Strona 1 z 2

AAZ głośniej chodzi

: śr maja 14, 2008 15:18
autor: untaztood
Od jakiegoś miesiąca, może dwóch mój AAZ zaczął głośniej chodzić. Szczególnie daje się to usłyszeć na wolnych obrotach. Jest takie typowo dieselowskie tykanie co pełny cykl pracy, jednak stał się on głośniejszy.
Stan oleju OK. Na zimnym jest ciut głośniej, ale różnica między ciepłym a ziminym jest minimalna.
Jak się doda gazu, lub już jedzie to ogólna głośność pracy silnika jak na diesla jest zadowalająca. Co to może być?

Od dłuższego czasu leję SHELL V-POWER Diesel. Może za bardzo mi wtryski przeczyściło? :)

: śr maja 14, 2008 18:02
autor: t0mal
1) Zuzyty olej
2) Kat wtrysku
3) Wtryski do sprawdzenia

Re: AAZ głośniej chodzi

: śr maja 14, 2008 22:28
autor: RobertP
untaztood pisze:Co to może być?
Na pierwszy "rzut oka" stawiam na szklanki ... #-o :-k , ale nie na 100% ...

: czw maja 15, 2008 00:27
autor: untaztood
Olej ma jakieś 4000 km i jest to pół syntetyk Shell'a. Więc chyba raczej to nie to...

A powiedzcie mi, jak zlokalizować konkretnie "usterkę"? Wymieniać szklanki, zawory, popychacze?

: czw maja 15, 2008 09:46
autor: t0mal
Musisz osluchac dokladnie slinik, jesl slychac dzwonienie dochodzace z pod pokrywy zaworów to znaczy ze szklanki, lub walek rozrzadu sa do wymiany, ale jakos niechce mi sie wierzyc ze to rozrzad, musialbys miec spory przebieg

: czw maja 15, 2008 10:35
autor: untaztood
t0mal pisze:Musisz osluchac dokladnie slinik, jesl slychac dzwonienie dochodzace z pod pokrywy zaworów to znaczy ze szklanki, lub walek rozrzadu sa do wymiany, ale jakos niechce mi sie wierzyc ze to rozrzad, musialbys miec spory przebieg
Przebieg po remoncie (czyli nowym pasku rozrządzu) to jakieś 50tyś km...

: pn maja 26, 2008 23:39
autor: marekboha
witam a moim zdaniem winien jest syntetyk po prostu wyplukal silnik,ja bym wymienil olej na mineralny.

: wt maja 27, 2008 10:56
autor: Przewodnik
marekboha pisze:witam a moim zdaniem winien jest syntetyk po prostu wyplukal silnik,ja bym wymienil olej na mineralny.


kolego po pierwsze to nie syntetyk tylko półsyntetyk po drugie płukac to mozna tkaniny olej nie płucze silnika, a po trzecie to zmiana oleju nic nie da tymbardziej na mineralny. kolega jeżdzacna półsyntetyku wie co robi :bajer:

marekboha
a Tobie polecam lekture o olejach na forum jest tego sporo :grin:

: wt maja 27, 2008 11:41
autor: oldstaszek
To co napisał tOmal tj.
1.wtryskiwacze - ciśnienie
2.Początek wtrysku
3.Pompa wtryskowa
Sprawa zamyka się na układzie paliwowym.
Jak zużycie paliwa... :pub:

: wt maja 27, 2008 14:04
autor: EasyRider
A ja zastanowiłbym się nad paliwem. Zatankuj jakiegoś innego paliwka i sprawdź jak Ci chodzi.

: wt maja 27, 2008 14:09
autor: souler
untaztood pisze:Przebieg po remoncie (czyli nowym pasku rozrządzu) to jakieś 50tyś km...
no misiek ty masz wymiane wlasciwie. jeszcze max 5kkm i zmiana. sprawdzales stan paska i napiecie?

: wt maja 27, 2008 23:16
autor: marekboha
Przewodnik pisze:
marekboha pisze:witam a moim zdaniem winien jest syntetyk po prostu wyplukal silnik,ja bym wymienil olej na mineralny.


kolego po pierwsze to nie syntetyk tylko półsyntetyk po drugie płukac to mozna tkaniny olej nie płucze silnika, a po trzecie to zmiana oleju nic nie da tymbardziej na mineralny. kolega jeżdzacna półsyntetyku wie co robi :bajer:

marekboha
a Tobie polecam lekture o olejach na forum jest tego sporo :grin:
witam no widze ze kolega jest mistrzem w dziedzinie oleji i wszystko co plucze kojarzy mu sie z tkaninami, kolego bez urazy to jest tylko moje zdanie na ten temat nie napisalem zmien olej na mineral i powiem ci ze jezdzilem na (pol syntetyku) jak to ujeles dokladnie ale przyszedl okres ze postanowilem przejsc na mineral dobrej jakoscii moge tylko powiedziec ze polepszylo sie i to sporo w pracy silnika(pracuje duzo ciszej) zrobilem juz100 tys na mineralua wszystko pracuje ok zero wyciekow,pocenia sie itd jedyne co robilem to pompe wymienilem ale to inny temat ,ale co olei .....producentów samochodów: VW, Audi, BMW, Mercedes-Benz. Shell Helix Extra zawiera pakiet specjalnych dodatków czyszczących, które aktywnie usuwają osady z silnika. wiekszosc ma dodatki czyszczace i tyle.i nie odsylaj mnie do forum na temat oleji nie zawsze to co pisza idzie z praktyka poruszam sie juz 19 lat vw i nigdy nie mialem wiekszych problemow z silnikami

: śr maja 28, 2008 16:30
autor: Przewodnik
wszystko fajnie rozumiem to Twoje zdanie moje to że nic to nie da. no i CIekawi mnie co mają aktywne zwiazki czyszczące do głosniej pracy silnika :-k