Strona 1 z 2

1Z Czasem szarpnie podczas przyśpieszania

: pt maja 30, 2008 16:09
autor: Razal
Witam,
wczoraj zauważyłem, że podczas przyśpieszania (tak ok. 3tys.obr.) auto czasem lubi szarpnąć - tak jakby chwilowo brakło mu paliwa / w tym momęcie za mną pojawia się czarna chmurka i ponownie wraca do normalności - jedzie dalej. Zdarza się to sporadycznie i trzeba mu dobrze przycisnąć, żeby do tego doszło. W mieście przy normalnej jeździe jest to nie odczuwalne. Generalnie dzieje sie to czasem przy mocniejszym wkręcaniu. Dzisiaj będzie VAG, może ktoś wie co to może być ?

Pozdroooo :pub:

: pt maja 30, 2008 16:27
autor: tommy-cichy
U mnie dzieje sie tak samo ale także jak jade na autostradzie np. 140km/h i depne mu to zaczyna tak śmiesznie szarpać jakby mu właśnie paliwa brakowało.Zastanawiałem sie czy to może nie być zapchany filtr paliwa,ale wymieniałem jakieś 8tys km temu.

: sob maja 31, 2008 01:26
autor: kulassadam
Miałem tak samo.Wymieniłem filtr paliwa i przestało szarpac

Dzisiaj pojadę wymienić filtr dla dobra motorka :)

: sob maja 31, 2008 10:14
autor: Razal
Wczoraj podłączyłem VAG'a - i wszystko dobrze - 0 błędów, jeszcze dzisiaj z dynamicznego sprawdzania zobaczę dawki itp. w czasie jazdy. Wczoraj go pogoniłem podczas pomiarów i nic - nie szarpnął ani razu. Faktycznie być może to filtr paliwa bo dawno nie wymieniałem - myślę że te 40tys. zrobiłem od wymiany ostatniej.

Pozdroooo :pub:

: sob maja 31, 2008 10:16
autor: hakerek3
proponuję pójść za radą kulassadam i sprawdzić ten filtr paliwa...

: sob maja 31, 2008 10:21
autor: cowboy
filtr paliwa nie zaszkodzi... pamiętaj żeby zalać go ropą żeby nie zapowietrzyć za mocno układu

a przegonić auto trzeba od czasu do czasu :bigok:

: sob maja 31, 2008 10:46
autor: Razal
cowboy pisze:filtr paliwa nie zaszkodzi... pamiętaj żeby zalać go ropą żeby nie zapowietrzyć za mocno układu

a przegonić auto trzeba od czasu do czasu :bigok:
No wczoraj to go tak przegoniłem, że momętami dochodziło do 4tys.obr. aż mi go żal było ;) , ale wygląda na to, że to też mu pomogłe bo już nie pojawił się wczoraj taki objaw :)

A co ile się powinno wymieniać filtr paliwa uwzględniając tankowanie na takich stacjach jak SHELL i STATOIL ?

Pozdroooo :pub:

: sob maja 31, 2008 11:49
autor: Gobo90
Razal pisze:No wczoraj to go tak przegoniłem, że momętami dochodziło do 4tys.obr. aż mi go żal było ;)
a czego tu załować ?:D ma jechać i koniec :D ja tez czasem dokręcam do 4 tys ale dalej nie ma żadnego sensu :)

: sob maja 31, 2008 14:05
autor: hakerek3
ja filtr paliwa zmieniam przed każdą zimą co by przy mrozach nie było niespodzianki :grin:

: sob maja 31, 2008 15:41
autor: tommy-cichy
Tylko mnie to dziwi że te szarpnięcie raz jest a raz go nie ma czasem moge butować do 4 tys i ani razu nie szarpnie a czasem jak lece na autostradzie 140 i lekko zwieksze gaz to szarpnie raz albo czasem szarpnie przez 5 sekund,nie wiem wymienie filtr w sumie wymieniałem 8tys km temu ale może miałem jakieś świnstwo w baku i zaciągnoł.

: sob maja 31, 2008 15:48
autor: hakerek3
tommy-cichy pisze:Tylko mnie to dziwi że te szarpnięcie raz jest a raz go nie ma czasem moge butować do 4 tys i ani razu nie szarpnie a czasem jak lece na autostradzie 140 i lekko zwieksze gaz to szarpnie raz albo czasem szarpnie przez 5 sekund,nie wiem wymienie filtr w sumie wymieniałem 8tys km temu ale może miałem jakieś świnstwo w baku i zaciągnoł.
a na vagu błędy sprawdzałeś?? jak nie ma żadnych to ja bym zaczął od filtra paliwa, ewentualnie poszukał nieszczelności w układzie paliwowym (skoro filtr zmieniałeś), a od kiedy masz te szarpnięcia? jeśli to wszystko będzie OK to trzeba będzie poszukać innych przyczyn...

[ Dodano: 31 Maj 2008 15:53 ]
może być też winny nastawnik w pompie lub wtrysk sterujący ale o tym później pomyślimy :bajer:

: ndz cze 01, 2008 09:04
autor: Stecko
witam

ja mam rowniez ten problem z szarpaniem:/ czasami smiga pare dni ok czasami szarpie w ok 1800-2500 tys obr a czasami pow 2500 ... nie wiem co jest grane...
filtry wszystkie powymieniane i nic:) 'pukalem' wtrysk:) i przerywal troszke ale znowu czytalem gdzies ze jak sie stuka w wtrysk to moze szarpnac i nie oznacza to ze wtrysk siedzi... najgorsze jest to ze nie ma mi kto zrobic vag dynamiczny:/ nie znam nikogo z mojej okolicy:/

...aha nie jestem pewien na 100% ale chyba zaczyna szarpac jak silnik jest mocno rozgrzany(korki w miescie itp.) ale to tez nie zawsze....

pozdr i czekam na jakies podpowiedzi:)

: ndz cze 01, 2008 11:14
autor: tommy-cichy
Dokładnie mi też szarpie przeważnie jak jest mocno nagrzany po dłuższej trasie na odcinkach 10km raczej nie zauważyłem żeby tak sie działo.Na vagu nie ma żadnych błędów,wtrysk sterujący sprawdzałem mierząc opór i jest ok jeśli tak sie go sprawdza.A nieszczelność w dolocie paliwa raczej bym wykluczył bo gdyby był gdzieś nieszczelny to łapał by powietrze nawet na zimnym silniku i to przerywanie było by bardzo częste.Może ktoś mi powie do sprawdzania czego służy ta metoda pukania w wtryski bo pierwszy raz o takim czymś słysze...?

: ndz cze 01, 2008 11:21
autor: Stecko
ja rownierz mierzylem wtrysk miernikiem i wykazywal oznaki sprawnego:) co do pukania to trzymaj tak na ok 2500 tys obrotow i niech ktos lekko uderzy we wtrysk sterujacy- niby jak silnik zacznie przerywac to wtrysk siedzi... NIBY:) mi szarpnal po stuknienciu ale jak mierzylem miernikiem to bylo ok.....

pozdr