Brak mocy na zimnym silniku! Jaka przyczyna ?
: wt maja 20, 2008 13:58
Witam
Mam dwa problemy z moim VW TDI
1) Jak odpalę rano zimny silnik i zaczynam jazdę to czasami ale nie zawsze vw
niechce ciagnąć do przodu (tak jakby nie było turbo) . Jak wskazówka temperatury drgnie do góry to tak jakby turbo dzialało na pół gwizdka. W miarę rozgrzwania silnika wszystko powoli wraca do normy. Jak osiągnie 90stopni to rakieta do przodu.
Tylko raz zauważyłem że także jak było 90stopni to też trochę słabo ciągło. Zdarzyło się to tylko raz wczoraj już po pełnym zagrzaniu silnika. Co może byż przyczyną TURBo? Przepływka ?
2) W zimie poniżej 0 stopni jak przekręcam kluczyk nie zapala się kontrolka świec i niechce odpalać. Muszę kilkanaście do kilkadzisiąt razy przekręcać kluczykiem zanim kontrolka zaskoczy i dopiero wtedy odpali. Dzieje się tak tylko poniżej 0 stopni.
Co do pierwszego problemu komputer nie pokazał żadnego błędu.
Co do drugiego tak samo
Tylko kiedyś jak byłem u znajomego po podpięciu komputera powiedział że mam przepływomierz słabszy o 35% od normy i że jest do wymiany. Później tak się zlożyło że odwiedziłem drugiego mechanika w związku z tym niezapalaniem na zimnym i powiedział że przepływka jest ok i żebym nie zmieniał.Sprawdził też świece i też powiedział że ok.
Następnie rozebrał pół auta posprawdzał wszystko coś tam przelutował wziął 100zł a auto na nastepny dzień rano znowu nie chciało odpalić.
Proszę was o radę szczególnie martwi mnie ten brak mocy na zimnym silniku.
Natomiast na drugi problem mam czas do jesieni aż temp znowu zacznie spadac poniżej 0
Z góry dziękuje za wszystkie podpowiedzi mam nadzieje że pomożecie bo nikt nie umie mi pomóc
Golf IV 2000r 115ps TDI
Mam dwa problemy z moim VW TDI
1) Jak odpalę rano zimny silnik i zaczynam jazdę to czasami ale nie zawsze vw
niechce ciagnąć do przodu (tak jakby nie było turbo) . Jak wskazówka temperatury drgnie do góry to tak jakby turbo dzialało na pół gwizdka. W miarę rozgrzwania silnika wszystko powoli wraca do normy. Jak osiągnie 90stopni to rakieta do przodu.
Tylko raz zauważyłem że także jak było 90stopni to też trochę słabo ciągło. Zdarzyło się to tylko raz wczoraj już po pełnym zagrzaniu silnika. Co może byż przyczyną TURBo? Przepływka ?
2) W zimie poniżej 0 stopni jak przekręcam kluczyk nie zapala się kontrolka świec i niechce odpalać. Muszę kilkanaście do kilkadzisiąt razy przekręcać kluczykiem zanim kontrolka zaskoczy i dopiero wtedy odpali. Dzieje się tak tylko poniżej 0 stopni.
Co do pierwszego problemu komputer nie pokazał żadnego błędu.
Co do drugiego tak samo
Tylko kiedyś jak byłem u znajomego po podpięciu komputera powiedział że mam przepływomierz słabszy o 35% od normy i że jest do wymiany. Później tak się zlożyło że odwiedziłem drugiego mechanika w związku z tym niezapalaniem na zimnym i powiedział że przepływka jest ok i żebym nie zmieniał.Sprawdził też świece i też powiedział że ok.
Następnie rozebrał pół auta posprawdzał wszystko coś tam przelutował wziął 100zł a auto na nastepny dzień rano znowu nie chciało odpalić.
Proszę was o radę szczególnie martwi mnie ten brak mocy na zimnym silniku.
Natomiast na drugi problem mam czas do jesieni aż temp znowu zacznie spadac poniżej 0
Z góry dziękuje za wszystkie podpowiedzi mam nadzieje że pomożecie bo nikt nie umie mi pomóc
Golf IV 2000r 115ps TDI