Strona 1 z 2

Niebieska chmurka

: czw maja 08, 2008 22:32
autor: diaz34
Witam, moj pasek B4 kopci na niebiesko lyka oliwke ok. 2 l na 10 tys. jest tak juz od czterech lat jak go kupilem a zrobilem nim ok 50 tys. a kopci dopiero po przycisnieciu gazu po przekroczeniu ok 2 tys. rpm a w przewodach od IC mokro, wszystko wskazuje na to ze olej przepuszcza turbo teraz pytanie czy moge tak jezdzic z tym?? Turbo sprawdzane na vagu laduje 0.9 bar czyli ok. silnik pracuje rownutko jak narazie zero awari tylko ta chmurka niebieska denerwuje jak sadzicie jezdzic czy wymieniac turbo? zeby korb nie pokrzywic... bo rozne historie sie slyszy :jezor: a jezdze na oleju Castrol 15/40 mineral Doradzccie co nieco

: czw maja 08, 2008 22:37
autor: damcio151
wylej olej z IC i sprawdź czy dużo się go tam zbiera

: czw maja 08, 2008 22:54
autor: EasyRider
Możliwe, że leci z odmy, to też możesz więc sprawdzić. I koniecznie zmień olej. Ponoć castrol to syf i każdy inny olej jest od niego lepszyy :bigok:

: pt maja 09, 2008 20:48
autor: diaz34
Nie jest tak duzo tego oleju w IC ale codziennie jakas kapka pod nim jest bo slabo jest opaska zacisnieta ale widzialem wieksze ilosci oleju w innych autach w IC i nie kopca asz tak, kopci dosyc mocno na niebiesko :crazy: Jak odpalam tez na zimnym pusci baczka ale podczas jazdy to tylko jak wdepne pedal gazu, radzicie turbo regenerowac? a wasze klekoty kopca choc odrobine na niebiesko??

: pt maja 09, 2008 22:56
autor: szatanek
Mój tez puszcza niebieski dymek jak go odpalam na zimnym, a jak mu dam po garach to w lusterku tez widac zasłonke :). Powiem tak ze wszystko moze sie sumowac, napewno turbo troche puszcza, uszczelniacze zaworowe no i pierscienie tez cos przepuszczają. Proponuje najpierw wymienic uszczelniacze, jak nie pomoze to zajmiesz sie turbinką, chociaż powiem CI ze nawet w nowych autach turbinki puszczają olej a silnik nie dymi, więc jesli tego oleju w IC nie ma zbyt duzo to nie zawracaj sobie głowy regeneracją turbiny bo czasami po takiej regeneracji bywa równie.

: sob maja 10, 2008 21:00
autor: diaz34
Szczegolnie jak wiatr zawieje to sie za mna niebiesko robi asz strach pomyslec co mysli jadacy za mna :jezor: A w tych nowszych to wlasnie z turbinkami gorzej, kolega ma paska B5 na pompkach fakt ze go nie oszczedza i katuje ile wlezie i tez lyka olej ale co ciekawsze bardzo mu gwizda nawet z dolnych obrotow i tez jeszcze mu kreci to turbo, powiem ze takiego gwizdu jeszcze nie slyszalem w TDI a zaczelo mu sie to od niedawna hehe

: sob maja 10, 2008 21:15
autor: Maciuś01
Tylko, że na moje jak kopci na niebiesko to oprócz oleju w IC co mówi o słabnącym uszczelnieniu turbiny to niebieskie spaliny oznaczają palenie oleju w silniku a wieć jeśli to występuje stale oznacza najprawdopodobniej pierścienie. Odpowiedź jednoznaczną może dać tylko próba olejowa.

Ps jak kopci na niebiesko po odpaleniu a potem szybko ustępuje to wina leży po stronie uszczelniaczy zaworowych więc musicie sie zabrać do remontu częsciowego silniczka jak chcielibyście sie tego pozbyć...

A na pytanie czy można jeżdzić - tak można tylko tak jak pisał Damcio wyczyść IC bo jak porządnie łyknie Ci tego szlamu to może być duże kuku....

: sob maja 10, 2008 22:26
autor: szatanek
Kolego olej wcale nie musi spalic sie w silniku zeby były niebieskie spaliny. Jak puszcza suszarka po stronie gorącej to olej spala sie gazach spalinowych tuz za turbiną. Jak puszcza olej po stronie zimnej to olej pchany jest w IC a dalej spala sie z paliwem w silniku. Tak ze olej z turbiny moze spalac sie w samym silniku luz juz w wydechu w gorących spalinach, ale niezaleznie gdzie by sie spalał to powoduje w mniejszym lub większym stopniu powstawanie niebieskiego dymu.
P.S. Głownym celem robienia próby olejowej jest sprawdzenie co jest powodem zbyt niskiego cisnienia sprężania w silniku, czyli czy powodują to zuzyte pierscienie czy np zawory. Bo pamietajcie ze zuzycie pierscieni uszczelniających nie musi oznaczac zuzycia pierscienia zagarniającego, bo warunki pracy 2 górnych pierscieni są duzo gorsze niz pierscienia dolnego i zazwyczaj zuzywają sie one szybciej. Więc silnik który ma słabą kompresje, wcale nie musi brac oleju przez pierścienie olejowe, miałem do czynienia z takimi silnikami które zuzywały śladowe tylko ilosci oleju( oczywiście wg wskazan na miarce bo tak naprawde nigdy nie wiemy ile w tym oleju było paliwa, chodzi o to ze nie trzeba było dolewac oleju miedzy wymianami) natomiast silnik miał bardzo niskie cisnienie sprężania.

: ndz maja 11, 2008 17:24
autor: diaz34
Ale gdyby suszarka puszczala po stronie goracej to olej mogl by kapac z tlumika i raczej by tak nie kopcil na niebiesko napewno mniej, w IC nie ma asz tak przerazliwej ilosci tego oleju a ze sprezaniem to nie wiem jak jest i z uszczelniaczami Ale gdyby to byly uszczelniacze lub pirscienie to by chyba z dolnych obr tez kopcil...

: ndz maja 11, 2008 22:27
autor: szatanek
Zeby olej kapał z wydechu to naprawde musiałoby byc go tam bardzo duzo, a temp. zaraz za turbiną jest tak wysoka ze olej natychmiast ulega spaleniu więc nie ma szans zeby dostał sie az do ostatniego tłumika.

: ndz maja 11, 2008 23:29
autor: gOOzOl
diaz34 pisze:Ale gdyby suszarka puszczala po stronie goracej to olej mogl by kapac z tlumika i raczej by tak nie kopcil na niebiesko napewno mniej, w IC nie ma asz tak przerazliwej ilosci tego oleju a ze sprezaniem to nie wiem jak jest i z uszczelniaczami Ale gdyby to byly uszczelniacze lub pirscienie to by chyba z dolnych obr tez kopcil...
troszke inne mam doswiadczenia. turbo jak zyga od goracej to bedzie chmura, kolega wyzej napisal. ja nie mialem pierscieni ogolnie a na dole nie kopcil, z bagnetu nawet wiatru nie bylo, na 100 km litr oliwy gubil :) w sumie jak ci znika 2 l na dyche to nei ma tragedii, zmien gumki, sciagnij rure dolna przy samym IC i zobacz czy sie z tego olej wyleje

: pn maja 12, 2008 09:00
autor: Maciuś01
Zeby olej kapał z wydechu to naprawde musiałoby byc go tam bardzo duzo, a temp. zaraz za turbiną jest tak wysoka ze olej natychmiast ulega spaleniu więc nie ma szans zeby dostał sie az do ostatniego tłumika.
Oczywiście nie ma szans zęby olej spalał sie w wydechu!!!!!!

: pn maja 12, 2008 23:00
autor: diaz34
Ostatnio doszlem do wniosku ze jak jezdze nie przekraczajac 2,5 tys obr oliwki praktycznie nie ubywa ale nie raz po porzadnym deptaniu to oliwka troszke znika... i zareazem po deptaniu kalurza pod IC a po spokojnej jezdzie nawet kropli :grin:

: wt maja 13, 2008 11:41
autor: Maciuś01
diaz34 pisze:Ostatnio doszlem do wniosku ze jak jezdze nie przekraczajac 2,5 tys obr oliwki praktycznie nie ubywa ale nie raz po porzadnym deptaniu to oliwka troszke znika... i zareazem po deptaniu kalurza pod IC a po spokojnej jezdzie nawet kropli :grin:
Jak depczesz to olej zawsze troszkę ubywa ale w twoim przypadku to pierścienie są winne na 99%