Zapala sie kontrolka ESP i samochód chodzi jak traktor

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mlekon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: czw cze 28, 2007 11:58
Lokalizacja: ...:::FSL:::...
Kontakt:

Zapala sie kontrolka ESP i samochód chodzi jak traktor

Post autor: mlekon » wt maja 13, 2008 08:25

witam wszytkich serdecznie!
mam problem ze swoim passatem ;(...a mianowicie: po przejechaniu kilku kilometrów zapala sie kontrolka ESP i samochod zaczyna jechac jak traktor. do 2000 obrotów szarpie i telepie calym autem...powyzej jest juz troszke lepiej ale to nie to co kiedys...PROSZE POMÓZCIE. dodam ze autko nie kopci. jutro jestem umówiony na wymiane filtra paliwa bo dawno nie byl zmieniany...prosze o jakies sugestie...z gory dziekuje



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt maja 13, 2008 10:59

Najpierw jedz na VAGa. Tam zobaczysz kilka bledow na silniku zapewne. Bez diagnostyki komputerowej wiele z tym nie zrobisz. Takie wrozenie z fusow :)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt maja 13, 2008 11:32

czy poza kontrolką ESP zapala się jeszcze kontrolka Check Engine ?
to, że auto szarpie i telepie może wskazywać na brak sygnału od któregoś z pompowtryskiwaczy, jeśli tak się dzieje to sprawdź i przeczyść wtyczki idące do pompowtrysków.
Ostatnio zmieniony wt maja 13, 2008 11:39 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
mlekon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: czw cze 28, 2007 11:58
Lokalizacja: ...:::FSL:::...
Kontakt:

Post autor: mlekon » wt maja 13, 2008 12:02

Sztomel pisze:czy poza kontrolką ESP zapala się jeszcze kontrolka Check Engine ?
to, że auto szarpie i telepie może wskazywać na brak sygnału od któregoś z pompowtryskiwaczy, jeśli tak się dzieje to sprawdź i przeczyść wtyczki idące do pompowtrysków.
jedynie zapala sie kontrolka ESP nic poza tym no i oczywiscie szarpie i telepie autem jak przejade kilka km. czy mogłbys mnie poprowadzic lub napisac wskazówki jak przeczyscic i znalezc te wtyczki do pompek?? jestem laikiem stad ta prosba. z gory dziekuje :kwiat:



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt maja 13, 2008 12:11

mlekon dziwią mnie te objawy szarpania silnikiem po zapaleniu się kontrolki ESP bo nie słyszałem aby usterka układu ESP miała taki wpływ na pracę silnika, dlatego też liczyłem że ma to związek z pompowtryskiwaczami (przy braku sygnału z któregoś pompowtrysku zapala się poza kontrolką Check Engine właśnie też kontrolka ESP),
skoro w Twoim przypadku jest inaczej to nie zawracaj sobie na razie głowy tymi pompowtryskami lecz zdiagnozuj najpierw auto Vagiem, zobacz jakie błędy pokaże ECU i podaj je na forum.


Obrazek

Awatar użytkownika
mlekon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: czw cze 28, 2007 11:58
Lokalizacja: ...:::FSL:::...
Kontakt:

Post autor: mlekon » wt maja 13, 2008 17:50

jestem umówiony do serwisu gdzie podłacza kompa i sprawdza pompki....jak bede cos wiedział to napisze....dzieki za wszystki informacje...pozdrawiam



Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: korfanty » wt maja 13, 2008 22:22

Zaraz po kupnie mojego golfa miałem podobny przypadek, zapalała się kontrolka ESP po podłączeniu pod kompa i sprawdzeniu w module hamulców i abs wyświetlał się błąd/komunikat aby sprawdzić moduł silnika, a w module silnika wywalało błąd kąta wtrysku. Po ustawieniu poprawnego kąta wtrysku i skasowaniu błędów kontrolka ESP zgasła. Trochę to jest dziwne że przy problemach z wtryskiem nie zaświeca się kontrolka silnika tylko esp. W tym przypadku dziwne jest to "telepotanie" silnika, wygląda jak by się coś ostro przestawiało oby nie małe koło na wale bo z tym to strach jechać i może bajzlu w silniku narobić.



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » wt maja 13, 2008 23:09

Pompki ....Ktoras umiera albo elektryka siedzi
Ostatnio zmieniony wt maja 13, 2008 23:11 przez rob555, łącznie zmieniany 1 raz.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
mlekon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: czw cze 28, 2007 11:58
Lokalizacja: ...:::FSL:::...
Kontakt:

Post autor: mlekon » śr maja 21, 2008 10:49

a wiec....rozebralem pokrywe zaworów...przeczyscilem (przedmuchalem) wtyczki do pompowtrysków ...dogielem blaszki zeby ciasniej weszy i wszystko wrocilo do normalnosci... po komputerze wyszla usterka elektryczna pompy cylindra nr 2... bład wykasowany i jak na razie ok :)....dziekuje za podpowiedz i pozdrawiam :bigok:

[ Dodano: 29 Paź 2008 22:42 ]
witajcie ponownie ;(
niestety u mnie sytuacja sie powtorzyla ale.....
objawy sa jakby jeden wtrysk nie działał ale na zimnym silniku....jak rozgrzeje auto do temperatury roboczej, zgasze auto i ponownie odpale wszystko wraca do normalnosci...silnik równo pracuje, cudnie przyspiesza i ogólnie jest wszystko ok
prosze o pomoc.....moze to jakis z czujników temperatury...dodam ze klania sie mi juz wymiana oleju
z gory dziekuje



Awatar użytkownika
hutnik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: pn sty 11, 2010 22:13
Lokalizacja: Kraków

Re: Zapala sie kontrolka ESP i samochód chodzi jak traktor

Post autor: hutnik » śr lis 21, 2018 01:13

Pojawił mi się podobny problem w moim. 1.9 TDI pd AXR , objawy to kontrolka ESP oraz szarpanie i drganie na biegu jałowym spalanie na jalowym1.4-1.5 l/h gdy silnik zimny błąd ESP nie wyskakuje.
Blady jakie pokazuje vag: błąd 1876 Valve for pumpy Jet cylinder 3 n242 oraz 16687 shareware version
Gr 13: cylinder 1 -233 mg/R, cylinder 2 -0.07 cylinder 3 2.99 i cylinder 4 -0.94
Gr 18: wszystkie gary 14.0
Gr 23: 5.0, 1.0, 5.0, 0.0
Temperatura silnika 52 st.
Proszę o radę i czy szukać nowych pompek czy może podobać blaszki w kostkach pompowtryskow?


Jeżdżę też VW Sharan 1.9TDI PD 130KM ASZ rocznik 2005

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 162 gości