Strona 1 z 3

AFN - Za duże spalanie ropy! 10l/100km ?!

: wt maja 13, 2008 23:58
autor: Rafit
Witam. Może doradzicie mi co może być nie tak z silniczkiem. Na chwile obecną wymieniłem filtr paliwa i filtr powietrza. Przymierzam się teraz do wymiany oleju i rozrządu.
Tylko, że niepokoi mnie spalanie po zatankowaniu pełnego baku po przejechaniu 220km mam już tylko pół zbiornika, a wcześniej na pełnym baku zrobiłem koło 550km?!

Coś tu jest nie tak !

Co to może być? Coś trzeba przeczyścić? Coś sprawdzić?

Trochę już czytałem i planuje na dniach zabrać się za zaworek i przepływomierz i sprawdzić jak się ma ich kondycja.

Jeśli macie jakieś sugestie to piszcie.

Dodam, że podpinałem auto pod VAG i silnik nie pokazał żadnych błędów. (Jak będę miał dostęp do kompa znowu to zrobię logi przepływki itd)

: śr maja 14, 2008 08:46
autor: damcio151
Rafit pisze:Jak będę miał dostęp do kompa
to daj screen z grupy 001 na rozgrzanym silniku i 007 na zimnym
wycieków nigdzie nie masz :?:

: śr maja 14, 2008 19:22
autor: Rafit
wycieków nigdzie nie masz :?:
Tylko olej z wału minimalnie, ale zrobię to przy wymianie oleju.

: śr maja 14, 2008 21:20
autor: jasiek21
Rafit pisze:Tylko olej z wału minimalnie
:bigok:
ale problem jest ze zużyciem ropy a nie oleju, poszukaj jakichś wycieków ropy, wrzuć też logi grupy 007 na ciepłym silniku.

: śr maja 14, 2008 21:22
autor: Rafit
jasiek21 pisze: ale problem jest ze zużyciem ropy a nie oleju, poszukaj jakichś wycieków ropy, wrzuć też logi grupy 007 na ciepłym silniku.
No napisałem, że tylko to mi cieknie nic więcej :grin:

Autko odbiorę jutro więc podłączę się pod kompa i zobaczymy co tam się pojawi ciekawego.

: śr maja 14, 2008 21:56
autor: bizak
Rafit pisze:Tylko, że niepokoi mnie spalanie po zatankowaniu pełnego baku po przejechaniu 220km mam już tylko pół zbiornika, a wcześniej na pełnym baku zrobiłem koło 550km?!
a kolego napisz dokladnie czy po przejechaniu tych 220km masz na wskazniku polowe paliwa, czy po przejechaniu tych 220km zatankowales ponownie do pelna i weszly 22 litry do zbiornika

: śr maja 14, 2008 22:03
autor: Rafit
Wcześniej na pełnym baku przejechałem niecałe 600km, a teraz 220km przejechałem i poszło już pół baku ... (pamiętam, że wcześniej na 1Z przejeżdżałem spokojnie ponad 400km zanim wskazówka przekroczyła połówkę, a na baku robiłem ponad 800km)

: śr maja 14, 2008 22:06
autor: bizak
Rafit pisze:a teraz 220km przejechałem i poszło już pół baku ...
czyli nie tankowales tylko sugerujesz sie wskaznikiem, ktory to ma sklonnosci do przeklamywania, zatankuj do pelna i wyjdzie na jaw

: śr maja 14, 2008 22:08
autor: jasiek21
kolego masz TDI i sądzisz że przebieg 600 km na baku jest normalny?
Jak by mój wymagał tankowania po 900km to bym zaczął myśleć co jest nie tak.

: śr maja 14, 2008 22:11
autor: bizak
jasiek21 pisze:kolego masz TDI i sądzisz że przebieg 600 km na baku jest normalny?
to do mnie?? jesli tak to w ktorym miejscu to napisalem??

: śr maja 14, 2008 22:18
autor: jasiek21
niestety tak, dwa razy wyżej Rafit, napisał, że zrobił 550 i 600 km na baku, i że teraz widzi, że po 220 km połowy baku nie ma, więc jak dla mnie sposób liczenia jest prawidłowy.
Pozatym myślę, że Rafit po napisaniu 850 postów już wie jak spalanie obliczyć :grin:
Dodam, że mi zawsze po 150km dopiero zaczyna wskazówka opadać z fulla.
Trzeba szukać wycieków, przyjrzeć się temperaturkom przekazywanym z czujnika do ECu, może coś świruje termostat.

: śr maja 14, 2008 22:25
autor: bizak
jasiek21 pisze:niestety tak, dwa razy wyżej Rafit, napisał, że zrobił 550 i 600 km na baku, i że teraz widzi, że po 220 km połowy baku nie ma, więc jak dla mnie sposób liczenia jest prawidłowy.
si si tylko 550 czy 600 na pol nie daje 220, ale mniejsze z tym...
jasiek21 pisze:Pozatym myślę, że Rafit po napisaniu 850 postów już wie jak spalanie obliczyć
a ja mysle ze czlowiek cale zycie sie czegos nowego uczy i czasem na najprostrze rzeczy wpada sie na samym koncu,

ja poprostu zasugerowalem aby nie ufac wskaznikowi tylko zatankowac do pelna i jesli wyjdzie 10/100 to szukac dalej
jasiek21 pisze:Trzeba szukać wycieków, przyjrzeć się temperaturkom przekazywanym z czujnika do ECu, może coś świruje termostat.
jak najbardziej, dla ciekowosci kiedys skruszal mi wezyk przelewowy ten pomiedzy wtryskami i stracilem tak przeszlo 1/4 zbiornika zanim sie skapnalem ze cos jest nie tak (zasmierdzialo mi ropa w kabinie i juz wiedzialem co jest) :)
:pub:

: śr maja 14, 2008 22:37
autor: jasiek21
bizak pisze:si si tylko 550 czy 600 na pol nie daje 220, ale mniejsze z tym...
znaczysie apetyt AFNka rośnie,
bizak pisze:ja poprostu zasugerowalem aby nie ufac wskaznikowi tylko zatankowac do pelna i jesli wyjdzie 10/100 to szukac dalej
jeśli założymy, że do baku wchodzi 60 litrów po odpowietrzeniu to już na dwóch bakach wyszło spalanie prawie 10 litrów,
odkręcaj Rafit osłonę silnika i obserwuj, wiem, że ta poduszka na dole to potrafi dość dużo wypić zanim zacznie z niej ciec.

: śr maja 14, 2008 23:17
autor: Rafit
Osłony nie mam założonej, a silniczek jest suchutki i nie zostawia mi nic na ziemi poza kilkoma kropeczkami oleju z wału więc wyciek raczej odpada. Dorwę komputer i zaczniemy potem myśleć co nie tak jest.

Termostat nie puszcza - wskaźnik pokazuje mi 90* z tym, że dość długo muszę czekać, aż te 90* się pojawi.

MFA pokazuje koło 4,5L no ale tak to na pewno bym nie robił na baku 600km tylko z 1000km

Filtr paliwa wymieniony.

Może coś z przepływka?