Szarpanie silnikiem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pb11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt kwie 01, 2005 10:46
Lokalizacja: szczecin

Szarpanie silnikiem

Post autor: pb11 » pt maja 09, 2008 12:17

Witam

Mam taki problem w moim VW (ASZ 140k przebiegu), że silnik jak jest zimny to na wolnych obrotach dość mocno drga (moim zdaniem za mocno). Dodatkowo dochodzą do tego okresowe szarpnięcia mocno widoczne i odczuwalne nawet w środku samochodu. Po nagrzaniu chodzi jak zegarek. Serwis podejrzewa problemy z PD lub generalnie z podawaniem paliwa. I teraz mam pytanie
1) które grupy w wagu warto zlogować żeby wykryć jakieś nieprawidłowości w układzie paliwowym (komp nie pokazuje błędów)
2) czy gdzieś jest jakiś opis poszczególnych grup i tego co w tych grupach jest (mam VAG ver. 3 cośtam) ?

Zanim skończę w sewisie to wolałbym samemu wiedzieć na czym stoję.
Dzięki za wszelką pomoc.

No i zrobiłem wkońcu logi na zimno. W pierwszej kolejności zacząłem logować grupy 0,7,13 ale tu nie widać było żadnych odchyłek wartości w momęcie wystapienia drgań więc przerzuciłem sią na grupy 1,3,4 no i zaobserwowałem drgania idą w parze z odchyłkami wartości MAF (actual). Mianowicie jeśli MAF actual spadnie poniżej MAF specified to czuć szrpnięcie. Te momenty zaznaczone są markerami. Dodatkowo w momecie włączenia się EGR silnik dostawał bardzo silnych drgawek. Lekkie przygazowanie powodowało powrót do stanu poprzedniego tzn trzęsawka + okresowe szrpnięcia. W miarę nagrzewania się silnika objawy ustępowały. Mam teraz parę pytań:

1) czy logi są prawidłowe?
2) czy wartośc EGR duty cycle ok 4 oznacza że spaliny są kierowane do cylindrów?
3) czy takie objawy mogą być spowodowane uszkodzeniem przepływomierza powietrza (on chyba posiada jakiś element grzejny)
4) co jeszcze można zlogować lub jakie porobić nastawy w basic settings aby znaleść przyczynę telepania

Aha jeszcze jedno - mam poluzowaną rurę doprowadzającą powietrze od IC do EGR więc może brać jakieś lewe powietrze, ale nie sądze żeby to było przyczyną bo na gorąco jest wszytko ok.

Logi na zimno:
http://www.baniuk.ps.pl/LOG-01-000-007-013.xls
http://www.baniuk.ps.pl/LOG-01-001-003-004.xls
Ostatnio zmieniony wt cze 17, 2008 10:16 przez pb11, łącznie zmieniany 1 raz.



androv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: pn sie 07, 2006 16:37
Lokalizacja: Lubuskie

Telepanie

Post autor: androv » sob maja 10, 2008 17:47

Zrób logi 13,23,7 na zimnym i ciepłym


Jak by co VAG. VCDS

macias 130
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr lut 28, 2007 22:23
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Post autor: macias 130 » sob maja 10, 2008 22:29

Witam, a może dwumasowe koło zamachowe kończy się u mnie podobny objaw szarpało silnikiem.



pb11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt kwie 01, 2005 10:46
Lokalizacja: szczecin

Post autor: pb11 » czw maja 15, 2008 15:23

macias 130 pisze:Witam, a może dwumasowe koło zamachowe kończy się u mnie podobny objaw szarpało silnikiem.
Przeczytałem chyba wszystkie posty na forum dotyczące szarpania i dwumasówki i to raczej nie to. JAk zrobię logi to się "pochwalę" może wtedy ktoś mądrzejszy wyduma co jest grane. W ASO w ciemno zaproponowali wymianę PD za jedyne 2400PLN.

[ Dodano: Czw Cze 19, 2008 09:25 ]
androv pisze:Zrób logi 13,23,7 na zimnym i ciepłym
A o jest na kanale 23 bo mój vag nic tam nie pokazuje?? A moze chodziło o 2 i 3??

pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 160 gości