny, gorny goracy... wqrw sie troche, dojechalem na ogrzewaniu, patrze pod domem, dolny waz goracy, gorny goracy, temperatura na 2/3 skali odkrecam korek od zbiorniczka, delikatnie ze starchu ze zaraz woda wystrzeli (uklad po wymianie termostatu zalalem ok. 5 litrami wody destylowanej i 300ml petrygo) a tu nic, woda spokojnie sobie siedzi z zbiorniczku, nie gotuje sie (obieg jest, leci woda wezykiem przelewowym) autko pod domem udalo mi sie ustawic w cieniu, po paru godzinkach jade na przejazdzke i co - wskazowka po dotraciu do srodka skali stoi tam jak zaczarowana - wszystko gra - jakis cud czy co?? dzisiaj znowu autko stalo pod robota w pelnym sloncu... gdy do niego wsiadlem po 6 godzinach stania na sloncu wskazowka na dziendobry po przekreceniu kluczyka stanela na koncu grubej bialej krechy... po 3 kilometrach jazdy doszla do ponad 3/4 skali mysle sobie - no teraz to na bank wywali wode ze zbiorniczka.... odkrecam - a tam spokoj jak gdyby nigdy nic
auto postalo potem w cieniu i temp. na srodku skali jak wryta
Ogolne moje spostrzezenie po kilku dniach jest takie, ze gdy auto postoi w pelnym sloncu, to wskazania na wskazniku sa wyzsze (2/3 lub nawet 3/4 skali zamiast 1/2) mimo ze wszystko gra (po 5 kilometrach termostat jest otwarty, jak stoi tak z wlaczonym silnikiem to wentylator sie po pewnym czasie zalacza, nie wywala plynu nawet przy odkreconym korku)
co zrobic zeby to naprawic, zeby wskazania byly dobre i po postoju w sloncu i w cieniu.
Gdy auto postoi w dluzej w sloncu to po odpaleniu nawet jadac po trasie mam 2/3 skali, a gdy przed odpaleniem postoi w cieniu to poem w korku mam wskazowke na srodku skali :/
co robic??
auto postalo potem w cieniu i temp. na srodku skali jak wryta
Ogolne moje spostrzezenie po kilku dniach jest takie, ze gdy auto postoi w pelnym sloncu, to wskazania na wskazniku sa wyzsze (2/3 lub nawet 3/4 skali zamiast 1/2) mimo ze wszystko gra (po 5 kilometrach termostat jest otwarty, jak stoi tak z wlaczonym silnikiem to wentylator sie po pewnym czasie zalacza, nie wywala plynu nawet przy odkreconym korku)
co zrobic zeby to naprawic, zeby wskazania byly dobre i po postoju w sloncu i w cieniu.
Gdy auto postoi w dluzej w sloncu to po odpaleniu nawet jadac po trasie mam 2/3 skali, a gdy przed odpaleniem postoi w cieniu to poem w korku mam wskazowke na srodku skali :/
co robic??