AFN, dziwna sprawa z doładowaniem, tnie do ~0,6 bara

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

AFN, dziwna sprawa z doładowaniem, tnie do ~0,6 bara

Post autor: jasiek21 » sob maja 31, 2008 19:42

Teraz trochę dużo napiszę, ale to konieczne, żeby opisać problem.
A więc kupiłem autku, na początku zapierdzialało aż miło, dopóki nie zacząłem go logować i wyszło takie coś.
Obrazek
jak widać brakowało z 0,1-0,2 bara
tak jeździłem prawie 4 miesiące i zbierałem informacje o TDI i tym czym może być takie niedoładowanie spowodowane.
Właściwie to stwierdziłem, że może to być wina katalizatora.
Sztanga chodziła lekkutko, więc to nie wina kierownic.
Z jakieś 1,5 miesiąca temu w końcu zabrałem się za wyrzucenie katalizatora i przy okazji zmieniłem kolektor ssący na AWXa, bo nie chciało mi się na szybciora czyścić oryginalnego. W sumie okazało się, że był czysty.
Zawór EGR też został wyrzucony, a wyjście z kolektora wydechowego zaślepione.
Po złożeniu wszystkiego do kupy dalej była kupa, :bigok: nic się nie zmieniło, doładowania jak brakowało tak brakowało.
Po konsultacji z Cowboyem i Grześkiem padło na sztangę, kręciłem nią najpierw w złą stronę, potem w dobrą.
Po dłuższej walce z ustawieniem sztangi doszedłem z wypełnieniem do około 65% przy prawie 4 tysiącach obrotów. Już piszę, że grupa 011bs mi nie działa.
Log wyglądał tak:
Obrazek
było już dobrze, ale troszkę jeszcze z 1 obrót podkręciłem sztangę, auto zapierniczało, chwilowe overboosty były do 1,4 bara, po czym szybko wracało do ok 1 bara.
Praktycznie nie było czuć żadnej turbodziury, auto zbierało się natychmiast.
Na tym ustawieniu nawet nie zdążyłem go zlogować.

Po czym mniej więcej po 2 tygodniach coś się stało, i od tego czasu logi wyglądają mniej więcej tak:
Obrazek
Jak widać najpierw jest overboost, który szybko tnie do 0,6 bara. Dzieję się tak zarówno jak się daje buta na 100% oraz jak płynnie dodaje gazu trzymając doładowanie na ok 1 barze, po dociśnięciu pedału do końca doładowanie zamiast rosnąć grzecznie maleje do 0,6-0,7 bara i auto zamiast jechać staje w miejscu.
Sztanga chodzi swobodnie, dodatkowo psikałem ją wd40 ( mam wrażenie, że to lekko pomaga i tnie troszkę mniej). Jak turbo było na stole to sztanga chodziła swobodnie od góry do dołu, potem auto było gnane, żeby się w końcu nacieszyć osiągami.
Wężyki podciśnieniowe szczelne, mają 9 miesięcy, teraz dodatkowo przejrzane, wymiana n75 z n18 spowrotem nic nie dała. Próbowałem wydłużyć sztangę, żeby mniejszy overboost był, ale w skrócie nic to nie zmienia.
Macie jakieś pomysły co się mogło spierniczyć, bo ja już nie wiem czy coś mechanicznie daje ciała, czy po prostu ECU nie wyrabia.
Ostatnio zmieniony sob maja 31, 2008 19:43 przez jasiek21, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz cze 01, 2008 15:05

jasiek21 pisze:po prostu ECU nie wyrabia
ECU to elektronika :) nie wyrabiają elementy wykonawcze np turbina

może czas na turbo AWX :)



Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » ndz cze 01, 2008 15:39

cowboy pisze:ECU to elektronika nie wyrabiają elementy wykonawcze np turbina
no wszystko bym rozumiał, gdyby nie to że przez 1,5 tygodnia było zajebiście.
cowboy pisze:może czas na turbo AWX
może czas, ale teraz ciężko z kupowaniem turbin, Karambol coś nie wyrabia, a z turbinami AWX to też nieźłe jaja się robią.
Chyba trzeba do turbo Bogdana uderzyć.
Jeszcze pytanko, co by się działo jakby mi sztanga na ostatnich 2-3mm w dół haczyła, bo mam takie podejrzenie, do góry idzie ładnie, a na dół coś opory ma.
I to pomyśleć, że po włożeniu jej do auta gnałem go ile się dało, z zapieczonym tłoczkiem też go gnałem, bo nie chciał jechać.
4ty bieg, 80kmh i 0,6 bara doładowania na prostej drodze. :bigok:


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz cze 01, 2008 17:27

jasiek21 pisze:Chyba trzeba do turbo Bogdana uderzyć.
uysy chwalił od niego turbiny !! masakra bodajrze ma od niego...

z tego co kiedyś gadałem z Turbo Bogdanem mile widziana w rozliczeniu stara turbina...

w razie czego mam turbo AWX z urwanym wałkiem... za 200 PLN Ci oddam z dostawą do Opola :)



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pn cze 02, 2008 07:41

jasiek21 pisze:Jeszcze pytanko, co by się działo jakby mi sztanga na ostatnich 2-3mm w dół haczyła, bo mam takie podejrzenie, do góry idzie ładnie, a na dół coś opory ma.
Wlasnie beda takie efekty jak u Ciebie.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn cze 02, 2008 08:42

jasiek21 pisze:Po czym mniej więcej po 2 tygodniach coś się stało, i od tego czasu logi wyglądają mniej więcej tak:
klasyczny efekt skokowego regulowania doładowania...

najpier przeładowanie potem spadek cisnienia... N75 walczy ze sztangą...może membrana w gruszce nie teges ?

tak czy smak zmieniaj turbine...



VW User
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr lut 06, 2008 18:39
Lokalizacja: Kielce- okolice
Kontakt:

Post autor: VW User » pn cze 02, 2008 09:48

Ostatnio (w sobotę) :jezor: męczyłem się z identycznym problemem logi niemalże identyczne... n75 sprawdzony-ok, turbo czyszczone-kierownice chodziły swobodnie wężyki sprawdzone a tu zonk do 2,5rpm dziura autko nie jedzie już miałem je spalić :grrr: :jezor: ale okazało się że nie sprawdziłem dobrze wężyków skupiłem się tylko na tych od n75 i turbo a okazało się że pękniety był ten który idzie do sterowania nagrzewnicą (nawet hamulec był przez to gorszy) wymienilem ten pieprzony wężyk i jest :bigok: :bigok: :bigok:


[size=117]Meine white Golf:)[/size][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=181061]Niepozorny Varia(n)t[/url]
[b]Chcę się kto podpiąć do VAGa proszę o kontakt[/b]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn cze 02, 2008 10:31

VW User pisze:(nawet hamulec był przez to gorszy)
czyli brakowalo podcisnienia w układzie

jasiek chyba mierzył manometrem powinno byc coś kole -0,6 Bara przy Gruszce turbiny



Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » pn cze 02, 2008 13:05

cowboy pisze:czyli brakowalo podcisnienia w układzie

jasiek chyba mierzył manometrem powinno byc coś kole -0,6 Bara przy Gruszce turbiny
właśnie nie mierzyłem,
dzisiaj pomierzę, już załatwiłem od DaroS'a manometr "fałdeo".
Dwa wężyk ten do nagrzewnicy też sprawdzę.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn cze 02, 2008 13:48

jasiek21 pisze:już załatwiłem od DaroS'a manometr "fałdeo".
przy samej vacum pomie to i z -0,8 moze być

ale najlepiej wepnij manometr zamiast gruszki i zapal silnik, sztnaga od razu ustawia sie na max doładowanie wiec N75 daje podcisnienie



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pn cze 02, 2008 14:24

cowboy pisze:
jasiek21 pisze:Chyba trzeba do turbo Bogdana uderzyć.
uysy chwalił od niego turbiny !! masakra bodajrze ma od niego...

z tego co kiedyś gadałem z Turbo Bogdanem mile widziana w rozliczeniu stara turbina...
ja też mam od bogdana, i na razie daje rade


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » sob cze 14, 2008 15:17

cowboy pisze:jasiek chyba mierzył manometrem powinno byc coś kole -0,6 Bara przy Gruszce turbiny
dopiero teraz pomierzyłem te podciśnienie, wakuometr ponad -0,7 bara pokazuje przy samej grusze, więc wszystko ok.
Po popsikaniu sztangi rzeczywiście jest lepiej i tnie troszkę mniej, narazie chyba tak z tym będę jeżdzić. najwyżej odkręcę downpipe i popsikam same kierownice i rozruszam je bo w dół rzeczywiście troszkę haczą.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » sob cze 14, 2008 22:25

Możesz też z 1 obrót ją wydłużyć, będzie mniejszy overboost, ale też nie powinien tak nisko zbijać ciśnienia.
Tylko że sztanga musi chodzić jak malina. Jeśli gdzieś się przycina to to wiele nie da. :bajer:


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pn wrz 08, 2008 23:21

witam odświerze troszke temat, koledzy powiedzcie czy w mk3 to nagrzewnicy tez idzie przewód podciśnieniowy? Myslałem ze w mk3 magrzewnica jest sterowana tylko klapami? Jak to jest ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 245 gości