Strona 1 z 1

Puszcza olej gdzieś

: sob maja 10, 2008 19:19
autor: grandi
Witam mam mały problem co jakiś czas cieknie mi przy turbinie tam gdzie jest ten wąż gumowy z obu stron

Obrazek

Ostatniow środku była tam mała ilość oleju teraz przy czyszczeniu pojawiłą się większa , było więcej zdecydowanie , czy poprostu jak zle trzyma obejma to pluje lejem?
przy róże od filtra oleju wsadziłem palucha i też była minimalna ilość oleju-przjechałęm paluchem i miałęm troche mokrego palucha od oleju , na filtrze widać było bardzo minimalny nalot oleisty prawie nie dostrzegalny , olej miałęm wymieniany 10 tys temu , zawsze jak zalewam leje pośrodku teraz na ganecie było trochę pod minimum.
Teraz moje pytanie co się może dziać z moim silnikiem , chodzi ładnie równo nie kopci nic a nic , jak dam mu do poru to pujdzie czarna chmura ale to wtryski leją.

Czy pierścienie na Turbinie już przepuszczają ?
czekam na wasze opinnie za pomoc oczywiście punkty.

: sob maja 10, 2008 19:39
autor: gOOzOl
ta strzaleczka zaznaczyles dolot, tak? nic to dobrego ogolnie, turbo juz moze mocno pluc. i zastanawia mnie gdzie ty te paluchy pchales:) chodzilo o rure od filtra powietrza czy na serio oleju? :P zobacz odme jak wyglada

: sob maja 10, 2008 20:17
autor: grandi
Odpiołem filtr powietrza i wsadziłem palucha w rurę


Spaliny z wydechu są nie widoczne bezbarwne

: sob maja 10, 2008 23:05
autor: twardy
Zrozumiałemże masz olej w dolocie to chyba wina odmy :bajer:
grandilodz pisze:Czy pierścienie na Turbinie już przepuszczają ?
pieścienie zawsze troche przepuszczaja ale jęsli nie musisz dolewać więcej niż 1 litr od wymiany do wymiany to nie ma sie czy przejmować tylko lać ON lub OR i jeżdzić :grin:
grandilodz pisze:olej miałęm wymieniany 10 tys temu
najwyższa pora na wymiane
grandilodz pisze:jak dam mu do poru to pujdzie czarna chmura
w czasie postoju i przy przyśpieszeniu to normalne że puści bąka.

: ndz maja 11, 2008 00:14
autor: grandi
twardy pisze: w czasie postoju i przy przyśpieszeniu to normalne że puści bąka.
:goof:

Czy szczelność tej gumy ma wpływ na plucie troche bierze ale golf robi te z długie trasy po 260 km w jedną stronę a jezdze nim 100 czasem 130 .

Czyli na razie monitorować olej

Odma to jest ta rurka nad strzałką co idzie z pokrywy?

: ndz maja 11, 2008 11:11
autor: gOOzOl
rozbierz to okragle pod strzalka i zobacz czy tam wszystko gra. przeczysc. tlusto od oleju moze byc w dolocie ale nie kapac.

: ndz maja 11, 2008 17:08
autor: grandi
Ostatnim razem odpinałęm odme i było oki

: ndz maja 11, 2008 19:15
autor: tberent
grandilodz, jest luz. jak wilgotno to tak mam byc bo sie skrzynia odpowietrza a jak wylewasz olej z filtra to kaplica

: wt maja 13, 2008 08:56
autor: Lukas-182
Sprawdź dobrze odmę i węże które od niej wychodzą, ja kiedyś z ciekawości zajrzałem i omal się nie przewróciłem jak to zobaczyłem, cała odma i ten wąż co wychodzi z odmy do filtru powietrza była całkowicie zawalona szlamem, kupę olejo-podobnej mazi.

: wt maja 13, 2008 11:17
autor: grandi
Było trochę jak paluchem przejechałem ale sam filtr był suchy , a może być tak że samo turbo przepuszcza? Auto normalnie odpala bez przyspieszacza . Bo ja osobiście myśle że to ferelne turbo już się kończy i tak przepuszcza ten olej. Może tak być

: wt maja 13, 2008 14:34
autor: Lukas-182
Sprawdź luzy na wirniku turbosprężarki, jak czuć ewidentnie luz wirnika na boki to jest źle, a jak już luz osiowy to turbo do regeneracji.

Możesz też zrobić inaczej, czyścisz cały dolot z oleju, zimna stronę turba także, zakładasz i jedziesz się przejechać butując lekko autko, tak aby turbo konkretnie dmuchało, wracasz, zdejmujesz znów dolot i patrzysz cz znów jest zawalone olejem, jak jest go dużo to puszczają uszczelniacze na wirniku turbosprężarki... Ale najpierw sprawdź luzy na wirniku...

: wt maja 13, 2008 15:01
autor: grandi
Lukas a jak sprawdzić wirnik?

: wt maja 13, 2008 15:26
autor: Sztomel
grandilodz pisze:Lukas a jak sprawdzić wirnik?
stan wirnika strony gorącej i zimnej zobaczysz po zdemontowaniu turbinki a luzy sprawdzisz chwytając za oś i ruszając nią na boki sprawdzisz luz poprzeczny a ciągnąc do siebie i pchając z powrotem sprawdzisz luz wzdłużny, nadmierne luzy świadczą o wyrobieniu elementów turbiny.

: wt maja 13, 2008 16:27
autor: Lukas-182
Sztomel pisze:stan wirnika strony gorącej i zimnej zobaczysz po zdemontowaniu turbinki a luzy sprawdzisz chwytając za oś i ruszając nią na boki sprawdzisz luz poprzeczny a ciągnąc do siebie i pchając z powrotem sprawdzisz luz wzdłużny, nadmierne luzy świadczą o wyrobieniu elementów turbiny.
Dokładnie tak jak napisał kolega :)

Leciutki luz zawsze będzie, ale nadmierny co łatwo się wyczuje jest niepożądany i turbinka do regeneracji...