Strona 1 z 2

Pomysł na cichszą pracę...TDI 1Z

: czw maja 15, 2008 23:48
autor: tommy-cichy
Panowie czytałem już dużo tematów na ten temat,ale może znajdzie sie jakis madry pomysł zeby poprawić fabryke.Mianowicie chodzi o to że w silniczkach 1Z powyżej 2500rpm silnik zaczyna głośniej pracować dużo ludzi sie juz wypowiadało,że tak jest a czemu w AFN tak nie jest mimo iż są to prawie te same silniki.Jadąć 1Z przy prędkości 140km/h słychać ze silnik zaczyna twrdo pracować a w AFNie tak nie jest.Może znajdą sie jakies pomysły żeby wyciszyć 1Z przy wyższych obrotach tak jak cichy jest AFN,oczywiście nie mam na myśli ustawienia początku wtrysku bo to jest logiczne że od tego zależy twrdośc pracy....

: pt maja 16, 2008 00:40
autor: szatanek
Kolego pierwszy raz słyszę zeby 1Z w MK3 był głosniejszy od AFN-a, to są identyczne konstrukcje :-k . jedyna róznica to przełozenie skrzyn biegów, 1Z ma je troszke dłuzsze,ale to i tak nie moze powodowac głośniejszej pracy a tylko inne obroty silnika przy tej samej prędkosci samochodu.

: pt maja 16, 2008 00:49
autor: To_mas
szatanek pisze:1Z ma je troszke dłuzsze,ale to i tak nie moze powodowac głośniejszej pracy a tylko inne obroty silnika przy tej samej prędkosci samochodu.
czyli jak ma dłuższą to i nawet mniejsze obroty z czego wynika ze powinno być ciszej niz w AFN jeśli faktycznie tak jest :P hehe

A co do tego to TDi głosno pracuje ?? trzeba było kupić sobie coś z Common Rail ;P albo na pompowtryskach ....
Kolego chyba porzesadzasz albo faktycznie masz źle ustawiony początek wtrysku :P

: pt maja 16, 2008 07:10
autor: Dario84
Koledzy mapa kata wtrysku 1Z i AFNa rozni sie miedzy soba, i to jest powodem cichszej pracy AFNa...

: pt maja 16, 2008 07:32
autor: piow11
szatanek, Przecież AFN i 1Z to nie identyczne silniki. Różnią się nie tylko przełożeniem jak napisałeś wyżej. Pompa jest inna, wtryski, turbo, skrzynia, koło zamachowe w AFN jest dwumasowe, ECU inny. Powiem Ci, że AFN jest cichży od 1Z.
Dario84, ma rację.

: pt maja 16, 2008 11:45
autor: tommy-cichy
A z tym przełożeniem do nie do końca bo porównywałem obroty silnika u mnie w mk3 1Z i u kumpla w mk3 AFN i są identyczne jego ma idealnie taka samą prędkośc przy danych obrotach jak i u mnie.Panowie piszecie o kilku elemaentach które się różnia w tych silnikach,a który tak najbardziej wpływa na to że AFN jest cichszy zdecydowanie???
Kolega Dario84 napisał:
"Koledzy mapa kata wtrysku 1Z i AFNa rozni sie miedzy soba, i to jest powodem cichszej pracy AFNa..."
i tu pytanko do niego czy jest jakaś możliwośc porawienia tych map żeby 1Z pracował ciszej???

: pt maja 16, 2008 12:59
autor: Dario84
Oczywiscie ze jest taka mozliwosc, tylko pytanie po co ?? Z doswiadczenia wiem ze fabryka VW nie dopracowala tego elementu w AFNach, chcieli wyciszyc samochod, a skonczylo sie to dymieniem (czyli nie spalaniem paliwa w calosci)...

Ja u siebie poprawilem mape kata wtr na podobna do 1Z, i u mumina to samo.

: pt maja 16, 2008 13:11
autor: tommy-cichy
Tak tylko ty masz passata a passaciki są lepiej wyciszone,zdecydowanie lepiej od mk3.A z tym dymieniem to fakt kolega ma mk3 TDI AFN z przebiegeim 220tys 100% pewne bo od rodzinki,silnik żyleta buta ma jak wściekły mój 1Z to muł w porównaniu do niego tylkom fakt że jak but w podłodze to dyma mu puści takiego że jak w traktorku.Ale dymienie mi by nie przeszkadzało,a podpowiesz jak należy poprawić te mapy i czy idą za tym jakieś konsekwencje i czy rzeczywiście bedzie chodził cicho jak AFN(miękko jak AFN).?

: pt maja 16, 2008 14:34
autor: Dario84
Z tym dymieniem, to nie chodzi o dymienie takie jak opisales... mniejsza z tym...

Jesli chcesz zeby tak miekko pracowal to musisz podjechac do jakiegos tunera ktory ogarnie sprawe, ale od razu mowie ze samochod bedzie dymil na niebiesko przy malej dawce paliwa (powolne przyspieszanie) ok 2500-3500obr, bo kat wtrysku w mapach AFN jest za maly do poprawnego spalenia paliwa.

: pt maja 16, 2008 16:15
autor: tommy-cichy
A to czemu AFN nie kopci na niebiesko,a nie szło by go tak zaprogramować żeby ciszej chodził a żeby sprawował sie tak jak AFN?I ile wogóle kosztowało by takie przeprogramowanie.Chyba że zdradzisz rąbka tajemnicy co jest potrzebne do takiego przeprogramowania,bo ja jestem elektronikiem i może sobie z tym poradze a jak nie to nawet dla własnej ciekawości.Jakiś specjalny kabel czy też wyjmuje sie układ scalony i programuje go programatorem...?

: pt maja 16, 2008 21:59
autor: Dario84
tommy-cichy pisze:A to czemu AFN nie kopci na niebiesko
kopca AFNy w ktorych mapy sa zle zrobione

: sob maja 17, 2008 01:05
autor: ringel
tommy-cichy pisze:1Z powyżej 2500rpm silnik zaczyna głośniej pracować dużo ludzi sie juz wypowiadało
chyba juz wydymane silniki ze sporym przebiegiem, sam mam 1z i nie powiedzilbym zeby bylo glosno w srodku, dla porownania jezdze toledo 2003r tdi

: sob maja 17, 2008 07:48
autor: kielu
Może to i głupi pomysł, a może i nie, w każdym razie u mnie pomogło - wymieniłem kółko alternatora na takie jakie było w afn-ach ( nie wiem czy we wszystkich) znaczy się kółko ze sprzęgiełkiem jednokierunkowym muszę przyznać że zrobiło się nieco ciszej.

: sob maja 17, 2008 08:06
autor: Bananicho
Witam. Ja sie dołącze do rozmowy. Mam pytanie odnoście tego, jesli AFN-a bardziej ulepszyli od 1Z pod względem głośności pracy, ale czy to idzie współmiernie do niezawodności pracy, tzn czy AFN są w takim razie żywotniejsze i bardziej bezawaryjne od 1Z.
Bo jeśli chodzi o zwykłego diesla a uturbionego, to zwykłe D jest żywotniejsze i bardziej bezawaryjne.