Strona 1 z 3

Większe spalanie po wymianie rozrządu

: wt maja 27, 2008 23:02
autor: pdawid81
Witam,

Wymieniłem kompletny rozrząd razem z pompa wodną. Po wymianie zauważyłem wyższe spalanie. Co może być tego przyczyną. Silnik 1,9 TDi 110KM. Proszę o pomoc

: wt maja 27, 2008 23:13
autor: Sztomel
sprawdź poprawność ustawienia rozrządu i kąta wtrysku na pompie.

: wt maja 27, 2008 23:20
autor: pdawid81
Rozrząd wymieniał mechanik więc chyba wszystko ok. Mogł cos popierzyć??

: wt maja 27, 2008 23:26
autor: Sztomel
na temat kompetencji niektórych mechaników to jest wiele złych opinii na tym forum, ciekawe czy używał do ustawienia kąta wtrysku wskaźnika zegarowego czy VAGa czy ustawiał na słuch.

: wt maja 27, 2008 23:27
autor: pdawid81
Zaznaczał znaczki na kołach zębatych i według tego ustawiał.

: wt maja 27, 2008 23:36
autor: Sztomel
pdawid81 pisze:Zaznaczał znaczki na kołach zębatych i według tego ustawiał.
to tyczy ustawienia rozrządu a kąt wtrysku ?
ciężko Ci zapala po nocy na zimnym silniku (ile sekund musisz kręcić aż załapie silnik), zakopci przy tym na czarno ?
a tak mimochodem zmien symbol silnika w profilu z AHL na AHF :wink:

: wt maja 27, 2008 23:39
autor: pdawid81
Po nocy odpala bez zadnego problemu, od razu po przekreceniu stacyjki odpala. Dymić raczej nie dymi, po przygazówce nie widać wiekszej chmury dymu. Jest juz AHF ;)

: wt maja 27, 2008 23:48
autor: Sztomel
piszesz, że wyższe spalanie nastąpiło po wymianie paska rozrządu i pompy wody więc logicznym jest, że w pierwszej kolejności nasuwa się potrzeba sprawdzenia poprawności ww. istawień ale ...
czasami jest też tak, że teraz kiedy temperatury są wyższe i zaczynamy używać klimatyzacji to mało kiedy zwracamy uwagę, że spalanie się zwiększa właśnie przy używaniu klimy - srednio litr na 100 km,
wykluczyłeś tę i inne ewentualne możliwości np. (agresywny, dynamiczny styl jazdy) - niby głupie i banalne ale czasem można o tym zapomnieć.

: wt maja 27, 2008 23:57
autor: pdawid81
Styl jazdy raczej sie nie zmienil. Klimy uzywalem w tym roku moze z 3 razy wiec raczej nie przyczyniloby sie do takiej roznicy. Jak teraz sprawdzic czy rozrząd został dobrze wymieniony??

: śr maja 28, 2008 00:09
autor: Sztomel
pdawid81 pisze:Jak teraz sprawdzic czy rozrząd został dobrze wymieniony??
http://www.google.pl/custom?domains=for ... %3A1&hl=pl

a tu sprawdzenie kąta wtrysku :

http://www.a4-klub.pl/smf/warsztat_zrob ... 913.0.html
i jeszcze jedno, temperatura silnika dochodzi Ci po paru kilimetrach do 90 stopni czy długo się nagrzewa bo walnięty w stanie otwarcia termostat jest przyczyną niedogrzania silnika i większego w związku z tym spalania.

: śr maja 28, 2008 00:12
autor: pdawid81
Auto nagrzewa się szybko do temperatury 90 stopni.

: śr maja 28, 2008 00:25
autor: Sztomel
jeszcze takie pytanie:
czy wyższe spalanie wskazuje Ci na wyświetlaczu kompa w aucie czy zauważyłeś różnicę w zmniejszeniu się ilości przejechanych km przy tankowaniu takiej samej ilości paliwa?

: śr maja 28, 2008 00:37
autor: pdawid81
Nie mam komputera pokładowego, ale zauważylem to wlasnie po ilosci przejechanych km

: śr maja 28, 2008 00:46
autor: Sztomel
Problem zwiększonego zużycia paliwa zwłaszcza w silnikach TDI o oznaczeniu ALH jest do tej pory nierozwiązany, przyczyn może być wiele m.in. źle działający czujnik temperatury, wadliwa przepływka, długo nie wymieniany filtr powietrza, zbyt wysoka dawka paliwa itp. itd.
najlepiej chyba będzie jak zdiagnozujesz autko VAG-iem, zobaczysz czy i jakie błędy zostały zapisane w ECU a na podstawie zapisu logów dynamicznych (jak je wkleisz na forum) koledzy powiedzą co szwankuje i jakie korekcje trzeba zrobić.
Skoro nie zauważyłeś problemów przy rozruchu silnika zimny/ciepły, nadmiernego dymienia, pogorszenia dynamiki silnika to trudno jest bez wynków z diagnostyki Vagiem coś mądrego doradzić.