Niebieska chmurka
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Niebieska chmurka
Witam, moj pasek B4 kopci na niebiesko lyka oliwke ok. 2 l na 10 tys. jest tak juz od czterech lat jak go kupilem a zrobilem nim ok 50 tys. a kopci dopiero po przycisnieciu gazu po przekroczeniu ok 2 tys. rpm a w przewodach od IC mokro, wszystko wskazuje na to ze olej przepuszcza turbo teraz pytanie czy moge tak jezdzic z tym?? Turbo sprawdzane na vagu laduje 0.9 bar czyli ok. silnik pracuje rownutko jak narazie zero awari tylko ta chmurka niebieska denerwuje jak sadzicie jezdzic czy wymieniac turbo? zeby korb nie pokrzywic... bo rozne historie sie slyszy
a jezdze na oleju Castrol 15/40 mineral Doradzccie co nieco

Jestem mechanikiem ASO Skoda, słóże pomoca lecz tez czasem jej potrzebuje...
Nie jest tak duzo tego oleju w IC ale codziennie jakas kapka pod nim jest bo slabo jest opaska zacisnieta ale widzialem wieksze ilosci oleju w innych autach w IC i nie kopca asz tak, kopci dosyc mocno na niebiesko
Jak odpalam tez na zimnym pusci baczka ale podczas jazdy to tylko jak wdepne pedal gazu, radzicie turbo regenerowac? a wasze klekoty kopca choc odrobine na niebiesko??

Mój tez puszcza niebieski dymek jak go odpalam na zimnym, a jak mu dam po garach to w lusterku tez widac zasłonke
. Powiem tak ze wszystko moze sie sumowac, napewno turbo troche puszcza, uszczelniacze zaworowe no i pierscienie tez cos przepuszczają. Proponuje najpierw wymienic uszczelniacze, jak nie pomoze to zajmiesz sie turbinką, chociaż powiem CI ze nawet w nowych autach turbinki puszczają olej a silnik nie dymi, więc jesli tego oleju w IC nie ma zbyt duzo to nie zawracaj sobie głowy regeneracją turbiny bo czasami po takiej regeneracji bywa równie.

Szczegolnie jak wiatr zawieje to sie za mna niebiesko robi asz strach pomyslec co mysli jadacy za mna