Strona 1 z 1
Zwiekszylo sie spalanie w 1V, wyciek paliwa przy swiecy
: ndz cze 01, 2008 17:51
autor: diesel1v
Witam. Golfa mam od około roku, przez ten czas sprawował się OK ale ostatnio obserwuje dość wysokie średnie spalanie. Wcześniej schodziłem do ok.6 l po mieście i 4,3 na trasie. Teraz miasto równa się 7,5-8l trasa 5, styl jazdy oczywiście nie zmienił się. Nie wiem co może być przyczyną. Autko kopci jedynie na wysokich obrotach, filtry zmieniane niedawno. Wymienione zostały też wężyki przelewowe i co niepokoji mnie zauważylem lekko sączące sie paliwo przy gwincie od świecy żarowej (naprawde mała ilość), czyżby miało to wpływ na tak duże spalanie ?? Czy jeśli koła nie kręcą się swobodnie ma to duży wpływ na spalanie ? Proszę Was o pomoc.
: ndz cze 01, 2008 17:55
autor: anaba255
diesel1v pisze:Czy jeśli koła nie kręcą się swobodnie ma to duży wpływ na spalanie ? Proszę Was o pomoc.
Napewno ma, ale napisz co masz na mysli, bo delikatny opor zawsze bedzie i co jest przyczyna.
: ndz cze 01, 2008 18:03
autor: diesel1v
Mam wrażenie że kola powinny kręcić się swobodniej, ale nie jest tez tak że nie można nimi zakręcić. Nie znam się zabardzo na mechanice i nie jestem tego w stanie stwierdzić. Czasem mam też wrażenie że auto coś muli przy ruszaniu.
: ndz cze 01, 2008 18:16
autor: anaba255
Sprawdz hamulce i na lozyskach powinien byc delikatny luz, moze cos z pompa albo serwo.
: ndz cze 01, 2008 18:18
autor: diesel1v
Czyli mówisz że to hamuce mogły by powodować taki wzrost spalania ??
: ndz cze 01, 2008 20:24
autor: pakero
Może to trywialnie błahe co napisze ale sprawdź ciśnienie w oponach, kumpel miła też podobny problem a że nie zwracał zbytniej uwagi na ciśnienie w oponach do tego stopnia że z 2.0 bara do 1.1 wiem też narzekał że ma problem ze swobodnym skręcaniem kół. . .
: ndz cze 01, 2008 21:24
autor: diesel1v
Opoki niedawno kupiłem nowe
dopłaciłem nawet za pompowanie azotem, co prawda jedna opona wydaje się lekko niedopompowana ale sprawdzałem wszystkie (mają po 2bary)
: ndz cze 01, 2008 21:35
autor: oldstaszek
Wpływ oporów toczenia na zużycie paliwa ma duże znaczenie - te opory trzeba pokonać.
Zrób próbę:z małej prędkości puść na luz aż do zatrzymania.Jeżeli wszystko OK to nie powinieneś odczuć samego momentu zatrzymania.Poczujesz że jest granica - sprawdź na kołach podnosząc do góry o obracaj.Tył powinien kręcić się swobodnie.Przód - na ile pozwolą przeguby i s.bieg.Aha -przejażdżka paru kilometrów - sprawdź czy tarcze/bębny nie są gorące.Mogą być lekko letnie ale nie gorące - nie poparz się...To na początek...
: pt cze 06, 2008 17:25
autor: bartek046
witam, jakie ciśnienie turbo można zastosować w silniku 1,6 td w mk. II żeby nie rozwaliło silnika ???? dzięki za odpowiedź
: pt cze 06, 2008 17:43
autor: bartek046
jest, ale to już jest chyba temat odpowiedni co ? a widzę że Ty to siedzisz w każdym temacie
to mógłbyś pomóc zamiast dogryzać