Strona 1 z 1

Wirnik turbosprężarki chodzi z oporami

: pn maja 19, 2008 22:05
autor: Tommi029
Witam wszystkich.
To mój pierwszy post na tym forum.

Jest to najlepsze forum VW w polsce i wydaje mi sie że tylko tutaj otrzymam pomoc w problemie który nie daje mi spac.
Samochód Seat Toledo ASV.
135tys. przebiegu,, pełny serwis z seata.

Kupiłem go z uszkodzona uszczelka pod głowicą-przyczyny nie znam.
Od samego poczatku borykam sie z problemem doladowania. Auto było troche mulowate, z dolotu dochodziły dziwne dzwięki, parametry byly w normie, brak dymu.
Dziś po rozebraniu turbiny okazało się ze wirnik turbiny obraca się z oporami.
Kierownice zapieczone (myłem je przy wymianie uszczelki pod głowicą 1000 km temu).
Wszystko umyłem i wirnik zaczął chodzic normalnie (niewielki luz promieniowy, brak wyczuwalneggo luzu osiowego).
Przewód olejowy drożny, odpływ oleju z turbiny ok.
Wszystko złożyłem i w droge. Przez pierwsze kilka km było ok, teraz znów te same objawy(nienaturalne syczenie, zmniejszona dynamika, przy gwałtownym puszczeniu gazu dziwny dzwięk - w dolocie robi się podciśnienie.)

Co teraz, turbo do regeneracji?
Brak mi pomysłów, jutro wymienie olej na jakiś dobry syntetyk.

Z góry dziękuje i pozdrawiam.

: wt maja 20, 2008 14:11
autor: Sztomel
Tommi029 pisze:Dziś po rozebraniu turbiny okazało się ze wirnik turbiny obraca się z oporami.
Kierownice zapieczone (myłem je przy wymianie uszczelki pod głowicą 1000 km temu).
Wszystko umyłem i wirnik zaczął chodzic normalnie (niewielki luz promieniowy, brak wyczuwalneggo luzu osiowego).
Przewód olejowy drożny, odpływ oleju z turbiny ok.
Wszystko złożyłem i w droge
wyjmując i montując turbinę dziś oraz 1000 km wstecz, zalałeś ją olejem przed uruchomieniem silnika ? bo jeśli nie to zatrzesz turbinę ! potem będzie efekt, że wcale nie obrócisz wirnika.
Co do problemów z doładowaniem to musisz zrobić logi dynamiczne, wklej je potem na forum to znawcy tematu się wypowiedzą.

: wt maja 20, 2008 15:07
autor: cowboy
Tommi029 pisze:jutro wymienie olej na jakiś dobry syntetyk.
a na jakim oleju jest auto ?

kiepski olej powoduje osadzanie sie nagaru na kierownicach turbo..
Sztomel pisze:zalałeś ją olejem przed uruchomieniem silnika
nalezy tam wstrzyknąć olej żeby nie chodziła na sucho
Tommi029 pisze:Dziś po rozebraniu turbiny okazało się ze wirnik turbiny obraca się z oporami.
pozostaje raczej regenarcja, jak sie robi podcisnienie to znaczy że wirnik sie raczej wolno kręci albo sie nie kręci :(

: wt maja 20, 2008 17:44
autor: Tommi029
Nie wiem na jakim oleju auto było dotychczas. Było serwisowane w autoryzowanym serwisie. Ale cała rzecz dzieje się w anglii i tutaj naprawde wszyskiego można się spodziewac.

Dziś zalałem Mobil Diesel 0W/40 i po paru km jazdy wydaje się że jest poprawa.
Samochód kupiłem juz z takimi objawami jak pisałem wcześniej.

Turbo za każdym razem zalewam olejem.

Wczoraj po rozbiórce kierownice były zapieczone skoksowanym olejem, podejrzewam że dzieje się to też na panewkach wirnika.

Pojeźdze troche po wymianie oleju i zobacze jakie bedą wyniki.

Dziękuje za zainteresowanie.
Pozdrawiam

: czw maja 22, 2008 00:35
autor: grandi
JA bym go zalał 10w40

: czw maja 22, 2008 09:25
autor: souler
grandilodz pisze:JA bym go zalał 10w40
wyjdz

: czw maja 22, 2008 12:18
autor: grandi
nie luknołem na silnik sorki