Strona 1 z 1

Rozrząd ALH

: pn maja 26, 2008 20:48
autor: lupo4801
Witam wszystkich, po sprowadzeniu wymiana kompletnego rozrządu bez trzpieni, blokad, zdejmowania pokrywy zaworów.
Zrobiłem znaki flamastrem Obrazek
wał rozrządu i pompa tu trochę gorzej bo zrobiłem prostą linię: koło pasowe, obudowa, pompa wtr. na dłuższym odcinku trudniej o pomyłkę. Obrazek
wał oczywiście na znakach obudowa sprzęgła GNP. Po zdemontowaniu paska tylko pompa uciekła o jeden ząb w lewo(działanie sprężyny) opór, przy montażu trzeba było to uwzględnić i lekko pomóc kluczem i tyle. Wiadomo dwa obroty wałem i znaki OK.
Pewnie ciekawość czy odpalił, oczywiście. Mierzyłem Vag-iem kąt przed 36 stopni po 38 st. dziś korekta na 52 narazie zostawie, pojeżdze, ciężko trafić ale dopracuje.
Obrazek Obrazek

Pozdrawiam.

: pn maja 26, 2008 22:05
autor: bora gdz
lupo4801 ALH to chyba ten sam rozrzad co AGR

jakich zamienników użyłeś??

a nie odpala ci dlugo na rozgrzanym silniku przy tym kacie wtrysku?

: pn maja 26, 2008 22:12
autor: lupo4801
bora gdz pisze:lupo4801 ALH to chyba ten sam rozrzad co AGR

jakich zamienników użyłeś??

a nie odpala ci dlugo na rozgrzanym silniku przy tym kacie wtrysku?
Pasek conti, pompa roll..., napinacz też, rolki jakieś Japan.
Jutro spr. jak pali, rano miał problemy przy kącie 38 ciepły OK.
Dziś nowy kąt 52 spraw. jutro 5.30.

: wt maja 27, 2008 21:18
autor: bora gdz
i co jak zapalil na nowym kącie?

: wt maja 27, 2008 22:20
autor: lupo4801
bora gdz pisze:i co jak zapalil na nowym kącie?
Zimny i ciepły OK. Mniej smrodu po odpaleniu tzn. niebiańskiego dymu, dużo elastyczniejszy, żywszy.
Pozdrawiam.

: wt sty 06, 2009 18:52
autor: kozak
Odgrzeje kotleta, mam AGR'a pewnie to samo co alh i mam zamiar sam zmienic rozrzad, tak na znaki tez widze mozna, ale mam pytanie, mowisz ze ucieklo ci o jeden zab na pompie, ale wtryskowej ? po co obracales 2 razy walem ?

: wt sty 06, 2009 19:17
autor: lupo4801
Dwa razy wałem- aby sprawdzic czy nie ma kolizji (tłoki-zawory) bo może być za pużno.
Tak pompa wtryskowa, chyba opór sprężyny-sekcji cofną lekko kołem, bo ma wejść trzpień FI 6mm. ale nie wszedł. Przy zakładaniu paska pomoc kluczem chyba 22mm. wałek rozrządu pozostał nieruchomo. Napinacz wiadomo na znaki, obrót i tyle. Sama wymiana prosta tylko dojście utrudnione, demontaż poduchy, płynu wspomagania nie spuszczałem.

: wt sty 06, 2009 19:27
autor: kozak
CZyli po obrotach walem, kreski na kolach powinny nam sie zgadzac, tak ? A jak z napinaczem ? OD ktorego kola zaczac wkladac pasek ?

: wt sty 06, 2009 19:30
autor: lupo4801
kozak pisze:CZyli po obrotach walem, kreski na kolach powinny nam sie zgadzac, tak ? A jak z napinaczem ? OD ktorego kola zaczac wkladac pasek ?
Muszą się pokrywać, wał kończąc na pompie z kluczem.

: sob lut 07, 2009 18:43
autor: kozak
JEstem po wymianie rozrzadu w AGR'rze, znaki flamastrem, 3,5h roboty i skonczone. KAt wtrysku lekko mi sie przestawil i mam 70, auto odpala od strzalu na zimnym i cieplym. przestawiac kat czy zostawic tak jak jest ?

: ndz lut 28, 2010 14:24
autor: rolmik
panowie odświeżę temat szykuje mi sie wymiana rozrządu (255kkm) i chce zapytać czy wymieniać też pompe wody ???
jak chce podnosić moc na ok 120-140km to potrzebuje mocniejszy pasek czy jak ???

: ndz lut 28, 2010 14:49
autor: italiano_83
1.Zalecana jest wymiana pompy wody przy wymianie rozrządu.
2. Pasek możesz założyć taki sam jak masz lub wzmacniany np Gates XS lub inny- ważne aby trzymać się interwału wymiany i skracać go jeśli auto jeździ dużo po mieście lub gdy styl jazdy jest "dynamiczny" - pseudo sportowy.