Strona 1 z 2

Silnik nie odpala

: czw maja 15, 2008 17:35
autor: pirates
Na początku witam wszystkich serdecznie.

Mam golfa III 1.9 TDI 110. Nagle podczas jazdy "zdechł" i już nie chciał odpalić. Na początku jeszcze łapał jakies obroty a teraz juz wogule obrotomierz nawet nie drgnie. Od samego początku nie palił najlepiej, nawet jak był ciepły. I tutaj moje pytanie ... czego to może być wina?

pozdro 4 all

: czw maja 15, 2008 18:22
autor: twardy
pirates pisze:czego to może być wina?
Za mało danych żeby coś konkretnie napisać , przyczyn może byc bardzo duzo np uszkodzenie mechaniczne , ścięty klin , przestawiony rozrząd , zapchany filtr paliwa ... uszkodzenia elektryki , imobilaizer a nawet zapchany katalizator .
napisz coś wiecej to może cos sie wymyśli.

: czw maja 15, 2008 18:33
autor: pirates
No jedyne co mogę dopowiedzieć to że z paleniem bywało różnie raz zapalał od razu czasami po chwili. Przed samą tą awarią był problem z odpaleniem (poszedł chyba przy jakiejs 10 probie ale cały czas łapał obroty). Podczas jazdy brakło mocy z zgasł i już nie odpalił, obrotomierz nawet nie drgnie. Akumulator jest ok, z tego co widze to dopły roopy do silnika tez jest ok. Jest mozliwe ze swiece trzeba wymienic ?

No i jeszcze jedno silnik się odzywa ale nic nie łapie.

: czw maja 15, 2008 19:13
autor: ringel
niechce Cie za bardzo straszyc ale to moze byc jedna z najgorszych wersji - scięty klin na wale. MOj kuzyn ma pasata b4 silnik afn z fajnym wyposazeniem no i silnik od poczatku raz dobrze zapalal od pierwszego strzalu a raz zle, dlugo krecil zanim odpalil az mu w koncu sie zatrzymal calkowice. Diagnoza- sciety klin na wale. Wszystko zalezalo jak sie ustawilo kolo w pompie( kąt wtrysku), jak zatrzymywal auto. Bo luz na zebatce walu pare milimetrow wystarczalo zeby rozlegulowany kat wtrysku na pompie nie pozwalal odpalic silnika.

: czw maja 15, 2008 20:11
autor: damcio151
pirates pisze:z tego co widze to dopły roopy do silnika tez jest ok
do silnika czy do pompy :?: sprawdzałeś czy pompa podaje paliwo :?:

: czw maja 15, 2008 20:21
autor: AndrzejP4
Czyżby to przekaźnik 109?

W tdi(tu pewnie AFN) klin raczej nie powinien ulec ścięciu.

: czw maja 15, 2008 20:27
autor: grinio
Sprawdz czy po włączeniu zapłony zapala się kontrolka świec żarowych. Jak nie to wina jest w przekaźniku 109. Ja na to stawiam :)
Pozdrawiam

: czw maja 15, 2008 20:41
autor: twardy
Wez sprawdz ta kontrolke od grzania swiec , mozesz tez poluzowac nakretke na rurce ktora idzie do wtryskiwacza i ktos zakreci rozrusznikiem to powinno ciec tam paliwo . Jak krecisz to kopci z rury , .

: czw maja 15, 2008 21:22
autor: pirates
z doplywem paliwa nie ma problemu

co do kontrolki swiec to po wlaczeniu zaplanu gasnie natychmiast (po 1 sekundzie) i tu chyba tkiw przyczyna


dziekuje wszystkim za dotychczaswe odpowiedzi

: pt maja 16, 2008 00:42
autor: szatanek
kontrolka świec ma tak gasnąć jak silnik jest ciepły lub na dworze jest powyzej +7.

: pt maja 16, 2008 08:37
autor: grinio
szatanek pisze:kontrolka świec ma tak gasnąć jak silnik jest ciepły lub na dworze jest powyzej +7.
dokładni tak jak piszesz. A czy nie słychać ze skrzynki bezpieczników przy załanczanym zapłonie terkotania przekaźnika? Ja wyjąbym i sprawdził ten przekaźnik 109, nie dużo roboty a będzie pewność. Wypnij go otwórz i popraw luty.
Pozdrawiam
aha spróbuj podac niezależne napięcie od plusa aku do zaworu stop na pompie i wtedy pokrecić. Czasem zdaża się że zawór się zatnie.

: pt maja 16, 2008 09:12
autor: damcio151
grinio pisze:aha spróbuj podac niezależne napięcie od plusa aku do zaworu stop na pompie i wtedy pokrecić. Czasem zdaża się że zawór się zatnie.
tyle że paliwo dochodzi czyli zawór ok ...
ja sprawdziłbym jeszcze rozrząd i podpiął się pod vag w celu sprawdzenia chociażby kąta wtrysku

: pt maja 16, 2008 10:37
autor: Pyton50
19 klucz nasadowy,kołami na max w prawo i próba odkręcenia śruby wału korbowego,jak leciutko pójdzie to co tu więcej szukać! :bajer:

: pt maja 16, 2008 12:29
autor: AndrzejP4
damcio151 pisze:
grinio pisze:aha spróbuj podac niezależne napięcie od plusa aku do zaworu stop na pompie i wtedy pokrecić. Czasem zdaża się że zawór się zatnie.
tyle że paliwo dochodzi czyli zawór ok ...
ja sprawdziłbym jeszcze rozrząd i podpiął się pod vag w celu sprawdzenia chociażby kąta wtrysku
ale do czego dochodzi paliwo? To że jest ropa w rurkach przy pompie nie znaczy, że silnik cokolwiek dostaje.

Czy podczas kręcenia rozrusznikiem wydostaje się z rury jakiś dymek?

najlepiej byłoby poluzować doprowadzenie do jednego wtrysku i zobaczyć, czy pompa w ogóle tłoczy paliwo. Jak będzie sucho, to wiadomo, gdzie szukać przyczyny.