Strona 1 z 1

Pekniety tlok i blok do planowania

: czw maja 29, 2008 07:51
autor: Dario84
Samochod Passat B5, silnik AJM 115KM, po zdjeciu glowicy uszczelka na 2 cyl przerzarta do 2 kanalow wodnych, moje pytanie: czy jest potrzeba planowania bloku w takim przypadku, fotka miejsca przerzarcia na bloku:

Obrazek

Kolejna sprawa: pierwszy tlok na strasznie nierowna powierzchnie jak na zdjeciu:

Obrazek

Obrazek

Spotkalem sie z tym 2 raz, tylko wtedy bylo na kierownicach na turbinie.

Od czego mogla sie zrobic taka powierzchnia ?? Moje przypuszczenia padaja na lejacy wtrysk, a co za tym idzie duze EGT na tym cyl...

Jeszcze na koniec pekniecie tloka:

Obrazek

Obrazek

Z peknieciem tloka w AJM na ori sofcie spotkalem sie juz 4 raz.

: czw maja 29, 2008 08:06
autor: souler
fajne foty :grin: z tymi ubytkami na tloku to chyba tak jak mowisz - pompka lala i egt zrobilo swoje.

blok mozna splanowac, nie sa to kosmiczne kwoty, a pozniej glowa spokojna. i tak musisz rozbierac dol silnika wiec robota ta sama.

: czw maja 29, 2008 08:32
autor: Dario84
Z silnikiem tak czy tak trzeba wyjechac out, bo bedzie jeszcze wymieniany dwumas na jednomas ze sprzeglem.

A co do tych wzerow, dziwna sprawa bo korekcja na tym cyl byla 0,05 takze wzorcowa...

Nasuwa mi sie jeszcze jedno wyjscie: olej w komorze spalania, wydaje mi sie ze tez mogl by spowodowac takie uszkodzenia.

Cis na tym cylindrze 30 Bar.

: czw maja 29, 2008 23:32
autor: arwam
podobne uszkodzenia widziałem w silnikach w których był lany kiepski olej tylko wtedy na cylindrze było takich wżerów znacznie więcej.
wymień pękniety tłok.
A powierzchnie pod uszczelkę przeleć papierem wodnym i jeszcze pokulasz nim ze 200000 km

: pt maja 30, 2008 00:28
autor: Dario84
Decyzja jest ze bedzie swap na AWX ze skrzynia 6 biegowa, szukamy teraz dawcy :).