Strona 1 z 1

dodatkowa pompa obiegu cieczy chłodzącej w SB

: pn maja 12, 2008 22:38
autor: szybkistrazak
witam mam problem z elektryczną pompą cieczy chłodzącej a dokładniej to kiedy powinna pracować przy jakiej temp bo doszedłem do tego że czujnik na turbo ją powinien załączać wiem bo po zmostkowaniu pompa hula. a poruszam ten temat ponieważ takowa pompka mi ostatnio nawaliła tzn pękła plastikowa obudowa i ciekł płyn po jej wymianie grzeje mi sie bardziej bryka wskaźnik wychyla się za drugą kreskę co do tej pory do niej tylko sie zbliżała, no i płyn ma zajawki uzupełniłem pod maxa pojechałem do roboty 20 km i po zgaszeniu silnika nastąpił obfity wylew spod maski a dokładnie ze zbiorniczka za to po ostygnięciu brakowało. odpaliłem go zaczekałem aż sie zagrzeje i tu objaw temp rośnie płynu przybywa wentylator sie włącza płyn opada i tak dalej, wcześniej tego nie widziałem a mam go ponad pół roku. czy może mi ktoś pomóc chociaż przy jakiej temp powinna chodzić ta pompka i czy dostane gdzieś ten czujnik co tkwi w turbo od tej pompki załączania dzięki pozdrawiam kręcone klekoty i przesadzone kopciuchy. :panna:

[ Dodano: 12 Maj 2008 23:16 ]
napisał by ktoś coś Obrazek
to ta pompa jest seryjna w tym modelu a nie jak goście ze sklepu z częściami do wszystkich aut i wszystko mają i o wszystkim wiedzą a nie mieli pojęcia co taka pompka robi w takim wynalazku jak mój klekot po okazaniu pompki stwierdzili że owszem ale od t4 za 500pln czy naprawdę mój silnik jest kombinowany jest tam kto

: wt maja 13, 2008 08:50
autor: Lukas-182
szybkistrazak, z tego ci mi wiadomo, to w 1.6TD SB były turbinki z chłodzeniem wodny, ale tam chyba tylko były węże doprowadzone do turbo bez pompki elektrycznej. U ciebie pewnie została dodatkowo zamontowana przez kogoś. Jeśli chodzi jeszcze prze jakiś czas po wyłączeniu silnika to fajna sprawa, bo turbo się szybciej schładza :) Takie rozwiązanie stosują w najnowszych autkach :chytry: i pewnie dlatego nowa jest taka droga...

: wt maja 13, 2008 11:31
autor: pawliszyn
Tej pompki nikt sam sobie nie zamontowal ja u siebie tez taka mam.Nie mam pojecia przy jakiej tep sie odpala ale czasem po zgaszeniu silnika slychac jak przez chwile sobie bzyczy.

: wt maja 13, 2008 14:30
autor: Lukas-182
pawliszyn pisze:po zgaszeniu silnika slychac jak przez chwile sobie bzyczy.
To prawidłowo, wspomaga wychłodzenie turbosprężarki, mniej trzeba odczekać przed zgaszeniem silnika aby turbo się wychłodziło :)

: wt maja 13, 2008 19:01
autor: szybkistrazak
sory że tak długo ale niewiele mam czasu żeby posiedzie przy necie wracajac do tematu to moja nie chodzi bo czujnik na turbo nie chodzi nawet podgrzany opalarką. w sklepie takiego nie mają więc będzie przeróbka a wogule to ile wam trzyma temp na wskaźniku ,która kreska dzięki za odpowiedź

: wt maja 13, 2008 19:11
autor: pawliszyn
Z temp to norma czyli krecha na srodku i ok 90 stopni czyli tak jak ma byc no czasem troche skoczy ale to juz jak cisne po miescie do oporu ale w trasie na srodeczku.Zobacz na krotko zewrzyj przewody.

: śr maja 14, 2008 09:25
autor: BENITO
Ta pompka odpala się tylko jak czujnik wskaże jakieś 110 stopni i jest zamontowana seryjnie do Garetta T2, nie słuchaj tego, że ci ją ktoś zamontował tak sobie.