Strona 1 z 1

Passat SB vs Toledo AAZ wrazenia z jazdy

: ndz maja 25, 2008 21:01
autor: karol26
Ostatnio mialem okazje jechac seatem toledo brata z silnikiem aaz 1.9 td (pompa bez boost pina)i powiem ze zrobil na mnie bardzo duze wrazenie.Silnik bardzo ladnie wkreca sie na obroty rwie do przodu bez oporu no i odnioslem wrazenie ze moj pasek jakos inaczej jezdzi i chyba tak jakos wolniej?? wiem ze moze to subiektywne odczucia ale mnie to troche drazni . Nie wiem moze to wina tego ze pasek ma intecooler i ma wiekszaaa turbo dziure i charakterystyka silnika jest inna i inaczej przebiega moment obrotowy, a w seacie turbo pompuje prosto do silnika . Jesli ktos cos wie na ten temat to bede wdzieczny za odpowiedzi pozdro

: ndz maja 25, 2008 21:17
autor: dzidzia24
A czego tu się spodziewać.Taki silnik (1.6td)w takiej budzie.Nie wiem co konstruktorzy chcieli osiągnąć przez to rozwiązanie :bajer:

: ndz maja 25, 2008 21:22
autor: karol26
no tak ale w seacie jest 1.9 td i ma 75 km a 1.6 80 , a masy samochodów sa zblizone.zreszta nie narzekam na to ze samochod nie jezdzi, tylko ze pracuje inaczej niz AAZ, i dlaczego tak jest

: ndz maja 25, 2008 21:34
autor: souler
kurde na forum passata dales ten sam temat. :crazy:

: ndz maja 25, 2008 21:41
autor: karol26
bo licze ze gdzies dostane odpowiedz na moj temat :hmm:

: pn maja 26, 2008 00:24
autor: Dario84
Ale jaka chcesz odpowiedz ?? Chcesz drazyc temat, to pojedz na hamownie, bedziesz wiedzial wszystko.

IC zapobiega "utracie" mocy przy ciaglym butowaniu, i w trasie w lecie.

: pn maja 26, 2008 10:22
autor: dominik7
Oprócz mocy silnika i charakterystyki pracy Turbo jest jeszcze jedna wazna sprawa.Mysle ze najistotniejsza-to po prostu pojemnosc silnika.
Ja mam JR-ka z 70KM, ale mam kolege ktory ma MK3 bez turbo,bez niczego wogole-niby silnik slabszy bo 64, czy 68 KM ale spod swiatel nie dalbym mu chyba rady.Potem to moze tak,bo wiadomo-elastycznosc wspomagana przez turbine...

: pn maja 26, 2008 10:58
autor: karol26
Dario84 pisze:Ale jaka chcesz odpowiedz ?? Chcesz drazyc temat, to pojedz na hamownie, bedziesz wiedzial wszystko.

IC zapobiega "utracie" mocy przy ciaglym butowaniu, i w trasie w lecie.
zgadzam się ale powoduje tez ze turbina ma wiecej roboty bo musi powitrze pompowac nie od razu do silnika tylko przez IC i dopiero silnik wiec to tez musi miec jakis wplyw na to jak silnik pracuje.
Niestety z tego co wiem to w świętokrzyskim jak na razie nie ma hamowni :(

No i walsnie sprawdzilem Toledo jest o jakies 170 kg lzejszy wiec to tez bedzie mialo wplyw na to jak jezdzi.

: pn maja 26, 2008 14:44
autor: Dario84
karol26 pisze:zgadzam się ale powoduje tez ze turbina ma wiecej roboty bo musi powitrze pompowac nie od razu do silnika tylko przez IC i dopiero silnik wiec to tez musi miec jakis wplyw na to jak silnik pracuje.
jest troche wieksza turbodziura, ale dla szarego czlowieka niezauwazalna podczas normalnej jazdy.