Co zrobic po kupnie JR

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
gedeon77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: wt lis 06, 2007 23:38
Lokalizacja: Czersk

Co zrobic po kupnie JR

Post autor: gedeon77 » wt cze 03, 2008 12:23

Witam.
Zakupiłem niedawno mk2 1.6TD silnik JR.
Trochę jest do zrobienia ale za nim się zabiorę to chciałbym się poradzić.

1. Olej, gościu mówił że na jesień zmieniał,ogólnie to pracuje on w delegacjach więc mało jeździł (domysł),ale ja już sam mam 2000km zriobione.Mam 5L Shella minerał 15W40,nie wiem co wcześniej lał,ale w bagażniku był olej w jakiejś butelce od płynu chłodniczego więc pewnie z beczki,ile litrów wchodzi do silnika?Jaki filtr Manna?+/- ile kosztuje?

2. Rozrząd.Zdaje się że rolka trochę hałasuje,pasek wygląda ok,ale dla pewności wolę zmienić.
Czy ten będzie dobry?
3. Tył,zawiecha. Chciałem pytać o łożyska,ale już mam problem z głowy bo mi się rozsypało :) Wymienione na Ruvillea.
Tył trochę siedzi,lekko go zarzuca na wybojach,podejrzewam tuleje tylnej belki,ale na 100% jeden amor jest pusty do wymiany,więc co najpierw wymienić lepiej?
Amory wsadzę najtańsze z allegro bo nie mam kasy chwilowo na lepsze,liczę że z 3-4 miesiące wytrzymają.

4. Chłodzenie.Grzał mi się.Jak się okazało wentylator nie działał,zapchane odpowietrzenie od chłodnicy.Temperatura nadal trochę wysoka momentami,ale nie jest źle.Zapal mi się tylko czasami kontrolka od wody,nie ma reguły kiedy,czasami długo czasami krótko.Poziom płynu ok,sprawdzam regularnie.Czyżby pompa się kończyła?

5. Najważniejsze-silnik-kopcenie. Silnik bierze trochę oleju.Po 2000km dolałem niecałą 100ml.Pierścienie się kłaniają pewnie. Co wrzucić Gatesa?Tak mi radzono,no i radzono żeby dać sobie spokój z takimi tańszymi które kosztują 100zł za kompet.Ale pierścienie to dopiero tak za miesiąc.
Kopcenie.Jak mu dam pełny gaz to przy wyższych obrotach kopci strasznie na czarno,odejście ma dobre 160km/h bez problemu i to wcale nie w długim czasie,turbo słychać że ładuje.Pompa jest po regeneracji i z tego co wiem nie była dobrze ustawiona.Ma trochę wysokie obroty na wolnych.Jak to ustrojstwo zestroić żeby trochę mniej kopciło bo wstyd dać mu garach jak ktoś za mną jedzie.

6. Skrzynia biegów.Zauważyłem że na obudowie białym korektorem jest napisane Golf III 1.6, więc pewnie z takiego auta mam kaste, gdzie się sprawdza na niej nr,czy taka może być?Wiem że skrzynia niedawno była wymieniana.

Jeśli ktoś miałby chęci i mi trochę doradzić to czekam na odpowiedzi :) :kwiatek:
Ostatnio zmieniony wt cze 03, 2008 13:19 przez gedeon77, łącznie zmieniany 1 raz.



sebii78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr mar 26, 2008 20:00
Lokalizacja: Żory

Post autor: sebii78 » wt cze 03, 2008 12:42

Siemka tez niedawno kupiłem JR i powoli doprowadzam go do stanu .Co do oleju to ja leje minerał 15w/40 mam troszke nalatane bo 420,000 ale podobno dół motoru był robiony ale,w zasadzie ten silnik niejest jakiej nowej generacji skoro maz juz troszke nalatane to lej minerał .co do twojego kopcenia to posprawdzaj wtryski czy aby którys nie leje ,pompe by sie przydało sprawdzic .chodzi o kat wtrysku noi dawke paliwa może jest za wysoka i ktos tam dłubał ,co do skrzyni to ja ma w swoim 4T i takowa była montowana w tym modelu z tym motorem zobacz u dołu skrzyni jaki faktycznie masz wybity symbol moze ktos tak sobie napisał tym korektorem ale ogólnie częsci do gofera są niedrogie więc nie ma paniki przed wymianą czego kolwiek.



Awatar użytkownika
Svempa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pn lut 19, 2007 13:56
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Svempa » wt cze 03, 2008 19:01

Do silnika wchodzi jakies 4.5 litra oleju(oczywiscie przy wymianie filtra oleju), na slasku filtr oleju kosztuje 18 pln



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt cze 03, 2008 23:41

Wymień olej, pasek od rozrządu !! Filtry paliwa, oleju i powietrza, będzie chociaż wiadomo co kiedy wymienić :) Po za tym:

odpowiedź do pytania 1:

Ja bym zalał jak najprędzej nowym olejem !! Silniki z turbo "lubią" jak się trzyma terminu wymiany i nie więcej niż 7500km na jednym oleju !! Ja ostatnio zalałem Texaco havoline extra 10W40 i jestem pod wrażeniem tego oleju, z całego serca polecam, 5 litrów za 120zł.

pytanie 2:

Te z aukcji mogą być, jak już bierzesz, to BOSCHA :chytry:

pytanie 3:

To, że buja to chyba nie jest wina tulei, wymieniaj amortyzatory i jak chcesz się pobawić to możesz także silnetblocki tylnej belki, ale jak nie walą na dziurach to daj sobie z nimi spokój... Amorki to mogę polecić firmy KAYABA (KYB), niektórzy na nie narzekają, ale ja jestem z nich zadowolony...

pytanie 4:

Może pompa, a może termostat do końca się nie otwiera. Sprawdź tez chłodniczkę oleju, może jest zawalona i oleju nie chłodzi, a wtedy temperatura silniczka jest ciut wyższa...

pytanie 5:

0,1l na 2000km to jeszcze nie tak dużo. Jak już wymieniasz pierścienie to polecam firmy Goetze, bardzo dobrej jakości za przystępną cenę. Po za tym uszczelniacze na zaworach (komplet około 50zł) no i sprawdź turbinę czy nie ma luzów na wirniku i czy nie ma dużej ilości oleju w dolocie... Bo może turbo ciągnie olej...

pytanie 6:

numer skrzyni to najlepiej sprawdzić będąc na kanale. Numer jest wybity na samym dole skrzyni, tuż przy misie olejowej. Szukaj symbolu albo 4T, albo 4S, czy cuś podobnego :) Ale na moje oko, to w 1.6TD powinna być skrzynia 4T, no chyba, że masz od 1.6D to 4S...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości