Strona 1 z 1

Sruba na wale korbowym

: śr maja 28, 2008 22:44
autor: scols11
Jak zablokowac srube na wale korbowym zeby dokrecic kolo zebate momet dokrecenia ma wznosic 90 Nm plus 90 stopni wiec duzo. Slnik to AHU

: śr maja 28, 2008 23:10
autor: leo...
zablokuj dużym śrubokrętem po drugiej stronie (na kole zębatym od strony skrzyni biegów) - BTW - nie ma szans po 90 Nm dokręcić o 90 '

: śr maja 28, 2008 23:15
autor: scols11
leo... pisze:zablokuj dużym śrubokrętem po drugiej stronie (na kole zębatym od strony skrzyni biegów) - BTW - nie ma szans po 90 Nm dokręcić o 90 '


W silniku 1 Z jest miejsce na srubokret a w AHU nie juz tak prubowałem .
Dzisiaj zmieniałem srube w 1 Z i ledwo ledwo ale dokreciłem zgodnie z instrukcja :pub:

: śr maja 28, 2008 23:47
autor: Pyton50
Do dokręcania i odkręcania tej śruby jest specjalny przyrząd blokujący zębatkę na opakowaniu od nowej śruby jest pokazany oraz moment z jakim się dokręca.Ja mam zrobioną taką flanszę z przedłużeniem przykręcaną do zębatki w miejsce koła pasowego i w ten sposób blokuję.W 1Z można z tyłu blokować ale jak jest dwumas to można go nadwyrężyć nie polecam tej praktyki! :grin:

: czw maja 29, 2008 07:43
autor: Dario84
Do dokręcania i odkręcania tej śruby jest specjalny przyrząd blokujący zębatkę na opakowaniu od nowej śruby jest pokazany oraz moment z jakim się dokręca.Ja mam zrobioną taką flanszę z przedłużeniem przykręcaną do zębatki w miejsce koła pasowego i w ten sposób blokuję.W 1Z można z tyłu blokować ale jak jest dwumas to można go nadwyrężyć nie polecam tej praktyki!
Dokladnie takim przyrzadem najlepiej sie blokuje wal, a co do dwumasu to koncowy moment dokrecania sruby wynosi ok 250Nm, a dwumas wytrzymuje duuuzo wiecej takze loozik ;)

: czw maja 29, 2008 09:52
autor: grzesiex
Pyton50 pisze:Do dokręcania i odkręcania tej śruby jest specjalny przyrząd blokujący zębatkę
Dario84 pisze:Dokladnie takim przyrzadem najlepiej sie blokuje wal
Przyrząd specjalny to jedyne prawidłowe rozwiązanie dokręcenia śruby wału.
Dario84 pisze:koncowy moment dokrecania sruby wynosi ok 250Nm, a dwumas wytrzymuje duuuzo wiecej
Ale już co do wytrzymałości wpustu na kółku zębatym (temat rzeka) nie byłbym taki pewien. Częste uszkodzenia tego elementu są spowodowane właśnie poprzez nieumiejętne dokręcanie śruby centralnej - niedostatecznie mocno lub blokowanie koła zamachowego podczas dokręcania śruby centralnej co powodować może osłabienie tego czułego elementu.

: czw maja 29, 2008 16:48
autor: scols11
Czy ten przyrzad wyglada tak http://moto.allegro.pl/item372551571_dr ... _polo.html

A moze macie jakis pomysl zeby dokrecic taka srube bez przyzadu??? Poniewaz chcialbym wymienic ta srube w A4 a jak wiadomo tam trzeba odjezdrzac przodem :blush: a gdyby ja tak wykrecil to było by super. Dodam ze roaezad był wymieniany tydziem temu i simering na wale i z poodu nie wiedzy była dana stara sruba. Kurcze zeby srube wymienin musze znowu przod rozbierac???

: czw maja 29, 2008 16:52
autor: grzesiex
scols11 pisze:Czy ten przyrzad wyglada tak http://moto.allegro.pl/it..._golf_polo.html
To jest do silnika TDI PD

VW 3099: http://cgi.ebay.pl/Audi-VW-Seat-TDI-Geg ... ILF:PL:101

: śr lip 21, 2010 21:56
autor: DANIEL LHR
witam

zmienialem uszczelniacz w golfie agr i nie wiem z jakim momentem dokrecic srube centralna. W azz bylo 90nm + 90stopni, a jak jest tu?

: czw lip 22, 2010 13:18
autor: munior
DANIEL LHR pisze:W azz bylo 90nm + 90stopni, a jak jest tu?
Dokładnie tak samo

: czw lip 22, 2010 21:45
autor: DANIEL LHR
znalazlem jakas tabele i z niej wynika ze w audi a3 agr alh itp moment wynosi
120nm + 90stopni. W sklepie nie dali mi opakowania z momentem, dokrecilem srube 90nm + ok 3/4 obrotu az do oporu, jakos toche jakby za lekko , ale stara tez byla w miare podobnie dokrecona. Gwint sruby mialem posmarowany olejem.
W dla pewnosci kupilem druga srube i dokrecilem podobnym momentem . Ta pierwsza porownalem z orginalna stara sruba i wyszlo ze moja byla o ok 0,5 mm dluzsza od orginalu czyli byla mocniej dociagnieta.
troche mnie to zdziwilo bo w azz jak dokrecalem te 1/4 obr to sruba juz niezle trzeszczala i bylo czyc ze juz dosc.

: pt lip 23, 2010 17:20
autor: ilio
DANIEL LHR pisze:znalazlem jakas tabele i z niej wynika ze w audi a3 agr alh itp moment wynosi
120nm + 90stopni. W sklepie nie dali mi opakowania z momentem, dokrecilem srube 90nm + ok 3/4 obrotu az do oporu, jakos toche jakby za lekko , ale stara tez byla w miare podobnie dokrecona. Gwint sruby mialem posmarowany olejem.
W dla pewnosci kupilem druga srube i dokrecilem podobnym momentem . Ta pierwsza porownalem z orginalna stara sruba i wyszlo ze moja byla o ok 0,5 mm dluzsza od orginalu czyli byla mocniej dociagnieta.
troche mnie to zdziwilo bo w azz jak dokrecalem te 1/4 obr to sruba juz niezle trzeszczala i bylo czyc ze juz dosc.
nie olejem tylko klejem do gwintów