Strona 1 z 1

Zapchany kat = notlauf?

: pt maja 30, 2008 09:20
autor: VW User
Witam mam takie oto pytanko czy któryś z forumowiczów spotkał się z przypadkiem,że zapchany katalizator robi robote z kierami w turbo? Ponieważ jakieś 3 m-ce temu czyściłem turbo (kierownice były zasyfione łokrutnie :jezor:) i wczoraj zostałem zmuszony do powtorki z rozrywki :grrr: po rozebraniu turbiny okazało się że znów zapieczone kierownice i straszny syf. Czy sądzicie ,że zapchany kat może aż tak paprać turbo? Mam zamiar wyciąć kata ale muszę sie upewnić :helm:

: pt maja 30, 2008 10:01
autor: AndrzejP4
a nie ubywa Ci oleju?

Skądś ten syf musi się brać. Nadal stosujesz PSJ?

: pt maja 30, 2008 10:43
autor: VW User
AndrzejP4 pisze:a nie ubywa Ci oleju?
Nie ubywa

[ Dodano: 30 Maj 2008 10:44 ]
AndrzejP4 pisze:Skądś ten syf musi się brać
Dlatego pytam czy to wina kata :helm: ?

[ Dodano: 30 Maj 2008 10:46 ]
AndrzejP4 pisze:Nadal stosujesz PSJ?
Nie stosowałem i nie sądzę że kiedykolwiek będe a nogę mam ciężką więc nie ma mowy o osadzaniu się sadzy z tego powodu....chyba że coś blokuje wylot spalin...?

: pt maja 30, 2008 13:54
autor: Gobo90
VW User, wytnij kata to sie przekonasz przynosi to same plusy w tak starym aucie ze starym katem :D

: pt maja 30, 2008 13:56
autor: Gitner
VW User pisze:że zapchany katalizator robi robote z kierami w turbo?
Zapchany katalizator (a dokladnie oderwana ceramika) moze robic notlaufy. Przechodzilem przez to.

: pt maja 30, 2008 16:40
autor: VW User
Gobo90 pisze:VW User, wytnij kata to sie przekonasz przynosi to same plusy w tak starym aucie ze starym katem
tak wiem kat out :helm:
Gitner pisze:Zapchany katalizator (a dokladnie oderwana ceramika) moze robic notlaufy. Przechodzilem przez to.
Chyba z Audi to było? tak cos kojarze...

: pt maja 30, 2008 16:50
autor: Gitner
VW User pisze:Gitner napisał/a:
Zapchany katalizator (a dokladnie oderwana ceramika) moze robic notlaufy. Przechodzilem przez to.

Chyba z Audi to było? tak cos kojarze...
Dokladnie.. potem byl jezcze Passek i kolejne A4

: sob maja 31, 2008 10:29
autor: cowboy
jak najbardziej zabetonowany kat przyczynia się do zwiększonego osadzania sadzy na kierownicach spalin w turbinie

przytkanie wydechu powoduje również większe obciążenia na winriku turbiny...i powoduje notlafy - po prostu ECU rejsetruje za małe cisnienie doładowania...

jeżeli kat jest zapchany to i tak nie spełnia swojej roli i jest to samo zło

należy zatem zawartość jego wydłubać i sprzedać (około 100 PLN) i po sprawie...

ja mam zostawioną puszkę po kacie, nie ma żadnych odgłosów, rezonansów itd