
Niebieska chmurka
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Niebieska chmurka
Witam, moj pasek B4 kopci na niebiesko lyka oliwke ok. 2 l na 10 tys. jest tak juz od czterech lat jak go kupilem a zrobilem nim ok 50 tys. a kopci dopiero po przycisnieciu gazu po przekroczeniu ok 2 tys. rpm a w przewodach od IC mokro, wszystko wskazuje na to ze olej przepuszcza turbo teraz pytanie czy moge tak jezdzic z tym?? Turbo sprawdzane na vagu laduje 0.9 bar czyli ok. silnik pracuje rownutko jak narazie zero awari tylko ta chmurka niebieska denerwuje jak sadzicie jezdzic czy wymieniac turbo? zeby korb nie pokrzywic... bo rozne historie sie slyszy
a jezdze na oleju Castrol 15/40 mineral Doradzccie co nieco

Jestem mechanikiem ASO Skoda, słóże pomoca lecz tez czasem jej potrzebuje...
Nie jest tak duzo tego oleju w IC ale codziennie jakas kapka pod nim jest bo slabo jest opaska zacisnieta ale widzialem wieksze ilosci oleju w innych autach w IC i nie kopca asz tak, kopci dosyc mocno na niebiesko
Jak odpalam tez na zimnym pusci baczka ale podczas jazdy to tylko jak wdepne pedal gazu, radzicie turbo regenerowac? a wasze klekoty kopca choc odrobine na niebiesko??

Jestem mechanikiem ASO Skoda, słóże pomoca lecz tez czasem jej potrzebuje...
Mój tez puszcza niebieski dymek jak go odpalam na zimnym, a jak mu dam po garach to w lusterku tez widac zasłonke
. Powiem tak ze wszystko moze sie sumowac, napewno turbo troche puszcza, uszczelniacze zaworowe no i pierscienie tez cos przepuszczają. Proponuje najpierw wymienic uszczelniacze, jak nie pomoze to zajmiesz sie turbinką, chociaż powiem CI ze nawet w nowych autach turbinki puszczają olej a silnik nie dymi, więc jesli tego oleju w IC nie ma zbyt duzo to nie zawracaj sobie głowy regeneracją turbiny bo czasami po takiej regeneracji bywa równie.

Szczegolnie jak wiatr zawieje to sie za mna niebiesko robi asz strach pomyslec co mysli jadacy za mna
A w tych nowszych to wlasnie z turbinkami gorzej, kolega ma paska B5 na pompkach fakt ze go nie oszczedza i katuje ile wlezie i tez lyka olej ale co ciekawsze bardzo mu gwizda nawet z dolnych obrotow i tez jeszcze mu kreci to turbo, powiem ze takiego gwizdu jeszcze nie slyszalem w TDI a zaczelo mu sie to od niedawna hehe

Jestem mechanikiem ASO Skoda, słóże pomoca lecz tez czasem jej potrzebuje...
Tylko, że na moje jak kopci na niebiesko to oprócz oleju w IC co mówi o słabnącym uszczelnieniu turbiny to niebieskie spaliny oznaczają palenie oleju w silniku a wieć jeśli to występuje stale oznacza najprawdopodobniej pierścienie. Odpowiedź jednoznaczną może dać tylko próba olejowa.
Ps jak kopci na niebiesko po odpaleniu a potem szybko ustępuje to wina leży po stronie uszczelniaczy zaworowych więc musicie sie zabrać do remontu częsciowego silniczka jak chcielibyście sie tego pozbyć...
A na pytanie czy można jeżdzić - tak można tylko tak jak pisał Damcio wyczyść IC bo jak porządnie łyknie Ci tego szlamu to może być duże kuku....
Ps jak kopci na niebiesko po odpaleniu a potem szybko ustępuje to wina leży po stronie uszczelniaczy zaworowych więc musicie sie zabrać do remontu częsciowego silniczka jak chcielibyście sie tego pozbyć...
A na pytanie czy można jeżdzić - tak można tylko tak jak pisał Damcio wyczyść IC bo jak porządnie łyknie Ci tego szlamu to może być duże kuku....
Kolego olej wcale nie musi spalic sie w silniku zeby były niebieskie spaliny. Jak puszcza suszarka po stronie gorącej to olej spala sie gazach spalinowych tuz za turbiną. Jak puszcza olej po stronie zimnej to olej pchany jest w IC a dalej spala sie z paliwem w silniku. Tak ze olej z turbiny moze spalac sie w samym silniku luz juz w wydechu w gorących spalinach, ale niezaleznie gdzie by sie spalał to powoduje w mniejszym lub większym stopniu powstawanie niebieskiego dymu.
P.S. Głownym celem robienia próby olejowej jest sprawdzenie co jest powodem zbyt niskiego cisnienia sprężania w silniku, czyli czy powodują to zuzyte pierscienie czy np zawory. Bo pamietajcie ze zuzycie pierscieni uszczelniających nie musi oznaczac zuzycia pierscienia zagarniającego, bo warunki pracy 2 górnych pierscieni są duzo gorsze niz pierscienia dolnego i zazwyczaj zuzywają sie one szybciej. Więc silnik który ma słabą kompresje, wcale nie musi brac oleju przez pierścienie olejowe, miałem do czynienia z takimi silnikami które zuzywały śladowe tylko ilosci oleju( oczywiście wg wskazan na miarce bo tak naprawde nigdy nie wiemy ile w tym oleju było paliwa, chodzi o to ze nie trzeba było dolewac oleju miedzy wymianami) natomiast silnik miał bardzo niskie cisnienie sprężania.
P.S. Głownym celem robienia próby olejowej jest sprawdzenie co jest powodem zbyt niskiego cisnienia sprężania w silniku, czyli czy powodują to zuzyte pierscienie czy np zawory. Bo pamietajcie ze zuzycie pierscieni uszczelniających nie musi oznaczac zuzycia pierscienia zagarniającego, bo warunki pracy 2 górnych pierscieni są duzo gorsze niz pierscienia dolnego i zazwyczaj zuzywają sie one szybciej. Więc silnik który ma słabą kompresje, wcale nie musi brac oleju przez pierścienie olejowe, miałem do czynienia z takimi silnikami które zuzywały śladowe tylko ilosci oleju( oczywiście wg wskazan na miarce bo tak naprawde nigdy nie wiemy ile w tym oleju było paliwa, chodzi o to ze nie trzeba było dolewac oleju miedzy wymianami) natomiast silnik miał bardzo niskie cisnienie sprężania.
Ostatnio zmieniony sob maja 10, 2008 22:36 przez szatanek, łącznie zmieniany 1 raz.
Ale gdyby suszarka puszczala po stronie goracej to olej mogl by kapac z tlumika i raczej by tak nie kopcil na niebiesko napewno mniej, w IC nie ma asz tak przerazliwej ilosci tego oleju a ze sprezaniem to nie wiem jak jest i z uszczelniaczami Ale gdyby to byly uszczelniacze lub pirscienie to by chyba z dolnych obr tez kopcil...
Jestem mechanikiem ASO Skoda, słóże pomoca lecz tez czasem jej potrzebuje...
- gOOzOl
- Gadatliwa bestia
- Posty: 519
- Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
- Lokalizacja: tarnowskie góry
- Kontakt:
troszke inne mam doswiadczenia. turbo jak zyga od goracej to bedzie chmura, kolega wyzej napisal. ja nie mialem pierscieni ogolnie a na dole nie kopcil, z bagnetu nawet wiatru nie bylo, na 100 km litr oliwy gubildiaz34 pisze:Ale gdyby suszarka puszczala po stronie goracej to olej mogl by kapac z tlumika i raczej by tak nie kopcil na niebiesko napewno mniej, w IC nie ma asz tak przerazliwej ilosci tego oleju a ze sprezaniem to nie wiem jak jest i z uszczelniaczami Ale gdyby to byly uszczelniacze lub pirscienie to by chyba z dolnych obr tez kopcil...

Ostatnio doszlem do wniosku ze jak jezdze nie przekraczajac 2,5 tys obr oliwki praktycznie nie ubywa ale nie raz po porzadnym deptaniu to oliwka troszke znika... i zareazem po deptaniu kalurza pod IC a po spokojnej jezdzie nawet kropli 

Jestem mechanikiem ASO Skoda, słóże pomoca lecz tez czasem jej potrzebuje...
Jak depczesz to olej zawsze troszkę ubywa ale w twoim przypadku to pierścienie są winne na 99%diaz34 pisze:Ostatnio doszlem do wniosku ze jak jezdze nie przekraczajac 2,5 tys obr oliwki praktycznie nie ubywa ale nie raz po porzadnym deptaniu to oliwka troszke znika... i zareazem po deptaniu kalurza pod IC a po spokojnej jezdzie nawet kropli
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości