Strona 1 z 1

Wibracje konsoli TDI 1Z

: sob maja 24, 2008 16:56
autor: MRCZ
Witam!

Co prawda temat był już poruszany, ale ja jakoś nie dopatrzyłem się swojego przypadku :)
Chodzi o to, że na biegu jałowym i przy ruszaniu wibruje mi konsola w środku. Poduszki ok, silnik równo pracuje. Dragnie są nie zależnie czy silnik ciepły czy zimny. Obroty silnika 882-903obr/min zwiekszałem je ale to nic nie daje dopiero jak wkręce silnik na około 1200obr/min przestaje. Wibracje są raczej wysokiej częstotliwości nie ma żadny szarpnięć przy ruszaniu czy zmianach biegu.
Czy macie może jakieś pomysły co może być nie tak?
W załączniku wskazania VAG.

: sob maja 24, 2008 17:01
autor: PiotrusVW
u mnie tez cos takiego bylo... nie wiem czy chodzi o to samo ale u mnie drgala dosc znacznie deska rozdzielcza xD oryginalne radio, podlozylem pod niego kawalek papierka i pomoglo xD prowizorka ale skuteczna

Re: Wibracje konsoli TDI 1Z

: sob maja 24, 2008 17:10
autor: matikdalik
Mi hałasowała deska mocno przy około 1100-1200, okazało się, że nie dokręcony był licznik do deski rozdzielczej.
Teraz samochód dalej dostaje wibracji przy tych obr, ale za to w środku jest cicho

pzdr
maciek

: sob maja 24, 2008 17:26
autor: MRCZ
Licznik, radio wszytko dokręcone poprostu wibruje cała konsola wraz z kierownicą. Wibracje nie są aż tak mocne ale odczuwalne i drażniące, jeździłem już paroma dieslami wiem, że to ciągniki z mocą :) ale raczej nie powinno być tego. Coś musi wprawiać konsole w te drgania, ale co jedyne co mi przychodzi do głowy to silnik?

: sob maja 24, 2008 20:31
autor: Mekto
MRCZ, Witamy w MK3 - tak już mają.

: sob maja 24, 2008 20:33
autor: PiotrusVW
no a coz innego?? jak stoisz to tez drga ta consla?? :grin:

: ndz maja 25, 2008 12:19
autor: MRCZ
PiotrusVW pisze:no a coz innego?? jak stoisz to tez drga ta consla?? :grin:
No właśnie drga tylko wtedy jak stoje i przy ruszaniu. Na forum piszą też o źle ustawionym kącie wtrysku, wiecie ile powinien wynosić dla 1Z? U mnie na rozgrzanym silniku jest to wartość 29 w bloku 000.

: ndz maja 25, 2008 12:30
autor: Quintus
To coś nie teges. Prawidłowo winien być w granicach 50.

: ndz maja 25, 2008 13:09
autor: MRCZ
Qui pisze:To coś nie teges. Prawidłowo winien być w granicach 50.
Logi co prawda robilem jakiś czas temu, będę musiał sprawdzić jeszcze raz, dziś już nie chce mi się z laptopem skakać :). Z tego co zdążyłem się zorientować to kąt wtrysku powinien zawierać sie w granicach 49-54 to wychodzi, że u mnie jest mocna opóźniony?
A jezeli chodzi o blok 004 jałowy bieg (kąt początku wtrysku) u mnie są wartości:
1 Obroty silnika 903obr/min
2 Kąt początku wtrysku (wymagany 2 do -3) jest 2.1
3 Kąt początku wtrysku (rzeczywisty 2 do -3) 0.8 - 1
4 Współczynnik trwania impulsu otwarcia zaworu początku wtrysku [tu nie pamiętam :)]
Wychodzi, że w pkt.3 kąt poczatku wtrysku rzeczywisty mieści się w normie? Jak się mają wskazania poczatku kąta wtrysku z bloku 000 i bloku 004?

[ Dodano: 25 Maj 2008 15:14 ]
OK z tego co zauważyłem różnice są takie, że grupa 000 wskazuje kąt statyczny regulowany, a grupa 004 kąt dynamiczyny wyznaczany przez ECU. Wnioskuje, że mam źle ustawioną wartość kąta statcznego, którego wartosc na VAG w module "Engine" w grupie 000 BASIC SETTINGS powinna wynosić 49 do ?? Właśnie ilu bo różne źródła różnie podają (49-51, 49-54) dla silnika 1Z. Druga sprawa kąt wtrysku zmienia się za pomocą regulatora w pompie w zależności od temperatury paliwa, temp. silnika. Załóżmy że na rozgrzanym silniku 90 stopni ustawie wartość kąta na 50 jednostek przy temp. paliwa 100 jednostek na pierwszy rzut oka powinno być ok, ale temp. paliwa zmieni się jak np. ustawień kąta będę dokonywał na rozgrzanym silniku po przejechaniu 200km wtedy wartość kąta będzie juz inna? Proszę o rady jak mam podejść do tematu?

[ Dodano: 26 Maj 2008 12:32 ]
Czy można regulować początek kąta wtrysku na odpalonym silniku i skontrowanej jednej śrubie na pompie?