Strona 1 z 2

Nietypowy problem z temperatura silnika.

: wt cze 03, 2008 22:31
autor: MaSa_Golf
Witam. Cala historia zaczela sie gdy wracaledm kilka dni temu z pracy, około poludnia, slonce grzalo niemilosiernie (wbrew pozorom to istotna informacja), po kolo 3 kilometrach zoriantowalem sie ze temp. mam na 2/3 skali, zatrzymalem sie, sprawdzilem weze od termostatu - dolny zimny, wiec wlaczylem ogrzewanie na max (temperatura przez pozostale 4 km drogi do domu ciagle na 3/4 skali, bez zmian) i na spokojnie dojechalem do domu, golf ostygl, wiec do sklepu, nowy termostat (wahler), wymiana niby wszystko ok. Na nastepny dzien, sytuacja ta sama, stanalem w tym samym miejscu, waz dolny zimny, gorny goracy... wqrw sie troche, dojechalem na ogrzewaniu, patrze pod domem, dolny waz goracy, gorny goracy, temperatura na 2/3 skali :kac: odkrecam korek od zbiorniczka, delikatnie ze starchu ze zaraz woda wystrzeli (uklad po wymianie termostatu zalalem ok. 5 litrami wody destylowanej i 300ml petrygo) a tu nic, woda spokojnie sobie siedzi z zbiorniczku, nie gotuje sie (obieg jest, leci woda wezykiem przelewowym) :kac: autko pod domem udalo mi sie ustawic w cieniu, po paru godzinkach jade na przejazdzke i co - wskazowka po dotraciu do srodka skali stoi tam jak zaczarowana - wszystko gra - jakis cud czy co?? dzisiaj znowu autko stalo pod robota w pelnym sloncu... gdy do niego wsiadlem po 6 godzinach stania na sloncu wskazowka na dziendobry po przekreceniu kluczyka stanela na koncu grubej bialej krechy... po 3 kilometrach jazdy doszla do ponad 3/4 skali :kac: :kac: :kac: mysle sobie - no teraz to na bank wywali wode ze zbiorniczka.... odkrecam - a tam spokoj jak gdyby nigdy nic :kac:
auto postalo potem w cieniu i temp. na srodku skali jak wryta

Ogolne moje spostrzezenie po kilku dniach jest takie, ze gdy auto postoi w pelnym sloncu, to wskazania na wskazniku sa wyzsze (2/3 lub nawet 3/4 skali zamiast 1/2) mimo ze wszystko gra (po 5 kilometrach termostat jest otwarty, jak stoi tak z wlaczonym silnikiem to wentylator sie po pewnym czasie zalacza, nie wywala plynu nawet przy odkreconym korku)

co zrobic zeby to naprawic, zeby wskazania byly dobre i po postoju w sloncu i w cieniu.
Gdy auto postoi w dluzej w sloncu to po odpaleniu nawet jadac po trasie mam 2/3 skali, a gdy przed odpaleniem postoi w cieniu to poem w korku mam wskazowke na srodku skali :/

co robic??

: wt cze 03, 2008 22:37
autor: pakero
może problem tkwi w chłodnicy zakamieniona czy jakoś podobnie tak to się nazywa tak pierwsza myśli mi się nasuwa ale niech sie wypowie ktoś bardziej doświadczony może już ktoś miał podobny problem. . . . :bajer:

: wt cze 03, 2008 22:44
autor: jakubek
Wentylator Ci sie wlacza ??

: wt cze 03, 2008 22:55
autor: oldstaszek
Słońce - cień...Wskaźnik cosik zgłupiał - tak rozumiem opis - to deska się nagrzewa na słoneczku.Pod maską nie ma czego szukać. :pub:

: wt cze 03, 2008 22:57
autor: klatka
ja toczę podobne boje, właśnie sprawdzałem termostat.....
wcześniej sprawdzałem chłodnice i jak ją wyjalem (odłączyłem) i wsadziłem paluch do środka, to na dnie osadził sie tłusty szlam, maź bardzo gęsta.
była tak gęsta, że miejsce, gdzei jest czujnik temperatury nie nagrzewało się i nie załanczał się wiatrak. musiałem porządnie wyczyścić chłodnicę, litrami wrzątku i sodą, która doskonale rozpuszcza tłusz (cud że nadal jest szczelna).
może w twoim przypadku tez jest zamulona chłodnika, lub węże i nie nagrzewa się wystarczająco.....

: wt cze 03, 2008 23:01
autor: MaSa_Golf
wentylatory sie wlaczaja (jesli jest potrzeba)
wydaje mi sie ze bedzie tak jak napisal oldstaszek, tylko jak sie z tym uporac?? mam inny wskaznik w domu (przynajmniej kiedys mialem, musialbym poszukac) tylko nie chce mi sie zegarow wyciagac nie wiedzac na 100% ze to wina samego wskaznika (na 90% jestem pewien)

: śr cze 04, 2008 08:42
autor: EasyRider
Zrób test. Postaw przy pracy samochó tak żeby po wyjściu z niej deska rozdzielcza nie była w słońcu. Jak będzie wszystko grało to wina leży po stronie licznika. Mi ostatnio też szwankuje wskaźnik. Nie chodzi płynnie tylko skokowo i czasem się nie załącza :crazy:

: śr cze 04, 2008 10:07
autor: twardy
u mnie jest tak ze po mocniejszym bucie wskazowka idzie do gory albo jak dluzej stoje ha swiatlach .

: śr cze 04, 2008 13:54
autor: MaSa_Golf
EasyRider, niestety nie mam takiej mozliwosci zeby gdzies w cieniu auto stalo :crazy:
dzisiaj przykrylem deske recznikiem, ale niewiele to dalo, bo temperatura deski w zakrytym miejscu byla niewiele nizsza do deski nie zakrytej, ale juz to spowodowalo ze wskaznik stal nizej niz przy pelnym nagrzaniu deski
mam z kolei inne pytanie, chcialbym podlaczyc inny wskaznik, osobno, bezposrednio do czujnika i aku, zeby np. stanac, podlaczyc wskaznik pod maska i porownac wskazania tego na zewnatrz i tego w srodku. czy musze podlaczac go przez regulator napiecia czy moge bezposrednio do aku i czujnika?? :chytry:

: śr cze 04, 2008 14:00
autor: oldstaszek
Możesz podłączyć do akumulatora tylko zwróć uwagę na biegunowość . :pub:

: śr cze 04, 2008 18:52
autor: kudlaty640
zasadniczo jest tak ze jak w ukladzie jest wieksze cisnienie to i temperaturka jest wieksza-a gdy sprawdzasz co sie tam dzieje i odkrecasz korek to cisnionko spada a z nim temp moze to tutaj jakies zbiegi okolicznosci maja swe udzialy

: śr cze 04, 2008 19:49
autor: Tomallus
oldstaszek pisze:Słońce - cień...Wskaźnik cosik zgłupiał - tak rozumiem opis - to deska się nagrzewa na słoneczku.Pod maską nie ma czego szukać. :pub:
Że jak :shock: ? Wy to macie pomysły, nie z tej ziemi. Powiedz mi w takim razie gdzie jest czujnik temp płynu chłodzącego? W liczniku? I co, przewodem doprowadzony jest płyn do niego i się nagrzewa na słońcu?
Gratuluje autorowi tematu, który przykrywał deskę :grin: .

Nie widzę nawet sensu tłumaczenia zasady działania wskazania temperatury.

: śr cze 04, 2008 21:34
autor: MaSa_Golf
Tomallus, znam zasade dzialania wskazania temperatury, wiem gdzie jest czujnik, wiem gdzie jest wskaznik... tylko nie rozumiem dlaczego po postoju samochodu na sloncu, wskazania sa wyzsze niz gdyby auto stalo w cieniu. Obieg wody jest, termostat wymieniony, korek zmieniony na inny, wody nie wyrzuca a jednak wskazania sa duzo wyzsze gdy auto na sloncu postoi... to mi lepiej kolego wytlumacz skoro Ty jestes taki madry a cala reszta sie nie zna :bigok:

[ Dodano: Czw Cze 05, 2008 12:47 pm ]
dzisiaj chmury co chwile zaslanialy slonce... temperatura troche bardziej niz na srodku, po 20 minutowym postoju w cieniu temperatura dokladnie na srodku... napewno te dziwne wskazania maja zwiazek z nagrzewaniem sie jakiegos elementu pod wplywem slonca... pomozcie :grrr:

: pt cze 06, 2008 20:30
autor: Tomallus
Też mam problem z grzaniem się silnika, ale wybacz - nie może mieć na to wpływu, wskaźnik pracujący w liczniku, po linii elektrycznej. U mnie najprawdopodobniej jest problem z uszczelką pod głowicą. Jak deptam się grzeje, jak stoję w korku jest to samo, wentylator się późno załącza, bo dopiero przy 2/3 skali. Może już chłodnica jest zanieczyszczona i nie umożliwia odpowiedniej wymiany ciepła.